قانون انتظار چیست؟ آشنایی بیشتر با قوانین انتظار

قانون انتظار چیست؟ آشنایی بیشتر با قوانین انتظار


منبع: آرگا

196

1399/2/12

00:40


همه ما قوانین زیادی را در زندگی خود دیده ایم و یکی از قدرتمند ترین قوانین، قانون انتظار است و در واقع یکی از اصل های مهم زندگی محسوب می شود، به همین خاطر در این مقاله شما عزیزان را با قانون انتظار بیشتر آشنا خواهیم کرد.

در کنار تمام قوانینی که می شناسیم قوانین انتظار نیز یکی از قوانین مهم در زندگی هر شخص می باشد که دائما در حال فعالیت است و در واقع به ما می گوید هر آنچه که در دنیا انتظارش را داشته باشیم می تواند به واقعیت تبدیل شود چه در جهت مثبت باشد و چه در جهت منفی.

استفاده از قانون انتظار در زندگی

آشنایی با قانون انتظار

اصل انتظار یا قانون  انتظار در کنار ما در حال حرکت است و به انتظارات ما از زندگی جواب مثبت می دهد و طبق اصل انتظار اریکسون، هشتاد و پنج درصد آنچه که از زندگی انتظار دارید اتفاق خواهد افتاد و نمی توان در آن تقلب کرد و یا فقط با آرزوی یک انتظار آن را به نفع خود تغییر داد، به منظور درک بهتر از این موضوع مثالی را برای شما عنوان خواهید کرد.

همانطور که می دانید آرزوی برنده شدن در یک مسابقه فقط یک آرزوی است نه یک انتظار واقعی زیرا، یک انتظار واقعی گره خورده به سیستم باورهای شما می باشد و زمانی که به میزان کافی مثبت، قوی و تا اندازه ای بزرگ باشید که همه پتانسیل های درونی شما را درگیر نماید قادر به دریافت نتیجه فوق العاده ای خواهید بود و در حقیقت این قانون وسیله ای مناسب به منظور رسیدن به موفقیت و یک زندگی ایده آل است.

اصل انتظار چیست

تمرکز کردن بر روی یک موضوع در حقیقت یعنی استفاده از اصل انتظار است و می توان گفت که انتظار با تمرکز با هم یک رابطه مستقیم دارند اما سوالی که ذهن افراد را با خواندن این مطلب به خود مشغول می کند این است که به منظور استفاده صحیح از اصل انتظار چه کاری باید انجام داد؟

استفاده اصل انتظار

ابتدا باید در راستایی که تمایل دارید، از این قانون استفاده کنید و به سمتی خودتان را هدایت کنید تا بتوانید انتظارات خوبی را داشته باشید و در واقع خواسته ها و مسائل مورد نظرتان را به زندگی دعوت نمایید.

تغییر دادن تمرکز

کانون تمرکز یکی از کانون هایی است که جنبه های مختلف زندگی را اعم از انگیزه، احساسات، باور و… تعیین می کند و در هر جایی از زندگی که متمرکز شوید در حقیقت از این قانون نیز استفاده می کنید.

به عنوان مثال اگر انسانی در زندگی بر روی منفی های زندگی تمرکز می کند و همیشه در مورد آن ها صحبت می کند همین مباحث باعث می شود فرد منفی های زیادتری را در زندگی تجربه کند زیرا، منتظر منفی ها بوده است، بنابراین به طور کلی می توان گفت دنیا به کانون تمرکز جواب می دهد بنابراین استفاده صحیح از تمرکز نقش مهمی در زندگی دارد.

آنچه باید در مورد اصل انتظار بدانید

تغییر ذهنیت و باور ها

تغییر باور ها و ساختار ذهنی نقش مهمی را در زندگی ایفا می کند و چون فرد در ذهن و باور هایش انتظار می کشد چه منفی و چه مثبت باشد دنیا همیشه به ذهنیت و باور ها پاسخ می دهد از این رو، همیشه داشتن انتظار مثبت از زندگی باعث تجربه کردن واقعیت های تازه ای در زندگی می شود.

استفاده از اصل انتظار

دنیایی فرکانسی

تغییر فرکانس های زندگی یکی دیگر از اصل های مهم در اصل انتظار است و زمانی که اقدام به تغییر تمرکز می کنید انتظارات تان از زندگی نیز شروع به تغییر می کند و همین تغییرات یعنی تغییر فرکانس زندگی است که در این صورت فرد واقعیت های تازه ای را تجربه خواهد کرد.

دنیای فرکانسی و اصل انتظار

انتظار نداشتن از دیگران

یکی از نکات مهمی که در قانون انتظار باید آن را رعایت کنید انتظار نداشتن از دیگران است که در غیر اینصورت زندگی موفقی نخواهید داشت و در واقع هر چه توقعات تان از دیگران کمتر باشد به زندگی ایده آلی که در ذهن خواهید داشت نزدیکتر خواهید شد در نتیجه کمتر نا امید می شود.
اما در صورتی که از دیگران انتظار داشته باشید با نارضایتی، بدون امید، حسرت و عدم داشتن هدف، زندگی خواهید کرد بنابراین بهتر است سعی کنید که انتظار داشتن از دیگران را متوقف کرده و این موضوع را بپذیرید.

بهبود زندگی با قانون انتظار

عوامل بیرونی و تاثیر آن بر زندگی

همانطور که می دانید عوامل بیرونی هر روز در حال زیاد شدن هستند به عنوان مثال همین شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و.. که به یک قسمت از زندگی هر انسانی تبدیل شده است و محتوای ارائه شده در این شبکه ها در بیشتر موارد محتوای مناسبی نیستند و مشاهده یک محتوا امکان دارد یک باور منفی را در ذهن تان زنده کند و در نتیجه انتظار های اشتباهی را در شما به وجود خواهد آورد، انتظار هایی مثل: خیانت دیدن، شکست، از دست دادن رابطه، سختی و زجر کشیدن است بنابراین در زندگی نباید این عوامل را ملاک مشخص کردن انتظارهایی که دارید بدانید.

امیدواریم از خواندن مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و به خوبی با این قانون مهم زندگی آشنا شده باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو