ترکیه: الحاق کرانه باختری، خرابکاری مدرن است

منبع: برترین ها

94

1399/2/27

16:44


سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد از سیاست‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی، از الحاق کرانه باختری با عنوان خرابکاری مدرن تعبیر کرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد از سیاست‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی، از الحاق کرانه باختری با عنوان خرابکاری مدرن تعبیر کرد.

 ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در پیامی توئیتری نسبت به زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی واکنش نشان داد و نوشت: ترکیه و هرکه از عدالت بویی برده باشد، در کنار مردم فلسطین خواهد ایستاد.

وی افزود: سیاست اشغالگری اسرائیل چیزی جز دعوت به نزاع بیشتر و تشدید تنش نیست.

کالین ادامه داد: اسرائیل باید کارزارهای نامشروع خود (برای الحاق کرانه باختری) را خاتمه دهد و بر جامعه بین‌الملل نیز لازم است که مانع از این «خرابکاری مدرن» شوند.

خبرها حاکی از آن است که طبق توافق میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی-سفید، تل‌آویو در نخستین روز از ماه میلادی جولای (۱۱ تیر)، طرح الحاق کرانه باختری را رسماً اعلام خواهد کرد.

طرفین فلسطینی نیز تهدید کرده‌اند که در صورت عملی شدن این اقدام، توافق‌های قبلی با تل‌آویو را لغو می‌کنند.

نقشه تل‌آویو مبتنی بر طرح پیشنهادی دولت واشنگتن موسوم به معامله قرن است که در آن قدس اشغالی پایتخت بلامنازع صهیونیست‌ها تلقی می‌شود و بخش‌های بزرگی از کرانه باختری نیز به زیر سلطه این رژیم می‌رود.

به این ترتیب، ۳۰ تا ۴۰ درصد از اراضی کرانه باختری و همچنین تمامی آنچه قدس شرقی نامیده می‌شود؛ به رژیم صهیونیستی واگذار خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو