تزریق چربی چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد؟

منبع: ساتین

184

1399/2/27

19:52


در روش تزریق چربی ، از نواحی از بدن که چربی اضافی وجود دارد مانند ران ها، شکم و پهلوها ، چربی ها را به مناطقی که حجم چربی کمتری دارد مانند صورت ، دست یا سینه منتقل می کند . این روش ایمن و کم خطر است و نتایج تاثیرگذاری و طولانی مدتی نسبت به روش های مشابه دارد. هر ساله هزاران نفر تحت عمل تزریق چربی موفق قرار می گیرند و از نتایج راضی هستند.

این روش به دلیل اینکه از چربی خود فرد استفاده می شود و احتمال واکنش آلرژیک نسبت به آن تقریبا صفر است ، محبوب شده است .بسیاری به سایر فیلر ها همچون ژل ها حساسیت دارند و تزریق چربی را به عنوان روشی جهت جوانسازی صورت و یا حجم دهی به باسن و سینه و یا رفع چین و چروک صورت خود استفاده می کند.

همانطور که اشاره شد تزریق چربی کاربرد های متفاوتی خواهد داست که زیبا جویان با توجه به نیاز خود از آن استفاده می کنند. از مهمترین کاربرد های این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تزریق چربی به صورت جهت حجم دهی و جوانسازی
  • تزریق چربی به گونه ها
  • تزریق چربی زیر چشم
  • تزریق چربی برای زاویه سازی فک
  • تزریق چربی به دست
  • تزریق چربی به باسن

در ادامه به بررسی چند مورد از مهم ترین این کاربرد ها میپردازیم. قبل از آن شاید برای شما نیز سوال پیش آید که چگونه تزریق چربی می تواند منجر به جوانسازی شود. بهتر است با تزریق چربی به روش نانوفت بیشتر آشنا شوید.

تزریق چربی

تزریق چربی به روش نانوفت

یکی از تکنیک های جدید در تزریق چربی نانوفت می باشد. این روش به علت ماندگاری بالا و نتایج عالی که به دنبال داشته است، طرفداران زیادی دارد. در روش نانوفت، چربی لازم توسط یک لیپوساکشن محدود از طریق یک یا چند برش ۳ تا ۵ میلی متر به دست می آید. معمولاً این چربی از شکم یا قسمت داخلی ران گرفته می شود. بعد از آن چربی با ست های مخصوص فیلتر می شود. چربی استخراج شده از بدن فرد طی فرایندی آزمایشگاهی و دقیق پاکسازی، فیلتر و نمک دار می شود و تبدیل به یک مایع شفاف عاری از هرگونه خون و آلودگی می شود.

این مایع شفاف به علت این که سرشار از سلول های بنیادی می باشد به جوانسازی پوست کمک می کند.سلولهای بنیادی تزریق شده شروع به تولید کلاژن می کنند که ماده اصلی پوست است و می تواند چروکها را برطرف و ظاهر جدیدی به چهره بیمار بدهد.

نانوفت اگر به درستی تزریق شود هیچگونه عوارضی را نخواهد داشت. عوارض موقتی و طبیعی آن ، کمی قرمزی پوست وتورم است. که این عوارض بعد از ۴۸ ساعت رفع خواهند شد. این نوع تکنیک برای کمتر دیده شدن اسکارها یا جای زخم نیز تاثیرگذار می باشد. همچنین این روش برای رفع تیرگی زیر چشم کاربرد دارد که اثرات تاثیرگذار آن راضی کننده است.

تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم برای رفع گودی زیر چشم و سیاهی زیر چشم استفاده می شود. چشم از عضو های حساس به شمار می رود بنابراین کار را حتما نزدیک پزشک متخصص انجام دهید. بهترین جراح برای این کار متخصص پلاستیک چشم می باشد. این فرد با آناتومی چشم آشنایی کامل دارد. در این صورت عوارض این جراحی کاهش می یابد.

البته برای رفع گودی و سیاهی روش های دیگری همچون لیزر و تزریق ژل زیر چشم نیز انجام می شود. از آنجایی که عوارض هیچ نوع عمل زیبایی صفر مطلق نمی باشد، بهتر است در صورتی که مشکل حادی در زیر چشمانتان ندارید . از تزریق چربی زیر چشم صرف نظر کنید. متداول ترین عارضه جانبی کبودی، تورم و ناراحتی موقت در محل تزریق است

انتقال چربی به پلک پایین چندین سال ماندگاری دارد. تقریباً ۵۰ درصد از چربی که در ابتدا تزریق می شود، جذب خواهد شد و مابقی چربی مدت زمان طولانی باقی می ماند. در روش های قدیمی به علت تزریق نادرست، این چربی ها گلوله گلوله شده و پف زیر چشم را به وجود می آوردند. اما امروزه تکنیک نانوفت این مشکل را حل کرده است.

مراقبت های بعد از تزریق چپربی را جدی بگیرید. تا یک الی دو روز از دستکاری کردن محل برداشت و تزریق چربی خودداری کنید. برای کاهش تورم می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید. همچنین در صورت وجود درد از دارو های تجویزی پزشک خود استفاده کنید.

تزریق چربی

زاویه سازی فک با چربی

زنان ومردان با صورت V شکل اغلب به علت باریک بودن قسمت پایینی صورت، خط فک واضح و چانه تیز، جوان تر دیده می شوند. از آنجایی که همه افراد میل به زیبایی دارند، برای به دست آوردن چنین ویژگی هایی اقدام به زاویه سازی فک می کنند. این روش هم با تزریق چربی و هم با روش تزریق ژل امکان پذیر است. زاویه فک یکی از المانهای مهم زیبایی و جذابیت چهره فرد است اما باید به درستی و در تناسب با سایر اعضای صورت باشد. افرادی که ویژگی های زیر را دارا هستند گزینه مناسبی برای این نوع جراحی هستند :

  • افراد دارای فک عریض و پهن
  • افراد دارای فک مربعی شکل
  • افراد دارای چانه دایره ای شکل
  • افرادی که خط فک آن ها زاویه ندارد.
  • افراد دارای گونه های چاق
  • خانم هایی که فک آن ها حالت مردانه دارد.
  • افراد دارای گونه های لاغر

دوز مورد نیاز برای تزریق چربی فک، بسیار متغیر است.این میزان بستگی به آناتومی و نتیجه مطلوب ما دارد.تزریق چربی هیچ گونه عارضه ای ندارد و به دلیل اینکه از بدن خود فرد گرفته شده است، با بدن او سازگار است و مشکلاتی که در تزریق ژل ممکن است بوجود آید، در تزریق چربی اتفاق نمی افتد. چربی های تزریق شده معمولا تا چندین سال ماندگاری دارند.

به دنبال زیبایی بودن ریشه در ذات بشر دارد. اما معیار های زیبایی در کشور ها و شهر ها و حتی در هر فردی متفاوت است. بسیاری زیبایی طبیعی را به روش های جراحی زیبایی ترجیح میدهند و در مقابل افراد زیادی به دنبال این روش ها هستند. اما به خاطر داشته باشید هر روشی می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد و تا زمانی که مطمئن نشده اید خود ار به تیغ جراح نسپرید .در انتخاب پزشک دقت داشته باشید . انتخاب بهترین دکتر جهت تزریق چربی در کاهش این عوارض کمک شایانی خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو