شیر نخوردن نوزاد، راه حل

منبع: نی نی بان

135

1399/3/6

19:20


چندین راه برای غالب آمدن به مشکل عدم شیرخواری نوزاد ارائه می‌شود:

- سعی شود مواقعی که نوزاد خواب یا خواب‌آلوده است شیردهی انجام شود، زیرا خیلی از نوزادان وقتی بیدارند، از شیر خوردن ممانعت می‌ورزند.

- به پزشک مراجعه شود که اگر عفونت گوش یا برفک در دهان وجود دارد، داروهای لازم داده شود.

- حالت‌های گوناگون شیر دادن آزمایش شود، از طریق نشستن مادر و قرار گرفتن نوزاد در بازوی مادر در موفقیت شیردهی اهمیت دارد لذا در روزهای اول شیردهی، افراد آگاه و خبره باید به مادر در ایجاد شرایط مناسب قرار گرفتن کمک کنند.

- از نکات مهم دیگر این است که اگر پوشک یا کهنه‌ی نوزاد خیس است، برای ایجاد شرایط مناسب شیردهی، بهتر است که پوشک او تعویض شود.

- شیردهی در هنگام حرکت آزموده شود؛ بعضی کودکان احتمال بیشتری دارد که به هنگام راه رفتن یا تکان دادن، شیر بخورند تا در حالت‌های نشسته و بی‌حرکت.

- در نظر گرفتن اتاقی آرام برای شیردهی؛ یکی از علل رایج شیر نخوردن نوزادان 6 تا 9 ماهه، کنجکاوی آنها در کشف تازه‌های دنیای اطراف است! کودکان این سن به راحتی حواسشان از شیر خوردن پرت می‌شود و ترجیح می‌دهند به صورت تفریحی و به عنوان میان‌وعده، شیر بخورند تا به عنوان وعده‌ی غذائی کامل؛ باید از اتاقی با نور ملایم، آرام و دور از سر و صدای رادیو و تلویزیون استفاده شود.

- مادر باید بگذارد که پوست صورت کودک به هنگام شیردهی با پوست سینه در تماس مستقیم باشد (شیردهی بدون لباس و یا شیردهی در حمام گرم امتحان شود).

- به تاخیر انداختن شیر دادن از بطری (شیشه شیر)، تا اینکه نوزاد تقریبا 3 تا 4 هفته‌ای شود و از آن پس نیز باید مطمئن شد که بطری بعد از هر بار استفاده، کاملا شسته و تمیز شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو