مکان های دیدنی بندر گناوه و شناخت جاذبه های گردشگری این بندر زیبا

مکان های دیدنی بندر گناوه و شناخت جاذبه های گردشگری این بندر زیبا


منبع: آرگا

206

1398/4/9

18:33


بندر گناوه یکی از شهرهای بندری در استان بوشهر است که مرکز اصلی شهرستان گناوه است و یکی از جاذبه های دیدنی این استان به شمار می رود و وجود مکان های دیدنی بندر گناوه موجب جذب گردشگران شده است.

بندر گناوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری از شمال غرب بوشهر قرار دارد و در کرانه خلیج فارس واقع شده است آب و هوای این منطقه گرم و مرطوب است و همانطور که می دانید ساکنین این مناطق دارای آداب و رسومی خاص و فرهنگی سنتی هستند که خوشبختانه همچنان این آداب و رسوم و سنت ها را حفظ کرده اند. مکان های دیدنی بندر گناوه یکی از جذابیت های توریستی است که در استان بوشهر است و می توانید از این بندر تفریحی دیدن کنید.

 

مکان های گردشگری بندر گناوه

مکان های دیدنی بندر گناوه:

مردم ساکن در بوشهر به به سه دسته عرب، لر و دشتی تقسیم می شوند که هر یک از این اقوام دارای سنت های ویژه خود هستند. در بسیاری از کتاب ها و آثار تاریخی نیز از این بندر یاد شده است  این بندر با نام های مختلفی از آن یاد شده است و در بسیاری از سفرنامه ها نیز به آن اشاره شده است.

مکان های توریستی بندر گناوه

بندر گناوه و نواحی اطراف آن در گذشته دارای مناطقی قدیمی تر بوده اند که در حال حاضر بخش هایی از این مناطق قدیمی در این بندر برجای مانده است. این مناطق شامل تیرسول، تل گوری، تل امامزاده، تل مناره و تل گنبد می باشند. این مناطق قدیمی به عنوان بناهای تاریخی در این مناطق محسوب می شوند و شما می توانید در آن جاذبه هایی همچون گوپال، تاق نمای سنگی و سنگ بناهای باستانی را مشاهده کنید.

مکان های دیدنی بندر گناوه

جاذبه های گناوه:

علاوه بر اهمیت مکان های دیدنی بندر گناوه می توان بیان کرد که این بندر به لحاظ تجاری نیز دارای ارزش است و به عنوان مروارید خلیج فارس از آن یاد می شود. اما جاذبه های دیدنی که می توانید در بندر گناوه مشاهده کنید از تنوع و جذابیت های بالایی برخوردار هستند که در اینجا با آن ها آشنا خواهید شد.

  • تپه باستانی گناوه، تپه ای با چندین سال قدمت که متعلق به دوران شاه ناصری است
  • امامزاده سلیمان بن علی، یکی از زیارتگاه های بندری
  • بندر گناوه
  • جزیره خارک
  • سواحل ماسه ای

مکان های خاص بندر گناوه

مکان های دیدنی بندر گناوه از جذابیت های بسیاری برخوردار است و همواره توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده و بیشتر گردشگران در این منطقه از علاقه مندان به جاذبه های آبی هستند. اما از تفریحات آبی که می توانید در این بندرگاه از آن ها لذت ببردید قایق سواری و ماهیگیری است که در کنار طبیعت و سواحل آرام آن می تواند از جذابیت های زیادی برای شما برخوردار باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو