بنا به اعلام مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه امروز در بندر گناوه رخ داد.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

پس از  آن، زلزله دیگری به بزرگی ۴.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۳ دقیقه بندر گناوه را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

زمین لرزه ۵.۲ ریشتری گناوه سحرگاه امروز خواب را از چشمان مردم ربود و آن‌ها وارد کوچه و خیابان شدند.

کانون زلزله براساس اعلام مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران نزدیک روستای تاجملکی و اسلام آباد و شول بخش مرکزی گناوه ثبت شده است همان جایی که زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین رخ داد.

فرماندار گناوه گفت: زمین لرزه بامداد امروز براساس پیگیری و گزارش‌های دریافتی تا این لحظه خسارتی دربرنداشته است.

غلامرضا مهرجو افزود: نیروهای امدادی در محل زلزله حضور دارند تا دقیق‌تر شرایط را بررسی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مدت زمان وقوع زلزله طولانی نبوده است اما شدت آن باعث وحشت مردم شده بود.

جهانگیر دهقانی افزود: تا کنون خسارتی از زلزله گزارش نشده است.

او ادامه داد: کانون زلزله همان جایی است که بیست و نهم فروردین زلزله ۵.۹ ریشتری رخ داد و در آن زمان خسارت‌هایی به بار آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر بیان کرد: پس از مصوبه هیات دولت برای تخصیص اعتبار، بازسازی خانه‌ها در روستاها در حال انجام است.

 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه هم گفت: در پی زلزله ۵.۲ ریشتری بامداد امروز در این شهرستان، گروه‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفتند.

عبدالعلی صیادی عنوان کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته تا این لحظه زلزله خسارت جانی در بر نداشته و خسارت مالی هم گزارش نشده است.

گناوه در ۱۱۰ کیلومتری شمال بوشهر قرار دارد.

۲۹ فروردین امسال زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری در این شهرستان رخ داد، زلزله‌ای که به طور مرتب پس لرزه داشت و باعث تخریب دیوار‌های خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.