کرمان تسلیت؛ زلزله 4.5 ریشتری امروز کرمان را لرزاند | حادثه ی تلخ بم باز هم تکرار شد!

1

1403/1/19

17:15


کرمان تسلیت؛ زلزله 4.5 ریشتری امروز کرمان را لرزاند | حادثه ی تلخ بم باز هم تکرار شد!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

زلزله‌ای به بزرگی چهار و نیم ریشتر کرمان را لرزاند.

زلزله ۴.۵ ریشتری کرمان را لرزاند

این زمین لرزه نسبتا شدید ساعت ۱۵ و ۹ دقیقه بعد از ظهر امروز ۱۹ فروردین ماه رخ داد. مرکز این زلزله حوالی شهداد در شهرستان کرمان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است./ایسنا

موسوی مدیر روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص میزان خسارت زلزله سیستان و بلوچستان گفت: تیم های ارزیابی هلال احمر فعالیت خود را در منطقه آغاز کرده اند. تیم های دیگر امدادی در آماده باش  کامل هستند.

وی تاکید داشت : تا این لحظه خسارت جانی اعلام نشده است . بررسی در خصوص خسارت مالی ادامه دارد.

زلزله

زلزله ۵.۶ ریشتری فنوج سیستان و بلوچستان  خسارتی نداشت

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: زلزله ۵.۶ ریشتری در فنوج این استان تا کنون خسارتی در پی نداشته است.

این زلزله در ۴۴ کیلومتری فنوج، سیستان و بلوچستان ، ۶۷ کیلومتری گلمورتی و ۶۷ کیلومتری بنت به وقوع پیوست./رکنا

 زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۷:۵۰ دقیقه، فنوج در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

این زلزله در عمق ۸۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

زمین لرزه صبح سه شنبه در ۴۴ کیلومتری فنوج، ۶۷ کیلومتری گلمورتی و ۶۷ کیلومتری بنت بوده است.

تا کنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زلزله منتشر اعلام نشده است./مهر

خسارت 64 میلیاردی سیلاب به مناطق عشایری سیستان و بلوچستان‌

سیستان و بلوچستان مدیرکل امور عشایر استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل، براساس برآورد اولیه حدود ۶۴۰ میلیارد ریال به زیرساخت های مناطق عشایری شامل خطوط انتقال آب شرب، راههای دسترسی و چاههای مالداری عشایر خسارت وارد شده است.

شیرزاد کمالی شامگاه دوشنبه 14 اسفند در شورای کشاورزی و مدیریت سیلاب اظهار کرد: بیشترین خسارات وارده به عشایر شهرستانهای نیک شهر، قصرقند و سرباز تحمیل شده است .

وی تصریح کرد: ادارات عشایر شهرستان ها ضمن هماهنگی با ستاد مدیریت بحران جهت حل مشکلات مناطق سیل زده‌ به صورت شبانه روز در حال ارائه خدمات به عشایر هستند.

وی گفت: سیستان وبلوچستان دارای ۲۶ هزارو ۶۴۰خانوار عشایری است.

سیستان بلوچستان

میزان خسارات سیل در سیستان و بلوچستان

حسین ظفری، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در هفته گذشته بارش‌های زیادی در استان سیستان و بلوچستان شاهد بودیم که موجب وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق روستایی استان شد. ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که در اثر وقوع این سیلاب در حدود ۲,۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و مناطق جنوبی استان از جمله چابهار، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری خسارت بیشتری را متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۱۹۰۰۰ هکتار از اراضی استان تحت تأثیر این حادثه قرار دارد و حدود ۸۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده است که از میان آنها ۳۰۰ واحد باید از ابتدا احداث شود و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارد.‌

ظفری با بیان اینکه برخی زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی از جمله تیرهای برق، جاده‌ها، راه‌ها، مخابرات از این سیلاب و آب‌گرفتگی متأثر شده‌اند، گفت: ۳۰ راه مواصلاتی با کمک عوامل راه‌داری و استان‌داری استان سیستان و بلوچستان بازگشایی شده است. همچنین از میان ۴۱ روستا که دچار قطعی برق بودند، برق ۳۱ روستا وصل شده است و ۱۰ روستای باقی‌مانده به دلیل ادامه آب‌گرفتگی دارای نوسان برق هستند.

وی همچنین بیان کرد: بسته‌های غذایی و سهمیه آرد به مناطق تحت تأثیر ارسال شده است که بخشی را هلال احمر و بخشی دیگر را سپاه و ارتش از طریق هوایی به مناطق محاصره سیلاب منتقل کرده‌اند. البته برخلاف تصور عموم تعداد روستاهای تحت تأثیر سیلاب کم است.

ظفری افزود: با توجه به احتمال ادامه بارش‌ها در هفته جاری و سیلابی‌شدن مجدد رودخانه‌ها و همچنین ایجاد آب‌گرفتگی، هواشناسی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هشدار نارنجی داده است. به همین دلیل ما به دستگاه‌های امدادی استان، سپاه، ارتش، هلال احمر، بسیج و همچنین استان‌های هم‌جوار هشدار داده‌ایم. استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان هم در آماده‌باش کامل هستند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران در ادامه ضمن تشکر از حضور نیروهای امدادی و مسئولین گفت: در روز گذشته وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران، فرمانده نیروی زمینی سپاه و مسؤولان هلال احمر در استان حضور پیدا کردند. علاوه بر این گروه‌های جهادی و مردمی هم در منطقه حضور یافته‌اند که با موجب دل‌گرمی مردم و امدادرسانان است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در زمان بحران مهم‌ترین چیز وحدت و هم‌دلی است افزود: توصیه من این است که مردم به حرف دل‌سوزان خود که در وسط میدان هستند گوش کنند و به شایعه‌سازان توجه نداشته باشند./ خبرگزاری مهر

مشکل آب و برق روستاهای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان رفع شد

وزیر نیرو گفت: مشکل برق رسانی و آبرسانی به روستاهای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان رفع و تقریبا 95 درصد این مشکلات حل شده است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان دوشنبه شب در سفر به چابهار و بازدید از مناطق آسیب دیده بر اثر سیلاب اخیر اظهار کرد: از ابتدای شروع بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان با مدیریت و پشتیبانی‌ استاندار این استان امدادرسانی به این مناطق به موقع انجام شده است.

وی با بیان اینکه خدمات اولیه در حوزه های زیرساختی مناطق سیلزده برقرار شده است تصریح کرد: روستاهایی که از نظر شبکه برق و آب دچار مشکل شده بودند تقریبا به طور کامل به مدار برگشته اند و می‌توان گفت بیش از 95 درصد این مشکلات رفع شده و مشکل آب و برق باقی مانده روستاها نیز در 24 ساعت آینده حل خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه روان آب‌ها و سیلاب‌ها برخی از روستاها رو دچار آب گرفتگی کرده است عنوان کرد: باید در راستا تخلیه کامل منازل و مناطقی که دچار آب گرفتگی شده اند تلاش کنیم خوشبختانه در این سیلاب مشکل جانی نداشته ایم و خسارت به منازل حداقلی بوده اما برخی از منازل باتوجه به اینکه به صورت خشتی و گلی ساخته شده بودند آسیب جدی دیده اند که بنیاد مسکن از روز شنبه عملیات نوسازی 550 واحد را شروع می‌کند.

محرابیان به وضعیت راه‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان که در سیلاب اخیر دچار آسیب جدی شده اند اشاره کرد و گفت: در حوزه راه‌ها و پل‌ها خسارت قابل توجه بوده که با اعتباراتی که پیش بینی می‌شود بازسازی آن بخش در دستور کار قرار می‌گیرد هرچند در این چند روز نیروهای راهداری استان با تمام توان بخش قابل توجهی را بازسازی کردند./ایرنا

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو