پردرآمدترین ورزشکار جهان؛ ۱۰ ورزشکار پردرآمد ۲۰۲۰

پردرآمدترین ورزشکار جهان؛ ۱۰ ورزشکار پردرآمد ۲۰۲۰


منبع: ستاره

174

1399/3/12

02:02


پردرآمدترین ورزشکار جهان در سال ۲۰۲۰ راجز فدرر بازیکن تنیس است، بعد از آن رونالدو، مسی و نیمار قرار دارند. امسال کرونا باعث لغو یا تاخیر بازی ها شده و تاثیر منفی بر دستمزد بازیکنان و قرارداد‌های تبلیغاتی آنها گذاشته است.

پردرآمدترین ورزشکار جهان؛ 10 ورزشکار پردرآمد سال 2020


ستاره |
سرویس چهره‌ها -
پردرآمدترین ورزشکار جهان در سال ۲۰۲۰ چه کسی است؟ کرونا ویروس چه تاثیری بر میزان درآمد و فعالیت‌های ورزشکاران پردرآمد گذاشته است؟ درآمد ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰ به دلیل ظهور کرونا ویروس و لغو یا تاخیر در برگزاری رویداد‌های ورزشی کاهش یافته است. میزان درامد کل ۱۰۰ ورزشکار پردرآمد جهان امسال ۳.۶ میلیارد دلار است، که این مبلغ از میزان درآمد سال ۲۰۱۹، ۹% کم‌تر است. این اولین کاهش از سال ۲۰۱۶ است. برای اطلاع از ۱۰ ورزشکار پردرآمد جهان در سال ۲۰۲۰ با ما همراه باشید.
 

۱. راجر فدرر بازیکن تنیس: پردرآمدترین ورزشکار جهان

راجر فدرر بازیکن سوئیسی تنیس با درآمد ۱۰۶.۳ میلیون دلار صدر نشین لیست پردرآمدترین ورزشکاران سال ۲۰۲۰ است. ۶.۳ میلیون دلار از درآمد او مربوط به دستمزد جوایزش در دنیای ورزش بوده و ۱۰۰ میلیون دلار از درآمدش از قرداد‌های تبلیغاتی و دیگر فعالیت‌ها اوست. این بازیکن سال ۲۰۱۹ با درآمد ۹۳.۴ میلیون دلار در رده پنجم لیست پردرآمدترین ورزشکاران قرار داشت.
 

راجرز فدرر


ضرر کرونا به راجرز فدرر

اگرچه فدرر در صدر لیست پردرآمدترین‌ها قرار داد واین یک خبر خوب برای تنیس بازان است، اما احتمال لغو مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان که قرار است در ۶ تا ۱۱ مهرماه برگزار شود وجود دارد، این مسابقات قرار بود در فروردین ماه امسال در کره جنوبی برگزار شود، اما به دلیل کرونا ویروس به تاخیر افتاد. بدون شک لغو مسابقات بر روی درآمد ورزشکاران تاثیر می‌گذارد. فدرر اکنون در سن ۳۸ سالگی است و تعطیلی ورزش بر روی میراث بازیکنان مثل او و رافائل نادال که سن بالایی دارند و آماده خروج از ورزش تنیس می‌شوند تاثیر معکوس می‌گذارد.


۲. کریستیانو رونالدو

کریس رونالدو فوتبالیست معروف پرتغالی که در پست مهاجم برای یوونتوس و تیم ملی پرتغال بازی می‌کند، با درآمد ۱۰۵ میلیون دلار نفر دوم لیست فوربس است. از این مبلغ میزان ۶۰ میلیون دلار برای دستمزد و جوایزش است و ۴۵ میلیون دلار از قرارداد‌های تبلیغاتی است. جالب است بدانید سال ۲۰۱۹ هم رونالدو با درامد ۱۰۹ میلیون دلار نفر دوم این لیست بود.

رونالدو


کاهش دستمزد و قطع دستمزد رونالدو با شیوع کرونا

با شیوع کرونا باشگاه یونتوس ۳۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را کاهش داد و این بدان معنی بود که کریس با ضرر مالی ۳.۸ میلیون یورو روبه رو می‌شود. بعد از مدتی اعلام شد به دلیل شیوع کرونا، باشگاه یوونتوس دستمزد ۴ ماه آینده بازیکنانش قطع خواهد کرد و این موضوع ضرر مالی ۱۰ میلیون یورویی را به رونالدو تحمیل می‌کند.


۳. لیونل مسی

لیونل مسی فوتبالیست معروف آرژانتینی که در تیم بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین در پست مهاجم بازی می‌کند، با درآمد ۱۰۴ میلیون دلار در دوازده ماه اخیر سومین نفر لیست فوربس است. ۷۲ میلیون دلار از درآمد این ورزشکار مربوط به دستمزد و جوایزش است و ۳۲ میلیون دلار از قرارد‌های تبلیغاتی و دیگر فعالیت‌ها بدست آورده است. این بازیکن سال قبل با درآمد ۱۲۷ میلیون دلار صدر نشین این لیست بود.

لیونل مسی


کاهش ۷۰ درصدی دستمزد مسی با شیوع کرونا

بر اساس گزارش نشریه «دیلی میل» لئونل مسی متضررترین فوتبالیست در دوران کروناست. باشیوع کرونا و با تعطیلی مسابقات باشگاه بارسلونا ۷۰ درصد دستمزد بازیکنانش را کاهش داد، که البته این تعهد با بازگشت مجدد به تمرینات پایان خواهد یافت. مسی که در میان بازیکنان بیشترین میزان دریافتی را داشت، بیشترین ضرر مالی را متحمل می‌شود. دستمزد هفتگی مسی ۵۰۰ هزار پوند است که در صوت کاهش ۷۰ درصد این مبلغ دستمزد او به ۱۵۰ هزار پوند می‌رسد. بر این اساس ضررماهانه این ورزشکار معادل با یک میلیون و ۴۰۰ هزار پوند خواهد بود. ضرر مسی تنها محدود به کاهش دستمزد او نیست و شیوع کرونا بر روی در آمد او از تبلیغات و اسپانسری تاثیر خواهد گذاشت.


۴. نیمار

نیمار فوتبالیست برزیلی است و به عنوان یکی از بهترین بازیکن‌های فوتبال جهان شناخته می‌شود. این بازیکن در تیم پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل و در پست مهاجم بازی می‌کند. میزان درآمد ۱۲ ماه اخیر این بازیکن ۹۵.۵ میلیون دلاراست و امسال به عنوان چهارمین ورزشکار پردرآمد جهان معرفی شد. این فوتبالیست برزیلی ۲۵ میلیون دلار بابت قرارداد‌های تبلیغاتی و ۷۰.۵ میلیون دلار بابت دستمزد و جوایزش بدست آورده است. نیمار سال گذشته با درامد ۱۰۵ میلیون دلار نفر سوم این لیست بود.

نیمار


کاهش ۲۱.۷ درصدی قیمت نیمار با شیوع کرونا

کرونا ویروس بر قیمت بازیکنان، چون نیمار تاثیر گذشته است و قیمت این بازیکن ۲۱.۷ درصد کاهش یافته است. قیمت نیمار از ۱۷۵ میلیون یورو به بین ۱۳۷ تا ۱۴۹ میلیون یورو کاهش می‌یابد. علاوه براین پاری سن ژرمن با وجود اینکه یکی از ثروتمندترین باشگاه‌ها به شمار می‌آید، اما با شیوع کرونا با مشکلات مالی روبه رو شده و تصمیم دارد دستمزد بازیکنانش را کاهش دهد، که البته نیمار با کاهش دستمزد مخالف است.


۵. لبران جیمز

لبران جیمز بسکتبالیست آمریکایی است و در تیم لس آنجلس لیکرز بازی می‌کند. او یکی از سه بازیکن برتر تاریخ بسکتبال است. درآمد او در ۱۲ ماه اخیر ۸۸.۲ میلیون دلار بوده است و پنجمین ورزشکار پردرآمد جهان است. این بازیکن ۶۰ میلیون دلار از قرارد‌های تبلیغاتی و دیگرفعالیت‌ها و ۲۸.۲ میلیون دلار بابت دستمزد و جوایزش بدست آورده است.

لبران جیمز


از دست دادن ۴۰۰ هزار دلار با لغو هر بازی در لس آنجلس به دلیل شیوع کرونا

لبران جیمز برای هر بازی که لیکرز به دلیل شیوع کرونا در لس آنجلس بازی نکند، مبلغ ۴۰۰ هزار دلار از دست می‌دهد. علاوه بر این در قوانین NBA کاهش دستمزد بازیکنان در مواقع اضطراری پیش بینی شده است و درصورت لغو لیگ بازیکنان NBA با کاهش ۲۵ درصدی دستمزد که از ۱۵ ماه می‌سال جاری اعمال می‌شود، روبه رو خواهند شد.


۶. استفان کری

استفان کری بازیکن چیره دست بسکتبال و اهل ایالت متحده امریکا است. او در حال حاضر بهترین شوت زن پرتاب سه امتیازی در NBA است. استفان کری با درآمد ۷۴.۴ میلیون دلار ششمین ورزشکار پردرآمد سال ۲۰۲۰ است. او ۳۰.۴ میلیون دلار از دستمزد و جوایزش و ۴۴ میلیون دلار از قراد‌های تبلیغاتی و دیگر فعالیت هایش درآمد داشته است. استفن کری سال قبل با درآمد ۷۹.۹ میلیون دلار نفر نهم این لیست بود.

استفان کری


۷. کوین دورانت

کوین دورانت بسکتبالیست معروف امریکایی است که در پست اسمال فوروارد و در حال حاضر در تیم بروکلین نتس بازی می‌کند. او با درآمد ۶۳.۹ میلیون دلار هفتمین ورزشکار پردرآمد جهان شد. این بازیکن ۲۸.۹ میلیون دلار از دستمزد و جوایز و ۳۵ میلیون دلار از قرارد‌های تبلیغاتی و دیگر فعالیت‌ها درآمد داشته است. کوین دورانت سال قبل با درآمد ۶۵.۴ میلیون دلار نفر دهم لیست فوربس بود. او یکی از ستارگان بزرگ لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا، «ان بی ای» است که تست کرونای او مثبت اعلام شده بود.

کوین دورانت


۸. تایگر وودز

تایگر وودز گلف باز مشهور امریکایی که یکی از موفق‌ترین گلف بازان تمام تاریخ است، امسال با درآمد ۶۲.۳ میلیون دلار هشتمین ورزشکار پردرآمد سال ۲۰۲۰ شد.۲.۳ میلیون دلار از درآمد او از دستمزد و جوایزش است و ۶۰ میلیون دلار دیگر مربوط به قراداد‌های تبلیغاتی و سایر فعالیت‌های اوست.
 

تایگر وودز


۹. کرک کازینز

کرک کازینز بازیکن فوتبال امریکایی است و ۳۲ سال دارد، او امسال با درآمد ۶۰.۵ میلیون دلار یکی از پردرآمدترین ورزشکاران است. او مبلغ ۵۸ میلیون دلاراز دستمزد و جوایز و ۲.۵ میلیون دلار از قرداد‌های تبلیغاتی بدست آورده است.
 

کرک کازینز


۱۰. کارسن ونتز

کارسن ونتز بازیکن ۲۷ ساله فوتبال امریکایی است، او با درآمد ۵۹.۱ میلیون دهمین ورزشکار پردرآمد جهان در سال ۲۰۲۰ است. ۵۵.۱ میلیون دلار از دستمزد و جوایزش و ۴ میلیون دلار از قرارداد‌های تبلیغاتی و سایر فعالیت‌ها درآمد داشته است.
 

کارسن ونتز


سخن آخر

فوربس هر ساله ۱۰۰ وزشکار پردرآمد سال را معرفی می‌کند، امسال پردرآمدترین ورزشکاران از ۱۰ ورزش و ۲۱ کشور مختلف بودند. دو نفر از ۱۰۰ نفر ورزشکار پردرآمد ۲۰۲۰ زن هستند. نام سرنا ویلیامز تنیسور مشهور و حرفه‌ای اهل کشور آمریکا با ۳۶ میلیون دلار و نائومی اوساکا فوق ستاره ژاپنی تنیس با درآمد ۳۷.۴ میلیون دلار در این فهرست به چشم می‌خورد.
آیا اسم ورزشکار مورد علاقه شما هم در لیست پردرآمدترین ورزشکارن دیده می‌شود؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش ارسال نظر با ما و همراهان ستاره در میان بگذارید. شاید برایتان جالب باشد 10 دروازه بان برتر جهان و ۳۰ چهره از منفورترین فوتبالیست‌های جهان را نیز در سال ۲۰۲۰ بشناسید.  

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو