نحوه پیش بینی افزایش ها و کاهش ها در تجارت گرانبها فلزات

منبع: نمکستان

215

1399/3/12

11:41


موفقیت یک تاجر و معامله کننده تجارت گرانبها فلزات به دانش آنها از روند بازار متکی است. قیمت ها براساس عوامل مختلف رو به بالا یا رو به پایین حرکت می کنند. از تغییرات سیاست داخلی گرفته تا جنگ های تجاری بین المللی

موفقیت یک تاجر و معامله کننده تجارت گرانبها فلزات به دانش آنها از روند بازار متکی است. قیمت ها براساس عوامل مختلف رو به بالا یا رو به پایین حرکت می کنند. از تغییرات سیاست داخلی گرفته تا جنگ های تجاری بین المللی ،پیش بینی تعداد خالص عواملی که بر تجارت و داد و ستد تأثیر می گذارند بسیار دشوار است. خوشبختانه اجتماع متخصصان، استراتژی های فارکس را که می توانند توسط تازه کارها در دنیا اتخاذ گردند، بسط و گسترش داده است. در اینجا متداول ترین رویکردهای پیش بینی ارائه می گردند.

معامله گران فارکس بر اساس صحت پیش بینی های خود سود یا ضرر می کنند. اگر انتظار دارید که پول پایه شما به ارزش خود دست یابد ، می توانید تعداد لات های (واحدهای مورد معامله) بیشتری خریداری کنید تا در افزایش پیش بینی شده ذینفع باشید. چنانچه روند نزولی پیش بینی شود ، معامله گران احتمالاً قبل از افت قیمت ، حواله های خود را به فروش می رسانند. به این ترتیب ، آنها می توانند حجم بیشتری از سهام مشابه را با قیمت کمتری خریداری کنند.

اجتناب از ریسکها و خطرات

اجتناب از ریسکها و خطرات:

در اقصی نقاط جهان، کارگزاران قابل اعتماد نظیر FXTM ابزارهای پیشرفته ای را برای مشتریان فراهم می نمایند تا تصمیم گیری را تسهیل بخشند. پایانه های معاملاتی مانند MetaTrader 5 تنوعی از گراف ها و نمودارهای مختلف و همچنین تقویم ویژه ای را ارائه می دهند.

تصاویر و ابزارهای بصری داده های کافی برای تجزیه و تحلیل عمیق بازار را ارائه می دهند. در ضمن، شاخص های “سود دهی” و “توقف ضرر و زیان” امکان اجرای خودکار معاملات در مطلوب ترین سطح را فراهم می نمایند. به طور کلی ، با ویژگی های فنی مدرن ، تجارت آنلاین می تواند توسط هر کسی که مایل به یادگیری است، فرا گرفته شود. در اینجا دو روش اساسی ارائه می گردد که اساس استراتژی های موفق را تشکیل می دهد.

تجزیه و تحلیل بنیادی:

هر معامله گر باید از عوامل کلیدی سیاسی و اقتصادی که ارزش های پول رایج را تغییر می دهند ، آگاه باشد. هر دو به سیستم های پول دو کشور متصل می باشند و این موارد باید از نزدیک بررسی شود. دامنه محرکهای احتمالی شامل شاخص های خرد و کلان می باشد.در حوزه تجزیه و تحلیل بنیادین ، معامله گران به اخبار مربوط به سلامتی اقتصادهای مرتبط توجه می کنند. نتیجه گیری ها بر اساس داده های فعلی توصیف کننده قدرت آنها می باشد.به عنوان مثال ، معامله گران به موارد زیر توجه خواهند کرد:

 نرخ بهره:

وقتی نرخ بهره برای سرمایه گذاری بالا می رود ، سرمایه بیشتری به کشور سرازیر می شود. دارندگان سهام و سرمایه،مکانهایی با مساعدترین اقلیم آب و هوایی را انتخاب می کنند. در نتیجه ، ارز به استقبال آنها می آید.

 تولید ناخالص داخلی (GDP):

این یک شاخص مهم در قدرت اقتصادی است. این شاخص، فعالیت اقتصادی را در کل کشور اندازه گیری می کند. در اصل ، این شاخص منعکس کننده کل محصولات و خدمات تولید شده در یک دوره معین می باشد. هرچه ارزش بالاتر باشد، احتمال افزایش نرخ بهره و افزایش ارزش پول رایج بیشتر است.

اشتغال: رشد بیکاری به ضعف سیستم اقتصادی اشاره دارد و در نهایت منجر به کاهش نرخ بهره می شود. اینها به نوبه خود باعث کاهش ارزش پول رایج می شوند.

کمبود در این زمینه یک علامت منفی است. این بدان معناست که واردات بزرگتر از صادرات است. وقتی تقاضا برای محصولات کشور کم باشد ، تقاضای اندکی در ازای پول رایج وجود دارد. در نتیجه ارزش خود را از دست می دهد. علاوه بر این ، عوامل مهم عبارتند از:

بودجه ؛

تورم ؛

ساخت و تولید.

در نهایت ، اقتصاد با ژئوپلیتیک در هم تنیده شده است. حتی سخنرانی های سیاستمداران عالی رتبه می تواند روی ارزش ارز رایج تاثیر بگذارد. گفته های مهم به عنوان “ابلاغیه های اقتصادی مستدل” شناخته می شوند. اگر این ابلاغیه ها مربوط به دولت یا اقتصاد ایالات متحده باشد ، آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. بیشتر جفت های معامله شده مشتمل بر دلار آمریکا هستند که ارز غالب در سراسر جهان می باشد.

کمکهای تجزیه و تحلیل فنی:

بنابراین ، چگونه می توانید تمام عوامل بالقوه را ردیابی کنید؟ به نظر می رسد این کار دلهره آور است و بدون ابزارهای مدرن می تواند یک چالش باشد. بازرگانان و معامله کنندگان به تقویم استاندارد اقتصادی توجه می کنند. این تقویم، پیش بینی ها را بر اساس شاخص های اقتصادی موجود و تاریخ اخیر نشان می دهد. به طور کلی ، چنین تقویم های اختصاصی جنبه های زیر را منعکس می نمایند:

زمان ؛

ارز رایج؛

داده های جدید ؛

واقعی ؛

پیش بینی ؛

قبلی.

تجزیه و تحلیل فنی

تجزیه و تحلیل فنی:

این بعد به داده های قیمت با هدف مشاهده الگوهای و پیش بینی حرکت آینده متکی می باشد. اصل اساسی تکرار اجتناب ناپذیر نظم و قاعده ها – یعنی روندها می باشد. الگوهای مبتنی بر قیمت به عنوان سیگنال اطلاق می شوند.

هدف، آشکارسازی سیگنال های فعلی با نگاه به سیگنال های قبلی می باشد. این امر برای پیش بینی روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. پیروان تجزیه و تحلیل فنی، تصادفی بودن را از بین می برند و نوسانات را از نظر ماهیت قابل پیش بینی می دانند.

دامنه ابزار شامل نمودارهای بصری است که داده های بازاری نمودارهای قیمت و حجم را نشان می دهند.تحلیلگران قصد دارند نقاط ورود و خروج معاملات تجاری را کشف کنند. استراتژی های موفق به شناسایی روندها و درک قدرت و ثبات بالقوه آنها کمک می کنند. یک تاجر بر روی یکی از شاخص های زیر زوم و تمرکز می کند:

روند (رو به بالا ، رو به پایین یا یک طرفه) ؛

قدرت و توان روندها (بر اساس حجم / سود آزاد) ؛

نوسانات (دامنه نوسانات مشاهده شده روزانه) ؛

شاخص های سیکل گردش (الگوهای تکراری و بازگشتی بازار) ؛

پشتیبانی و مقاومت (سطوحی که در آنها قیمت ها از قبل کاهش یا افزایش می یابند یا برعکس)؛

جابجایی و حرکت (احتمال روند از دست دادن قدرت یا حفظ قدرت پس از یک مدت معین).

سطر پایین:

پیش بینی های فارکس به دانش و تجربه نیاز دارند. معامله گران و تاجران موفق با استفاده از استراتژی ها و ابزارهای مختلف ، بازار را به طور مداوم تجزیه و تحلیل می نمایند. سیستمهای بنیادی و فنی دو رویکرد اصلی هستند که باید به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند. آنها همچنین می توانند به طور همزمان اعمال شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو