طرز تهیه شیرینی نعلی حرفه ای و خوشمزه در منزل

طرز تهیه شیرینی نعلی حرفه ای و خوشمزه در منزل


منبع: آرگا

196

1399/3/15

20:43


در این مطلب طرز تهیه شیرینی نعلی خوشمزه مخصوص عید نوروز را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این نوع شیرینی در منزل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه شیرینی نعلی حرفه ای و خوشمزه در منزل

شیرینی نعلی به دلیل اینکه شکلی شبیه به نعل دارد به این اسم معروف شده است و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت شیرینی در منزل علاقه مند می باشید بهتر است از تهیه این نوع شیرینی غافل نشوید.

شیرینی نارگیلی و شیرینی نعلی و شیرینی پفکی و شیرینی گردویی از انواع شیرینی های مناسب برای پذیرایی از مهمان ها در عید نوروز به شمار می روند و بهتر است کدبانوهای عزیز در صورت تمایل این شیرینی های خوشمزه را در منزل تهیه نمایند و پذیرایی با شکوهی را از مهمان هایشان داشته باشند.

طرز تهیه شیرینی نعلی

مواد لازم

  • آرد مخصوص شیرینی : ۱۲۰ گرم
  • پودر بادام : دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : یک عدد
  • پودر قند : ۵۰ گرم
  • مارگارین : ۷۰ گرم
  • شکلات شیری تخته ای : ۲۰۰ گرم
  • وانیل : ۱/۸ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی نعلی در منزل

برای تهیه این نوع شیرینی ابتدا مارگارین و پودر قند را درون ظرفی مناسب بریزید سپس به کمک همزن برقی مخلوط این مواد را هم بزنید تا کرم رنگ و سبک شوند. تخم مرغ و وانیل را به مایه شیرینی بیفزایید و به مدت یک دقیقه مایه شیرینی را به کمک همزن برقی هم بزنید.

هم زدن پودر قند و مارگارین

آرد و پودر بادام را با یکدیگر ترکیب نمایید و در دو مرحله به مواد شیرینی بیفزایید سپس به کمک نوک انگشت خمیر را ورز دهید و خمیر آماده شده را درون کیسه فریزر قرار دهید سپس خمیر را به مدت ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید مقداری از آرد را بهتر است نگه دارید تا در صورت چسبندگی زیاد خمیر ، آرد را به آن بیفزایید.

خمیر شیرینی را ۱۵ دقیقه قبل از فرم دادن از درون یخچال بیرون آورید سپس گلوله هایی به اندازه نصف گردو از خمیر بردارید و آن ها را روی سطح کار باز نمایید و خمیرها را به شکل استوانه ای بلند و باریک در آورید و دو سر خمیر را به یکدیگر نزدیک نمایید تا خمیر شیرینی به شکل نعل درآید.

روش تهیه شیرینی نعلی در منزل

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی نعلی کف سینی مخصوص فر را به کمک کاغذ روغنی بپوشانید سپس خمیر های فرم داده شده را درون سینی با فاصله ای مناسب بچینید و سینی را درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها پخته شوند. اگر تمایل دارید روی شیرینی نعلی کنجد یا پودر نارگیل و هر نوع خوراکی دیگری بریزید قبل از قرار دادن شیرینی درون فر باید یک عدد سفیده تخم مرغ را به کمک چنگال هم بزنید تا از لختگی در آید سپس به وسیله برس مقداری از سفیده تخم مرغ را روی خمیر بمالید و مغز خوراکی را نیز خمیر شیرینی بپاشید.

طرز تهیه شیرینی نعلی در خانه

بعد از مدت زمان ذکر شده شیرینی ها را از درون فر بیرون آورید و اجازه دهید تا به صورت کامل خنک شوند سپس آن ها را به کمک کاردک از سینی جدا نمایید.

شکلات را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی بخار آب جوش قرار دهید تا شکلات ذوب شود. یک سر شیرینی های پخته شده را درون شکلات ذوب شده بزنید و شیرینی را روی کاغذ روغنی قرار دهید تا شکلات ها سفت شود.

دستور تهیه شیرینی نعلی

نکات طلایی برای پخت بهتر شیرینی نعلی

۱. خمیر شیرینی را بیش از اندازه ورز ندهید زیرا خمیر به روغن می افتد و در نتیجه سفت می شود.

۲. برای تزیین شیرینی می توانید از ترافل و پودر نارگیل و پودر پسته و پودر گل محمدی و … استفاده نمایید.

۳. خمیر شیرینی را می توانید قالب بزنید و شیرینی را به شکل دلخواه خود بپزید.

۴. برای پخت این نوع شیرینی هرگز شکر را جایگزین پودر قند نکنید.

روش تهیه شیرینی نعلی در منزل

در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه شیرینی نعلی را به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع شیرینی را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو