دلایل خارش ابرو چه چیزهایی میتواند باشد؟

منبع: نمکستان

186

1398/4/10

11:22


علت و علائم خارش ابرو

دلایل خارش ابرو چه چیزهایی میتواند باشد؟

نمکستان : خیلی وقت ها پیش می آید که ابروهایتان دچار خارش میشود. این خارش ابروها ممکن است خیلی کوتاه مدت باشد که معمولا دلیل خاصی و خطرناکی ندارد و زود بر طرف میشود و یا اینکه ممکن است این خارش به نسبت زمان طولانی تری طول بکشد که این مشکل معمولا دلیل خاصی دارد و باید پیگیری شود. معمولا خارش ابروها زیاد مرتبط با بینایی شما نیست اما چیزی که وجود دارد این است که گاهی این خارش ها میتواند نشان دهنده ی یک بیماری در بدن شده و یا کم کم باعث ریزش ابروها شود.

خب چیزی که درباره یابروها بدیهی است، تمیز کردن و برداشتن و شیو آن ها است. بعد از آرایش و تمیز کردن ابرو معمولا پوست داخل و اطراف ابرو دچار التهاب میشود و خارش میگیرد. در حالت عادی این خارش و التهاب بعد چند روز بر طرف میشود. اگر بر طرف نشد باید پیگیری کنید که شاید مشکلات قارچی پوست برای شما اتفاق افتاده باشد.

سبورئیک درماتیت که معمولا با پوست سر درگیر است اما گاهی اوقات میشود که به ابروها هم برسد. این مورد بر اثر تغییر فصل به وجود می آید و در تابستان و بهار بیشتر است . حواستان باشد که دیابت نوع یک و دو اگر کنترل نشود میتواند خارش پوستی را به وجود بیاورد.

بیماری پوستی پسوریازیس یکی دیگر از مواردی است که میتواند باعث خارش ابروها باشد. اگر پسوریازیس بر روی صورت خودتان دارید، خارش ابروها چیز عادی خواهد بود. گاهی اوقات به دلیل وجود شپش بر روی بدن این مشکل به ابروها هم رسیده و باعث خارش آن ها میشود. پس در واقع انواع انگل های پوستی نیز میتوانند خارش ابرو را موجب شوند.

اگر مشکلات شما ضایعات و بیماری های پوستی باشد، باید توسط پزشک متخصص و داروهایی که تجویز میکند درمان شود و اگر مشکل انگل ها پوستی است باید بیشتر به فکر پاکیزگی اتاق خواب و مو و پوست خود باشید و ملحفه و تشک تخت و بالش ها را ضد عفونی نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو