روانشناسی رنگ سیاه چیست؟

روانشناسی رنگ سیاه چیست؟


منبع: آرگا

445

1398/4/10

20:44


در دنیای روانشاسی رنگ ها نیز دارای نماد و نشانه های شخصیتی هستند. به عنوان مثال در روانشناسی رنگ سیاه به نمادهایی همچون ثروت و قدرت اشاره می شود.

شاید در برداشت اول رنگ سیاه نشان دهنده غم، اندوه و عزاداری باشد اما این رنگ در روانشناسی رنگ سیاه دارای نشانه ها و نمادهای دیگری است که نشان دهنده شخصیت افراد است. جالب است بدانید از مهم ترین نمادهای این رنگ سادگی است و در فرهنگ عامیانه نیز عشق را با رنگ سیاه یا مشکی می شناسند.

 

شخصیت شناسی رنگ سیاه

روانشناسی رنگ سیاه:

افرادی که به رنگ سیاه علاقه مند هستند دارای قدرت تخیل بالایی می باشند و این موجب می شود تا بهره هوشی آنها شناخته شده باشد. از دیگر نشانه هایی که در این افراد می توانید مشاهده کنید جدیت در روابط است. این افراد دوست دارند تا روابطشان دارای چارچوب و قواعدی باشد.

مرموز بودن نیز در این دسته از افراد بسیار بارز است به نحوی که آن ها را افرادی دست نیافتنی با احساسات و علاقه ای خاص می دانند.

روانشناسی رنگ سیاه

شخصیت شناسی:

زنان علاقه مند به رنگ مشکی افرادی ثروتمند هستند این ثروت می تواند در زمینه عشق و مادیات باشد در این دسته از زن ها ظرافت و اعتماد به نفس موجب جذابیت ظاهری و شخصیتی خواهد شد.

استقلال از دیگر نشانه های شخصیتی در افراد علاقه مند به رنگ سایه است این دسته از افراد دارای شخصیتی مستقل هستند و ترجیح می دهند تا در زندگی مسیر خود را به تنهایی انتخاب کنند.

محدود بودن دوستان نیز در روابط اینگونه از افراد بسیار دیده می شود اغلب این افراد ترجیح می دهند تا زنجیره روابط کوچک اما مفید و پر دوام داشته باشند و همین امر موجب می شود تا کمتر رابطه برقرار کنند.

رنگ مشکی در افراد مختلف می تواند دارای نشانه های گوناگونی باشد در برخی از افراد انتخاب این رنگ به دلیل قرار گرفتن آن ها در انزوا و دور شدن از زندگی است. بیشتر روانشناسان نیز تاکید می کنند که استفاده مکرر از این رنگ می تواند افسردگی و انرژی منفی را به شما منتقل کند.

روانشناسی رنگ های سیاه

این رنگ با وجود  نکات مثبتی که در خود دارد می تواند موجب نا امیدی و افزایش افسردگی در افراد باشد. زیرا افرادی که از این رنگ استفاده می کنند گاه دچار یاس و ناامیدی می شوند.

در روانشناسی رنگ سیاه اشاره می شود که این افراد دارای نوعی ابهت هستند که ممکن است آن ها را افرادی جدی و ترسناک نیز نشان دهد. همانطور که گفتیم این افراد اغلب در روابط خود محتاط هستند و کمتر ریسک پذیری دارند.

شجاعت نیز می تواند از دیگر نمادهای شخصیتی این افراد باشد قدرتی که در این افراد دیده می شود می تواند موجب تسخیر تمام چیزها باشد و آنها را به خواسته های درونی شان برساند.

روانشناسی جالب رنگ سیاه

علاوه بر روانشناسی رنگ مشکی و سیاه می توانید از روانشناسی رنگ آبی نیز برای پی بردن به شخصیت این دسته از افراد استفاده کنید. در روانشناسی رنگ قرمز و خصوصیات افرادی که رنگ قرمز را دوست دارند نیز اشاراتی به قدرت و ثروت شده است که از ویژگی های شخصیتی است و در روانشناسی رنگ سیاه نیز به کار برده شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو