طرز تهیه پودینگ قهوه

منبع: روزگار

144

1399/3/20

04:09


طرز تهیه پودینگ قهوه

طرز تهیه دسرهای مدرن دسر مخصوص افطار پودینگ قهوه دسر

طرز تهیه دسر فوری و خوشمزه تزئین پودینگ قهوه تهیه دسرهای شکلاتی

 

طرز تهیه پودینگ قهوه،پودینگ قهوه فوری،پودینگ شکلاتی،پودینگ موز

امروزه پودینگ بیشتر نوعی دسر است. معمولاً پودینگ‌های امروزی را از شیر و شکر و دیگر مواد دلخواه تهیه می‌کنند و اغلب از ماده‌ای که به پودینگ خاصیت ژله مانند بدهد، همچون ژلاتین، نشاسته ذرت و یا تخم مرغ برای جامد کردن و اتصال مواد داخل پودینگ استفاده می‌کنند. از نظر ظاهری، بلنک مانژ و کاسترد هم بسیار شبیه به پودینگ می‌باشند.

مواد لازم پودینگ قهوه:
شیر: سه و نیم پیمانه
زرده تخم مرغ: ۴ عدد درشت
شکر:  نصف پیمانه
وانیل:  کمی
قهوه سرد: نصف پیمانه

 

طرز تهیه پودینگ قهوه:
برای تهیه پودینگ قهوه ابتدا شیر را در قابلمه ای بریزید و حرارت را ملایم کنید تا شیر بمرور زمان بجوش بیاید و سپس زیر حرارت را خاموش کنید تا خنک شود.
در این زمان که شیر در حال گرم شدن و بجوش آمدن است شما در کاسه ای بزرگ زرده تخم مرغ،وانیل،قهوه را با هم مخلوط کنید و شکر را کم کم بریزید و با قاشق با مواد هم بزنید.
پس از ولرم شدن شیر آن را به مخلوط تخم مرغ و قهوه…بیفزایید و با استفاده از قاشق هم بزنید.
فرتان را روی ۱۷۰درجه سانتی گراد کنید سپس در ۶ ظرف که هر ظرف مخصوص یک نفر باشد مواد را بریزید(هر چه ظرف ها کوچک تر باشد پودینگ زودتر پخته میشود)
و در سینی فر آب جوش بریزید و ظرف ها را در سینی بگذارید و بمدت ۱ساعت اجازه دهید تا در فر مایع بماند و بپزد و خودش را بگیرد.
پس از یک ساعت تامل کنید تا پودینگ قهوه کمی خنک شود سپس بمدت ۲ ساعت در یخچال ظروف ها را بگذارید و به هر مدلی که تمایل دارید تزیئن کنید و نوش جان کنید.

 


طرز تهیه پودینگ قهوه

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1679168

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو