روش پخت کیک هویج خوش طعم در منزل

روش پخت کیک هویج خوش طعم در منزل


منبع: آرگا

199

1399/3/24

12:30


کیک های میوه ای به دلیل داشتن طعم خوب و دلپذیر بسیار پر طرفدار هستند. کیک هویج یکی از انواع کیک های خوشمزه میوه ای است که طرز تهیه آن در منزل به راحتی امکان پذیر است. در این مطلب با آموزش طرز تهیه کیک هویج همراه شما هستیم.

روش پخت کیک هویج خوش طعم در منزل

کیک هویج از انواع کیک خوشمزه است که شما می توانید این کیک را برای مجالس و مهمانی های عصرانه خود تهیه کنید. در ادامه مطلب روش ساخت کیک هویج را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

هویج نوعی میوه با خواص بی نظیر و مفید برای بدن است. با هویج می توان دسر ها و پیش غذاهای بسیار خوشمزه را طبخ کرد که حلوای هویج یکی از این نوع دسرها است. در ادامه مطلب روش پخت کیک هویج را مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه کیک هویج خوش طعم و خوشمزه

مواد لازم

شکر : ۱ لیوان آرد : ۱.۵ لیوان تخم مرغ : ۴ عدد هویج رنده شده : ۲ عدد روغن مایع : ۳/۴ لیوان وانیل : ۱/۴ قاشق چای خوری دارچین : ۲ قاشق چای خوری بکینگ پودر : ۱.۵ قاشق چای خوری مغز گردو : نصف پیمانه نمک : ۱/۸ قاشق چای خوری

مواد لازم کیک هویج

طرز تهیه کیک هویج

در  ابتدا در ظرفی مناسب تخم مرغ ها را با شکر و وانیل مخلوط کنید و با کمک همزن آن ها را به خوبی هم بزنید.

مایه کیک هویج

بعد از اینکه مخلوط این مواد تغییر رنگ دادند روغن را به آن ها اضافه کنید.

کیک هویج گردویی

در مرحله بعدی آرد الک شده را به همراه بکینگ پودر و نمک به مایه کیک به تدریج اضافه کنید. بعد از اینکه آرد با بقیه مواد کیک به خوبی مخلوط شد گردوی خرد شده و هویج های رنده شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و به صورت دورانی مواد کیک را به خوبی باهم مخلوط کنید تا مایه ای یکدست بوجود آید.

روش طبخ کیک هویج

آموزش مرحله به مرحله کیک هویج

ته قالب فر و اطراف قالب فر را به خوبی چرب کنید و سپس قالب فر را با مقداری آرد بپوشانید و مایه کیک را در درون قالب فر بریزید و قالب فر را به مدت ۴۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.توجه داشته باشید که فر را از قبل به خوبی با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید.

مایه کیک هویج در قالب فر

برای این که مطمئن شوید کیک به طور کامل پخته است یک خلال دندان و یا چوب کبریت در کیک هویج فرو کنید اگر از مایه کیک به خلال دندان نچسبید کیک آماده است.

طرز تهیه کیک هویج به صورت تصویری

کیک هویج بسیار خوشمزه و خوش طعم

روش پخت کیک هویج

بعد از کیک به طور کامل پخته شود آن را از فر بیرون آورید تا خنک شود سپس کیک را در ظرف مناسبی قرار دهید و می توانید کیک را به کمک خامه و با کمک روش های تزیین کیک به زیبایی تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه کیک هویج خوشمزه لذت کافی را ببرید و لحظات شاد و خوبی را در کنار خانواده خود سپری کنید.

روش بدن فر از طرز تهیه کیک هیوج گردو

در ادامه مطلب بالا دستور تهیه کیک هویج با استفاده از گردو و بدن فر را آموزش خواهیم داد که امیدواریم بعد از یادگیری این روش پخت نیز بتوانید به راحتی آن را در منزل آماده کنید و به عنوان دسر و یا یک عصرانه خوشمزه در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

طرز تهیه کیک هویج گردو

مواد لازم

  • تخم مرغ/ ۴ عدد
  • شکر/ ۳۰۰ گرم
  • آرد/ ۳۰۰ گرم
  • روغن/ ۲۰۰ گرم
  • هویج رنده شده/ یک لیوان
  • بکینگ پودر/ یک قاشق چای خوری
  • وانیل/ نوک قاشق چای خوری
  • دارچین/ یک دوم قاشق چای خوری
  • گردو خرد شده/ ۱۰۰ گرم

روش طبخ کیک هویج بدون فر

در ابتدای طرز تهیه کیک هویج گردو، تخم مرغ ها را داخل ظرفی بشکنید و با شکر و وانیل مخلوط کنید، سپس مخلوط را خوب هم بزنید به مدت تقریبا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این کار را ادامه دهید به طوری که مخلوط  کشدار شده و به رنگ کرم درآید و لازم است بدانید که مقدار هم زدن در این مرحله در پف کیک تاثیر زیادی دارد.

سپس روغن را اضافه کنید و مجددا هم بزنید و بعد هویج را پوست کنده و رنده بزنید و به مواد اضافه کنید، داریچین را نیز به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

اکنون آرد و بکینگ پودر که سه بار الک شده است را به آرامی و به مواد قبلی اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا مخلط یک دستی بدست آید و در آخر گلاب را نیز اضافه کنید و به آرامی هم کوچکی بزنید، سپس مخلوط آماده شده را در صورتی که قصد دارید با فر درست کنید، داخل قالب بریزید و اجازه دهید تا در دمای ۱۸۰ درجه به مدت یک ساعت خوب بپزد و آماده شود.

ما در اینجا روش پخت کیک بدون فر را آموزش می دهیم، بنابراین قابلمه نسبتا بزرگی را انتخاب کنید و روی شعله با حرارت کم قرار دهید. (میزان شعله گاز مانند شعله زیر قابلمه برنج هنگام دم دادن برنج کم باشد.)

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک هویج گردو، بهتر است که در زیر قابلمه از یک شعله پخش کن استفاده کنید و برای درب آن نیز دم کنی بگذارید و زمانی که کمی قابلمه گرم شد، قالب کیک را داخل آن قرار دهید و بگذارید تا با همان شعله کم خوب بپزد.

زمان دقیقی را نمی توان برای پخت کیک تعیین کنید، زیرا بستگی به میزان حرارت گاز، حجم کیک و نیز نوع مایه کیک دارد، ولی به طور کلی نباید تا ۴۰ دقیقه در قابلمه باز شود و سپس بعد از گذشت این مدت زمان هر چند دقیقه یکبار با استفاده از یک خلال امتحان کنید، اگر که کیک به خلال نچسبد، یعنی کیک آماده شده و پخته است.

روش طبخ کیک هویج

در صورتی که می خواهید روی کیک شما طلایی شود بعد از آماده شدن کیک تان می توانید آن را داخل فر بگذارید و گریل را روشن کنید تا روی آن طلایی رنگ شود، البته مواظب باشید زیرا خیلی زود می سوزد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو