محمدحسین صفارهرندی: رسانه‌ها از مسئولیت‌شان غافل نشوند

منبع: سینما پرس

75

1399/3/26

14:24


سینماپرس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روزنامه نگاران آنقدر غرق در کار خبر و رسانه هستند که یادشان می رود تا تجدیدنظری در مسئولیت ها و وظایف شان داشته باشند.

محمدحسین صفارهرندی در مراسم بزرگداشت نادر طالب زاده

سینماپرس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روزنامه نگاران آنقدر غرق در کار خبر و رسانه هستند که یادشان می رود تا تجدیدنظری در مسئولیت ها و وظایف شان داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب روزنامه نگاری بدون درد و خونریزی، در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با اشاره به غفلت رسانه ها از خودشان اظهار داشت: به نظر می رسد هنوز جا دارد که بخواهیم حرف های مؤثر درباره رسانه ها بزنیم، یعنی رسانه ها آنقدر مشغول به کار هستند که از خودشان غافل شده اند.

وی به ارائه داستانی در وصف غفلت رسانه ها از خودشان پرداخت و گفت: فردی به جنگل رفته بود تا جنگل را ببیند، پس از بازگشت پرسیدند که جنگل را دیدی، او گفت آنقدر درخت بود که نتوانستم جنگل را ببینم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: روزنامه نگاران آنقدر غرق در کار خبر و رسانه هستند که یادشان می رود تا تجدیدنظری در مسئولیت ها و وظایف شان داشته باشند.

وی ادامه داد: گروهی از روزنامه نگاران اعتقادات دینی دارند و گروهی دیگر پایبند به اخلاقیات هستند و گروهی هم به قوانین پایبندند. همچنین عده ای هم به منافع و مصالح مردم می اندیشند. هر کدام از این گروه ها نگاهی دارند و براساس نوع نگاه شان فعالیت می کنند.  

صفارهرندی اظهار داشت: گروهی هم به وادی دیگری افتاده اند و برای منافع گروهی خاص کار می کنند، فارغ از اینکه بدانند مردم به چه می اندیشند.

وی بیان کرد: گمان می کنم انتشار کتاب روزنامه نگاری بدون درد و خونریزی می تواند بهانه خوبی باشد تا بررسی هایی درباره رسانه و سوژه های مربوط به رسانه صورت بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: البته در محیط آکادمیک و دانشگاه از این موارد بسیار گفته می شود، اما حلاوت زمانی بیشتر است که در محیط عمل اتفاق بیفتد و بررسی ها از حالت بررسی نظری به حوزه عمل برسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو