هواوی از سامسونگ جلو زد!

منبع: برترین ها

126

1399/3/29

22:23


شرکت چینی هوآوی برای نخستین بار از بزرگترین رقیب خود سامسونگ جلو زد و عنوان نخستین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داد.

خبرگزاری ایسنا: شرکت چینی هوآوی برای نخستین بار از بزرگترین رقیب خود سامسونگ جلو زد و عنوان نخستین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داد.

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت، شرکت چینی هوآوی برای نخستین بار از رقیب خود سامسونگ که سال ها لقب بزرگترین و نخستین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده بود، جلو زد و این عنوان را در ماه آوریل ۲۰۲۰ از آنِ خود کرد.

بر اساس این گزارش که در وبسایت gsmarena نیز آمده است، کارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فناوری دلایل متعددی برای این تغییر در رده بندی جدول بزرگترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند در جهان برشمرده اند که از مهمترین آنها می توان به تعطیلی و اعمال محدودیت های سختگیرانه کرونایی در بسیاری از بازارهای فروش گوشی‌های سامسونگ همچون ایالات متحده آمریکا، اروپا، آمریکای جنوبی و هند و همچنین توقف خطوط تولید کارخانه‌های این غول تکنولوژی کره ای اشاره کرد.

این آمارها حاکی از آن است که در آوریل ۲۰۲۰، سهم سامسونگ از بازارهای فروش گوشی‌های هوشمند در جهان ۱۷ درصد بوده در حالی که سهم فروش گوشی های هوشمند هوآوی در همین بازه زمانی ۱۹ درصد ثبت و گزارش شده است.

به عقیده این کارشناسان، از آنجایی که بزرگترین بازار فروش گوشی های هواوی در چین واقع شده است و شرایط کرونا نیز در این کشور در آوریل نسبت به سایر نقاط جهان بهتر و کنترل‌شده تر بود، این شرکت چینی توانست عملکرد بهتری را نسبت به بزرگترین رقیب خود سامسونگ برای خود رقم بزند و عنوان نخست رده بندی بزرگترین تولیدکنندگان گوشی را به خود اختصاص دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو