بازار لوازم خانگی از کنترل دولت خارج شده!

منبع: برترین ها

65

1399/4/15

15:18


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار لوازم خانگی عملا از کنترل وزارت صمت خارج شده و عملاً معاونت حمایت از مصرف‌کنندگان وزارت صمت در کما به سر می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار لوازم خانگی عملا از کنترل وزارت صمت خارج شده و عملاً معاونت حمایت از مصرف‌کنندگان وزارت صمت در کما به سر می‌برد.

 سید غنی نظری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و بعد از ارائه گزارش سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: متاسفانه به دلیل ضعف برنامه‌ریزی دو وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت و خارجه به سمت وابستگی به بیگانگان در حال حرکت هستیم، قیمت‌ها ساعت به ساعت بالا می‌رود و شما هم مثل ما تماشاگر هستید.

وی ادامه داد: در این شرایط اگر معیشت مردم برای رییس جمهور مهم است چرا علت عزل رضا رحمانی را بیان نمی‌کنید و پس از او هنوز وزیر را معرفی نکرده‌اید؟

این نماینده مجلس افزود: نقش رایزن‌های بازرگانی در سایر کشورها بسیار مهم است که می‌توانیم با استفاده از آنها برای 600 میلیون نفر جمعیت در کشورهای همسایه بازاریابی کنیم اما اقدام خاصی نمی‌شود و در کشوری مانند عراق فقط یک رایزن داریم.

وی ادامه داد: سرپرست وزارت صمت به جای گزارش در مورد قیمت مرغ و تخم‌مرغ و ارزاق در مورد تولید ماسک گزارش می‌دهد، اقدام شما در راستای کنترل قیمت خودرو چیست، چرا برای شکستن انحصار خودروسازی اقدام نمی‌کنید، علیرغم اظهارنظر شما مبنی بر افزایش 30 درصد تولید لاستیک شاهد افزایش قیمت لاستیک هستیم. بازار لوازم خانگی عملا از کنترل وزارت صمت خارج شده و یخچال به قیمت پراید خرید و فروش می‌شود. گرانی در کشور بیداد می‌کند و عملاً معاونت حمایت از مصرف‌کنندگان وزارت صمت در کما به سر می‌برد، بازرسین شما در بازار حضورشان دردی را از گرانی درمان نمی‌کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: برنامه شما در مورد واحدهای تولیدی غیرفعال چیست، چرا وزارت صمت در زمینه معادن اردبیل به خصوص معادن خلخال و کوثر اقدامی نمی کند در حالی که می‌توان بیش از دو هزار فرصت شغلی ایجاد کرد. دولت باید پیگیر اقتصاد و رفاه باشد اما امروز رفاه عمومی برای مردم باقی نمانده و باید تلاش کنیم تا شرایط بهبود یابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو