بیوگرافی مهدی ترابی فوتبالیست مذهبی و بااخلاق پرسپولیس

بیوگرافی مهدی ترابی فوتبالیست مذهبی و بااخلاق پرسپولیس


منبع: ستاره

526

1399/4/30

14:32


بیوگرافی مهدی ترابی: وی از بازیکنان خوش تکنیک و گلزن پرسپولیس است. او در خانواده‌ای کاملا مذهبی بزرگ شده و تنها ۲۰ سال داشته که به تیم ملی دعوت شد. پیراهن نوشتۀ اطاعت از رهبری و ارادت مهدی ترابی به شهید سردار سلیمانی از نکات جالب بیوگرافی اوست.

بیوگرافی مهدی ترابی

 
ستاره | سرویس چهره‌ها - مهدی ترابی یکی از بهترین بازیکنان این روز‌های پرسپولیس است. او این روز‌ها زیاد با آقای گلی لیگ فاصله ندارد و با علی علیپور یک زوج گلزن را برای پرسپولیس ساخته است. مهدی ابتدا برای تیم سایپا در لیگ برتر بازی می‌کرد، اما به دلیل استعداد خارق العاده خود توانست به تیم محبوبش یعنی پرسپولیس راه یابد. در ادامه بیوگرافی مهدی ترابی، بازیکن با اخلاق تیم ملی و پرسپولیس را به طور کامل گردآوری کرده ایم. اگر شما هم از طرفداران این بازیکن خوش تکنیک تیم پرسپولیس هستید، با ما همراه شوید.


بیوگرافی مهدی ترابی پرسپولیسی

مهدی ترابی در ۱۹ شهریور ۱۳۷۳ در اشتهارد و در یک خانواده کاملا مذهبی متولد شده است. پدر او فرهنگی و مادرش خانه دار است. پست بازی او وینگر است، اما گاهی به عنوان هافبک نیز بازی می‌کند.
مهدی ترابی ابتدا در تیم فوتسال استان البرز بازی می‌کرده است. او در سال ۹۰ با این تیم به مسابقات کشوری فوتسال راه یافت و توانست آقای گل آن دوره از رقابت‌ها شود. در آن زمان او تنها ۱۷ سال داشت و به تیم ملی فوتسال جوانان ایران دعوت شد، اما به صورت کاملا تصادفی از تست بازیکنان تیم جوانان سایپا آگاه شد و در این تست شرکت کرد و قبول شد. در این زمان او فوتسال را رها کرد و به بازی در تیم جوانان سایپا پرداخت. مهدی در این تیم تحت نظر مربیانی مانند آقای صمدیان، سلطانی بازی کرد و هنوز یک فصل از حضورش در سایپا نگذشته بود که مجتبی تقوی او را برای بازی در تیم بزرگسالان سایپا انتخاب کرد.
اولین بازی او در لیگ برتر ایران با پیراهن سایپا و مقابل گل گهر سیرجان انجام شد. او می‌گوید: "زمانی که فیرات مربی سایپا بود کمتر به من بها داده شد، اما با ورود آقای مجید جلالی به این تیم بازی من مورد توجه قرار گرفت و توانستم در تیم جا بیفتم."
 

مهدی ترابی


مهدی ترابی و تیم ملی فوتبال ایران

در بیوگرافی مهدی ترابی ذکر شده که وی در سال ۹۴ و زمانی که تنها ۲۰ سال داشت به اردوی تیم ملی ایران دعوت شده است. اولین بازی ملی او در مقابل ازبکستان انجام شد که این بازیکن خوش تکنیک توانست اولین گل ملی خود را نیز به ثمر برساند. جالب است بدانید که از مهدی به عنوان بازیکن مورد علاقه کیروش نام می‌بردند، البته خود ترابی درباره سرمربی سابق تیم ملی می‌گوید:" آقای کیروش خیلی به جوانان اهمیت می‌دهد و زمانی که اسم خود را در لیست بازیکنان تیم ملی ایران دیدم بسیار خوشحال و متعجب شدم.
 

مهدی ترابی در تیم ملی


ورود مهدی ترابی به پرسپولیس

مهدی ترابی در سال ۹۷ و پس از ۷ سال بازی برای سایپا، طی قراردادی وارد پرسپولیس شد. از ترابی به عنوان نجات دهنده پرسپولیس در جام هجدهم نام برده می‌شود و او را با بازیکنانی، چون علی کریمی و خداداد عزیزی مقایسه می‌کنند.
 

پوستر مهدی ترابی


مهدی ترابی پرسپولیسی است یا استقلالی؟

بهتر است جواب این سوال را از زبان خود مهدی بشنوید. او می‌گوید: "از کودکی عاشق پرسپولیس بوده‌ام و بازی‌های این تیم را دنبال می‌کردم. هر چند قبل از آمدن به پرسپولیس از سوی استقلال نیز پیشنهاد‌هایی داشتم، اما به خاطر پرسپولیسی بودن این تیم را برای ادامه فعالیت خود انتخاب نمودم."


آیا مهدی ترابی لژیونر می‌شود؟

با پایان یافتن لیگ نوزدهم به دلیل وجود بند جدایی در قرارداد مهدی ترابی با پرسپولیس، این بازیکن با اخلاق می‌تواند به شرط پرداخت ۳۰ درصد از مبلغ قرارداد خارجی خود به پرسپولیس، از این تیم جدا و لژیونر شود. مهدی از ۲ باشگاه قطری پیشنهاد‌های جدی داشته است، اما خود او بهترین گزینه را شارلو بلژیک عنوان کرده است.


علایق شخصی ترابی؛ وینگر پرسپولیس

اگر بخواهیم از بازیکن مورد علاقه و الگوی فوتبالی مهدی نام ببریم، باید به کریستیانو رونالدو اشاره کنیم. او عاشق تیم یونتوس است و آرزو دارد روزی در لیگ اسپانیا توپ بزند.


حواشی فوتبالی مهدی ترابی

از مهمترین حواشی ذکر شده در بیوگرافی مهدی ترابی، می‌توان به شادی گل او در بازی مقابل پیکان در لیگ برتر ۹۸_۹۷ اشاره کرد. او پس از گل زنی، زیر پیراهن خود را که روی آن به فارسی و انگلیسی نوشته شده بود، "تنها راه نجات کشور= اطاعت از رهبری" را نشان داد.
ترابی با انجام این کار با واکنش‌های مثبت و منفی زیادی روبرو شد و برای پایان دادن به این حواشی گفت که این تصمیم دلی بوده است و هیچ انگیزه سیاسی در پشت آن نیست.
 

 مهدی ترابی پرسپولیس


از دیگر حواشی بیوگرافی مهدی ترابی، باید به تقدیم گل بازی پرسپولیس و شاهین بوشهر در لیگ نوزدهم به یک شهید به نام شهید محمد شاملو اشاره کرد. او پس از گل زنی، پیراهنی با عکس شهید شاملو را در دست گرفت و این گونه ارادت خود به شهدا را نشان داد.
 

مهدی ترابی و تقدیم گل به شهدا


ارادت مهدی ترابی به شهید سلیمانی

این بازیکن پرسپولیسی، ارادت زیادی به شهید سلیمانی دارد. او در مراسم تشیع پیکر این شهید بزرگوار در تهران شرکت کرد و مراسم عروسی خود را به دلیل شهادت سردار سلیمانی به تعویق انداخت.
 

حضور مهدی ترابی در تشیع شهید سلیمانی


عروسی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس

مهدی ترابی سال ۹۸ ازدواج کرد. عکس و اطلاعات دقیقی از همسر او در دسترس نیست. او یک مراسم عروسی ساده برگزار کرد و به احترام شهید سلیمانی مراسم خود را بدون موسیقی، حرکات موزون و تنها با مداحی و مولودی خوانی به اتمام رساند. گفته می‌شود در این مراسم هیچ یک از بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس حضور نداشته‌اند.
 
 

افتخارات فوتبالی مهدی ترابی

  • پدیده لیگ برتر فوتبال ایران، سایپا (۹۵)
  • بهترین هافبک چپ سال نوروز فوتبالی، پرسپولیس (۹۸)
  • قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۸_۹۷ با پرسپولیس
  • قهرمانی جام جذفی ۹۸ با پرسپولیس
  • قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران ۹۸ با پرسپولیس


اینستاگرام مهدی ترابی

مهدی ترابی در اینستاگرام یک صفحه شخصی دارد که شما می‌توانید با مراجعه به صفحه mahditorabi.m عکس‌ها و اخبار مربوط به این بازیکن را دنبال کنید.


ترانسفر مارکت مهدی ترابی

ترانسفر مارکت (Transfer market) یکی از سایت‌های پربیننده فوتبالی چند زبانه جهان است که با آن می‌توان از اخبار و شایعات نقل و انتقالات، نتایج و برنامه بازی ها، جداول رتبه بندی لیگ ها، ارزش و قیمت بازیکنان و... اطلاع پیدا کرد. در لینک mehdi-torabi، ترانسفر مارکت مهدی ترابی را ببینید.


سخن پایانی

در این مقاله با بیوگرافی مهدی ترابی ستاره خوش تکنیک پرسپولیس آشنا شدید. اگر شما هم از طرفداران سرسخت پرسپولیس هستید می‌توانید بیوگرافی وحید امیری؛ بازیکن پرسپولیس و تیم ملی و بیوگرافی یحیی گل محمدی ، بازیکن و مربی فوتبال را نیز در بخش چهره‌های ستاره بخوانید.
آیا شما هم بازی ترابی را دوست دارید؟ شما چه جزئیات دیگری درباره بیوگرافی مهدی ترابی می‌دانید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود درباره این بازیکن را با ما و مخاطبان ستاره درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو