اکران های آنلاین جایگزینی مناسب برای سینماها

173

1399/5/26

01:34


اکران های آنلاین جایگزینی مناسب برای سینماها

۱۱ ساعت پیش

اکران های آنلاین جایگزینی مناسب برای سینماها

اکران اختصاصی فیلم سینمایی در خانه

اوضاع کرونا باعث شد تا سینما ها مدت زیادی بسته بمانند. بعد از باز شدن هم به دلیل ترسی که وجود داشت از سینما رفتن استقبال چندانی نشد. با این حال اما نمی‌شد ماجرای فیلم دیدن و اکران فیلم ‌ها را به تعویق انداخت. در چنین شرایطی بود که اکران آنلاین فیلم ‌ها از طریق VODها مطرح شد. ماجرا هم با فیلم سینمایی خروج ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا شروع شد. اکران آنلاین فیلم پدیده جدیدی بود که تا پیش از آن کسی با آن اشنایی نداشت، با این حال اما با تبلیغات خوبی که صورت گرفت از اکران آنلاین استقبال خوبی شد.

استقبال از فیلم‌های پردیس نماوا

 بعد از خروج فیلم‌ های دیگر هم در نوبت اکران آنلاین قرار گرفتند. فیلم‌ هایی که یکی پس از دیگری اکران می‌شدند و می‌توانستند غم تعطیلی سینما ها را برای علاقمندان به دنیای هنر کم کنند. پردیس نماوا نامی ‌بود که سایت نماوا برای اکران آنلاین فیلم‌ های خود در نظر گرفت.

اسمی‌که خیلی زود سر زبان‌ها افتاد و باعث شد تا اکران آنلاین تبدیل به یک روال رایج شود. تاکنون فیلم‌های زیادی از جمله طلا، تیغ و ترمه، حکایت دریا، پسرکشی، خوب، بد جلف ۲، حمال طلا، جایی برای فرشته‌ها نیست، هفت و نیم و لتیان در پردیس نماوا اکران شده است. فیلم‌هایی که اگر شرایط عادی بود می‌توانستند جز پرفروشترین‌های سال باشند اما ترجیح دادند در این شرایط کنار مردم باشند و برای ساعاتی آن‌ها را سرگرم کنند.

شما نیازی به خرید اشتراک ندارید

با همه تبلیغات و توضیحاتی که درباره اکران‌های آنلاین گفته شده هنوز بعضی از قسمت‌ها برای مخاطبان مجهول است. مثلا اینکه هنوز خیلی‌ها نمی‌دانند برای تماشای فیلم از پردیس نماوا نیازی به خرید اشتراک ندارند. در واقع هر فردی که بخواهد یکی از فیلم‌های ایرانی پردیس نماوا را ببینید کافی است تنها عضو سایت نماوا شود. برای تماشای فیلم‌ های پردیس نماوا نیازی به خرید اشتراک از سایت نیست اما شما باید حتما یک بلیط خریداری کنید. این بلیط در حال حاضر ۲۰ هزار تومان است. در واقع شما یک بلیت ۲۰ هزار تومانی می‌خرید. بعد از خرید برای شما یک کد ارسال می‌شود. کدی که برای شما ارسال شده تنها ۶ ساعت به شما زمان میدهد تا بتوانید فیلم انتخاب شده را تماشا کنید. اگر از زمان خرید بلیط تا ۶ ساعت بعد فیلم را نبینید، کد شما منقضی می‌شود. اما در موعد مقرر می‌توانید کنار خانواده فیلم ببینید و لذت ببرید.

خوب بد جلف در نماشا

مزایای تماشای فیلم از پردیس نماوا چیست؟

 تماشای آنلاین فیلم چند مزیت مهم دارد که باعث شده تا از پردیس نماوا استقبال شود. اول اینکه شما با خرید یک بلیت به همراه خانواده می‌توانید فیلم مورد نظر را تماشا کنید. دوم اینکه سینما به خانه شما می‌آید و همین باعث می‌شود تا شما از خطر کرونا در امان باشید. سوم اینکه هزینه‌های شما به مراتب کمتر می‌شود. در خانه می‌توانید جدیدترین فیلم‌ها را ببینید و نگران هزینه رفت و آمد و باقی چیزها نباشید.

فروش بالا در پردیس نماوا

 تصور اولیه بر این بود که فیلم ‌هایی با مخاطب کمتر و یا آن‌هایی که چندین سال در نوبت اکران بودند، به اکران آنلاین رسیده اند. اما در چند ماه اخیر این موضوع نقض شد. چرا که به تازگی فیلم سینمایی خوب بد جلف ۲ که یکی از کمدی‌های موفق بود به صورت آنلاین اکران شد. خوب، بد، جلف ۲ اولین قربانی کرونا در سینما بود. درست وقتی یک هفته از اکران آن در سینماها گذشته بود کرونا باعث شد تا سینماها تعطیل شوند. این فیلم کمدی اما معطل باز شدن سینماها نماند و سر از اکران آنلاین درآورد. اکرانی موفق که مخاطبان از آن استقبال زیادی کردند.

پیمان قاسمخانی ترجیح داد به جای اینکه منتظر باز شدن سینماها باشد با اکران آنلاین در این روزهای عجیب، مردم را کمی‌بخنداند. در خوب بد جلف ۲ سام درخشانی و پژمان جمشیدی بازی کرده اند.این فیلم ادامه فیلم سینمایی خوب، بد، جلف ۱ بود که توانست دوسال گذشته یکی از پرفروشترینهای سینما باشد.

 یکی دیگر از فیلم‌های مهم اکران شده هفت و نیم بود. فیلمی‌از برادران محمودی که توانست به فروش خوبی دست پیدا کند.  هفت و نیم قصه هفت دختر است که با یک تابو مهم در شب عروسی شان روبرو می‌شوند. فرشته حسینی، آناهیتا افشار، حسین مهری، ندا جبرائیلی و شیدا خلیق از بازیگران این فیلم هستند. در اکران‌های آنلاین پردیس نماوا، فیلم سینمایی جایی برای فرشته‌ها نیست هم یک اکران ویژه بود که آن هم با استقبال خوب مخاطبان همراه شد. جایی برای فرشته‌ها نیست را سام کلانتری ساخته. فیلمی‌مستند که تلاش دختران تیم ملی هاکی را روایت می‌کند. این فیلم با وجود اینکه در زمره مستندهای داستانی بود اما به فروش خوبی دست پیدا کرد و همین مهر تاییدی بود بر اینکه مردم در این شرایط اکران‌های آنلاین را دوست دارند و در خانه، فیلم‌های مختلف را به راحتی تماشا می‌کنند. به هر حال کرونا باعث خلاقیتهای زیادی شد. یکی از این خلاقیتها راه اندازی پردیس نماوا بود که تاکنون کارنامه خوبی از خود برجای گذاشته است.

هفت و نیم در نماوا


ریپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو