Untitl9979

چه کسی در خیابان‌ها دیوار کشید!؟

انتخابات ریاست جمهوری 1400 یکی از مهمترین رخدادها در سال‌های اخیر خواهد بود. انتخاباتی که به واسطه مشکلات اقتصادی و اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا می‌تواند بر آینده مردم ایران تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اما در گرما گرم انتخابات و تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، شعارها و سخنانی را می‌شنویم و می‌بینیم که گاهی با رفتار سیاستمدارن در تضاد است.

شاید هیجان انتخاباتی که در میان اقشار جامعه وجود دارد باعث شود که این تضادها در حاشیه قرار گیرد. اما نکته بسیار مهم آن است که باید به دور از هیجانات انتخاباتی به سخنان و شعارهای انتخاباتی نامزد‌ها نگاه انداخت. زیرا سرنوشت یک ملت در گرو تحقق همین شعارها و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی است. برنامه‌هایی که عمل به آن‌ها، آن هم بعد از انتخاب نامزد مورد نظر به عنوان رئیس جمهور اهمیت بسیاری دارد.

مستند انتخاباتی از کارگردان ایکسونامی

دیوارکِش مستند جدید محسن آقایی است. مستندی که در آستانه انتخابات سال 1400 می‌خواهد درباره پشت پرده شعارها و سیاست‌های انتخاباتی حرف بزند. مستند پرسروصدای ایکسونامی توسط کارگردان دیوارکِش یعنی محسن آقایی تهیه گردید و موضوع آن پیرامون انقلاب جنسی در آمریکاست.

ایکسونامی مستندی جنجالی است که درباره استفاده ابزاری از زنان برای ایجاد تغیرات ساختاری در فرهنگ و جامعه جهانی به خصوص کشور امریکا سخن می‌گوید. آقایی در مستند ایکسونامی به دنبال سرمنشا تحولات قرن 20ام در جهان می‌گردد که چگونه موج جهانی انقلاب جنسی تمام زوایای زندگی انسان مدرن را در نوردیده است.

حال محسن آقایی در اثر جدید خود با نام دیوارکِش سعی دارد با اتکا بر داده‌های مستند قبلی خود، مسئله استفاده از آزادی‌های مدنی را در آستانه انتخابات 1400 بررسی کند. این مستند تلاش دارد تا با واکاوی مسئله آزادی‌های جنسی در ایران به خصوص در حوزه سیاست، نگاه جدیدی را به مسئله انتخابات در ایران بیاندازد.

مصاحبه با چهره‌های شاخص سیاست از بنی صدر تا فائزه هاشمی

مسئله انتخابات و جریان‌های سیاسی حاضر در آن همیشه به موضوعات جنجالی ختم می‌شود که اهمیت بررسی وقایع پیرامونی آن را بیشتر می‌کند. مستند دیوارکِش با استفاده از داده‌های آماری و مصاحبه با شخصیت‌هایی همچون ابوالحسن بنی صدر نخستین رئیس جمهور ایران، عبدالرضا داوری مشاور محمود احمدی نژاد، فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کلهر معاون امور سینمایی دولت سوم و چهره‌های سیاسی سال‌های نه چندان دور ایران سعی می‌کند به مسئله انتخابات از زاویه دیگری نگاه بیاندازد.

دیوارکِش تلاش جمعی از مستندسازان خوب کشورمان است تا مسئله آزادی‌های مدنی را از نگاه سیاستمداران ایرانی بررسی کند. این مستند محصول مرکز مستند سفیر فیلم است که در کارنامه خود آثار سیاسی همچون "پرزیدنت اکتور سینما" و "نوزده نوزده" را داراست. مستندی که تهیه کنندگی آن را سید محمدمهدی دزفولی بر عهده داشته است و مجتبی عمارلو به عنوان تصویربردار، مجید رستگار به عنوان تدوینگر و محمد رضا بورونی نیز به عنوان مشاور نویسنده و کارگردان از دیگر نفرات و عوامل تولید کننده این مستند هستند.

اکران آنلاین در فیلم گردی

مستند دیوارکش با توجه به دوران کرونا و محدودیت‌های اجتماعی پیرامونش با خلاقیت تیم تولید آن به صورت آنلاین به اکران درآمده است. زیرا اکران آنلاین محدودیت‌های اکران فیزیکی را ندارد و همچنین مخاطبان دنیای مستند می‌توانند بدون نگرانی از بیماری کرونا این مستند جذاب را در هر مکانی به صورت آنلاین تماشا کنند.

دیوارکِش هم اکنون در فیلم گردی، پلتفرم تماشای آنلاین فیلم، به اکران عمومی گذاشته شده است. زیرا اکران آنلاین علارغم نداشتن محدودیت‌های فیزیکی اما می‌تواند به لحاظ فنی با سختی همراه باشد. زیرا ایجاد زیرساخت‌های فنی مناسب برای اکران آنلاین بخش مهمی از لذت تماشای این مستند را در بر می‌گیرد. از همین روی اکران این مستند به مجموعه آینه سروش تماشا یا همان فیلم گردی سپرده شده است.

فیلم گردی پلتفرم پخش آنلاین فیلم، سریال و انیمیشن است که همواره دغدغه تولید و انتشار محتوای سالم را برای خانواده‌ها داشته است. از سویی فیلم گردی با ایجاد زیرساخت فنی مناسب یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای اکران آنلاین فیلم‌ها و مستندهای ایرانی است. اکران آنلاین نمونه‌های موفقی همچون فیلم "دیدن این فیلم جرم است" و مستند "ایکسونامی 1" نشان داده این مجموعه می‌تواند تجربه لذت بخش دیدن آنلاین فیلم و مستند را برای کاربرانش فراهم آورد.

با فیلم گردی همراه شو

مستند دیوارکش هم اکنون در پلتفرم فیلم گردی اکران آنلاین گردیده و شما مخاطبان دنیای مستند می‌توانید با مراجعه به سایت فیلم گردی و یا اپلیکیشن آن، این مستند جنجالی پیرامون انتخابات 1400 را با کیفیت بالا و به صورت آنلاین تماشا کنید.