قیمت سمعک و بهترین برندهای آن

قیمت سمعک و بهترین برندهای آن


منبع: بیتوته

115

1399/5/28

07:52


قیمت سمعک و بهترین برندهای آن



قیمت سمعک,سمعک,سمعک قیمت

 

قیمت سمعک به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از ابعاد مهم در زمینه سمعک، قیمت سمعک است. به همین علت، در این متن مختصر سعی شده است این موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا افرادیکه قصد خرید سمعک دارند با آگاهی بیشتری، بتواند سمعک مناسب تهیه کنند.

  

سمعک ها در چه بازه قیمتی هستند؟

همان طور که می دانید سمعک دارای طیف بسیار گسترده ای هستند و با توجه به امکانات آنها قیمت های بسیار متنوعی دارند. کمترین سمعک های موجود در بازار از حدود 2 میلیون تومان شروع می شوند و نرخ بالاترین سمعک ها، در برندهای معتبر دنیا به 20 میلیون تومان هم می رسد.

 

تفاوت زیاد قیمت سمعک ها در چیست؟

سمعک ها به صورت کلی از سه بخش تشکیل شده اند: 1- میکروفون که وظیفه دریافت صدا را داد، 2- بلندگو یا رسیور که وظیفه ش تقویت صداست و 3- آمپلی فایر یا برد سمعک که وظیفه پردازش و آنالیز صدا را بر عهده دارد. آنچه که باعث تفاوت قیمت و نیز تفاوت کارائی سمعک می شود نحوه پردازش صدا است. سمعک های وجود دارد که در یک ثانیه بیش از 10 میلیون پردازش روی صدا انجام می دهند در حالیکه سمعک های دیگری با تکنولوژی پایین تر وجود دارد که شاید بتوان گفت یک تقویت کننده ساده صداست. لذا تفاوت قیمتی سمعک ها از جمله سمعک یونیترون مرتبط با تفاوت هسته مرکزی سمعک و به اصطلاح نحوه پردازش صدا در آنهاست.

 

قیمت سمعک,سمعک,سمعک قیمت

 

آیا سمعک های گرانتر بهتر هستند؟

بله. سمعک های که دارای مدارهای بیشتر برای پردازش صدا هستند قیمت بالاتری دارند، بدون تردید سمعک های که پیشرفته هستند در محیط های آکوستیکی مختلف عملکرد بهتری دارند و صدا را بهتر و با کیفیت مناسب تری به فرد می رسانند و قاعدتا سمعک های بهتری هستند. سمعک های گرانتر به شرط تجویز و تنظیم مناسب، طبیعی ترین صدا را تولید می کنند. از طرفی،  هر چه که سمعک ارزانتر باشد آپشن های کمتر و نیز پردازش های کمتری دارد و لذا کیفیت پایین تری دارد. نکته شایان ذکر این است که، مهم است بدانیم که برای هر کسی که مشکل کم شنوایی دارد حداقل های لازم برای شنوایی خوب، متفاوت باشد. مثلا ممکن است یک سمعک در بازه قیمتی 5 میلیون به بالا، مناسب یک فرد باشد و فردی دیگری سمعکی با قیمت 3 میلیون به بالا، ایده آل باشد.

 

چه فاکتورهای بر قیمت سمعک تاثیرگذار هستند؟

سمعک یک وسیله پزشکی است که دارای تنوع بسیاری در طرح و مدل و آپشن های نصب شده بر آن است. تعدادی از مهترین عواملی که قیمت سمعک را متاثر می کند و باید در هنگام خرید سمعک به آنها توجه کرد عبارتند از: انتخاب سمعک هوشمند ، ضد آب بودن، شارژی یا غیرشارژی بودن، استحکام و طول عمر، تکنولوژی ارتباط بی سیم مانند بلوتوث داشتن، میزان مصرف باتری، گارانتی و خدمات پس از فروش سمعک ها، داشتن آپشن های تکنیکال مانند حذف فیدبک (سوت کشیدن سمعک)، حذف نویز زمینه، تقویت صدای گفتاری و موارد بسیار زیادی دیگری که باید در نظر گرفت. با توجه به گستردگی امکانات و آپشن های لازم توصیه می شود حتما انتخاب سمعک را به ادیولوژیست واگذار کنید تا با توجه به تمام عوامل شنوایی و غیرشنوایی بهترین سمعک را انتخاب نماید. 

 

بهترین برند سمعک یا مدل سمعک چیست؟

هر برند یا کمپانی سمعکی دارای چندین مدل سمعک است که معمولا برای انواع کم شنوایی ها و با کیفیت های مختلف طراحی و ساخته شده اند. بنابراین بهترین مدل هر برند سمعک، معمولا بالاترین یا جدیدترین سمعک ها آن برند سمعک است. اما در مورد انتخاب بهترین برند سمعک، می توان گفت که با توجه به پیشرفت های که در چند سال اخیر خصوصا، در حوزه سمعک صورت گرفته است بسیار مشکل است که یک برند خاص را به صورت کامل بهترین در نظر گرفت. اما می توان چند برند معتبر را برشمرد که جزو بهترین برندهای تولید کننده سمعک در دنیا هستند. به همین ترتیب می توان سمعک زیمنس آلمان (سیگنیا)، سمعک اتیکن دانمارک، سمعک فوناک سوئیس، سمعک ویدکس دانمارک و استارکی آمریکا را بر شمرد. 

 

قیمت سمعک,انواع سمعک,سمعک قیمت

 

قیمت سمعک ها نامرئی چقدر است؟

سمعک های داخل گوشی که، وقتی درون مجرای گوش قرار می گیرند کاملا ناپیدا باشند را سمعک نامرئی می نامند. برای ساخت این سمعک از چیپ های کوچکتری استفاده می شود لذا این مدل سمعک ها کمی گرانتر از سمعک ها معمولی هستند. قیمت این سمعک ها از 3 میلیون و پانصد شروع می شوند و بالاترین قیمت این سمعک های چیزی حدود 15-20 میلیون تومان می باشند. 

 

قیمت سمعک های شارژی چقدر است؟

سمعک های شارژی سمعک های هستند که با شارژ 3-4 ساعت می توان بین 16 -20 ساعت از آنها استفاده کرد. این سمعک ها مشکلات مرتبط با تهیه باتری را مرتفع می کنند. قیمت این سمعک در برندهای مختلف متفاوت اما کمی نسبت به سایر سمعک ها گرانتر هستند. این سمعک از 5 میلیون تومان شروع می شوند. شایان ذکر است در حال حاضر (2020)، تمامی سمعک های شارژی از نوع پشت گوشی هستند و هنوز سمعک هوشمند شارژی داخل گوشی ساخته نشده است.

 

قیمت سمعک های وایرلس چقدر است؟

در بسیاری از کمپانی های تولید سمعک، اخیرا سمعک های تولید می شود که دارای قابلیت اتصال به سایر مدیاها و وسایل هستند. این سمعک های را می توان به موبایل و یا با اضافه کردن یک وسایل جانبی به تلویزیون متصل کرد. همچنین این سمعک ها را می توان با نرم افزارهای موبایلی کنترل کرد. قیمت این سمعک ها از 6 میلیون تومان شروع می شوند.

 

از کجا باید سمعک مناسب بخرم؟

کلینیک های شنوایی شناسی یا مطب های ادیولوژی تنها مکان های معتبر برای خرید و تجویز سمعک می باشند. کلینیک سمعک تهران صفیر یک از کلینیک های معتبر در شهر تهران است که با مراجعه به آن می توان ، بهترین و جدیدترین سمعک ها را با متد تجویزی روز دنیا خریداری کرد.

 

چرا کلینیک سمعک تهران صفیر؟

تمامی فعالیت های کلینیک سمعک تهران صفیر از جمله مشاوره تخصصی سمعک، ارزیابی شنوایی و گفتار، انتخاب، تجویز و تنظیم سمعک و پیگیری ها و چکاپ های سالانه آن توسط شخص جناب آقای دکتر ولدبیگی انجام می شود. همچنین، گارانتی 2 ساله سمعک ها، خدمات پس از فروش 10 ساله، فروش اقساطی سمعک و... بخشی از تسهیلاتی است که این کلینیک را از بقیه متمایز می کند. 

 

قیمت سمعک,سمعک,سمعک قیمت

 

کلام پایانی: 

افت شنوایی باعث مشکلات زیادی می شود: کاهش ارتباط، انزوا و گوشه گیری، افسردگی، مشکلات شناختی از جمله آلزایمر، کاهش حافظه، دمانس و ... تنها بخشی از مشکلات همراه کم شنوایی می توان برشمرد. کم شنوایی را باید در اسرع وقت درمان کرد. توصیه می شود چنانچه مبتلا به کم شنوایی هستید یا احساس کم شنوایی می کنید برای بررسی سلامت شنوایی خود به کلینیک های شنوایی شناسی مراجعه نمایید و در صورت نیاز، از سمعک های روز دنیا بهره مند شوید.

 

خوب بشنوید خوب زندگی کنید

دکتر ولدبیگی

سمعک تهران صفیر

 

منبع :

 /https://tehransafir.com

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو