تحویل 100 دستگاه سونوگرافی به ایران توسط سازمان جهانی بهداشت

45

1399/5/28

23:19


سازمان جهانی بهداشت 100 دستگاه سونوگرافی به ارزش 3 میلیون دلار را برای تجهیز بیمارستانهای کشور به وزارت بهداشت تحویل داد.

تحویل 100 دستگاه سونوگرافی به ایران توسط سازمان جهانی بهداشت

به گزارش بهداشت نیوز ، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور تقویت پاسخ جمهوری اسلامی ایران به همه‌گیری کووید-19، تعداد 100 دستگاه سونوگرافی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تحویل داد.
 
 کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، گفت: «این دستگاه‌ها در ارزیابی وضعیت بیماران مبتلا به کووید-19 مهم هستند. آنها به بیمارستان‌های سرتاسر کشور ارسال خواهند شد تا در بخش‌های مراقبت ویژه و بخش‌های مربوط به درمان بیماران کووید-19 مورد استفاده قرار بگیرند.
 
وی ادامه داد: این دستگاه‌ها، به ارزش حدود 3 میلیون دلار، با کمک مالی کشورهای ژاپن و کویت خریداری شده و ما از کمک آنان قدردانی می‌کنیم. 
 
هومن نریمانی، معاون طرح و برنامه هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، نیز در این خصوص، خاطر نشان کرد: این 100 دستگاه سونوگرافی از سوی سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت تلاش‌های کشور در مقابله با همه‌گیری کووید-19 اهدا شده است و بر اساس فهرست اعلامی از سوی وزارت بهداشت در بین مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور توزیع خواهند شد.
 
وی افزود: این دستگاه‌ها نیازهای مهم مراکز درمانی ما در دوره همه‌گیری کووید-19 را تامین خواهند کرد و به خاطر آن قدردان سازمان جهانی بهداشت هستیم. وزارت بهداشت به زودی کار ارسال دستگاه‌ها به بیمارستان‌های منتخب را آغاز خواهد کرد. 
 
نریمانی متذکر شد:‌ سازمان جهانی بهداشت به طور مداوم با ارسال لوازم محافظت فردی، دارو و تجهیزات پزشکی از تلاش‌های نظام سلامت ایران در مقابله با کووید-19 حمایت می‌کند. این سازمان اخیرا 16 دستگاه سی تی اسکن به ارزش حدود 4 میلیون دلار را به وزارت بهداشت ایران اهدا کرد. دستگاه‌های مذکور به بیمارستان‌های 16 استان‌ ارسال شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو