با مصرف چه مواد غذایی مژه های بلند و پرپشت داشته باشیم؟

با مصرف چه مواد غذایی مژه های بلند و پرپشت داشته باشیم؟


منبع: مینویسم

172

1399/6/27

14:48


با مصرف چه مواد غذایی مژه های بلند و پرپشت داشته باشیم؟

داشتن مژه های بلند و پرپشت یکی از معیار های زیبایی چشم محسوب می شود. روش های زیادی برای داشتن مژه های بلند و پرپشت وجود دارد. ماساژ چشم ها با روغن های گیاهی خاص مانند روغن کرچک برای داشتن ابرو و مژه پرپشت از جمله این روش هاست. در ادامه این مطلب با ۷ مواد غذایی برای داشتن مژه های بلند و پرپشت آشنا می شوید.

۷ خوراکی تقویت کننده برای داشتن مژه های بلند و پرپشت

این روز ها بسیاری از خانم ها به دنبال کاشت مژه و روش های غیر طبیعی زیبایی چشم و پرپشت کردن مژه های خود هستند و غافل از آن که نمی دانند با این کار چه آسیبی به مژه های طبیعی خود وارد می کنند. درحالیکه می توانید با مصرف ماهی سالمون ، لوبیا ، قارچ ، آجیل ، تخم مرغ و همچنین مصرف انواع میوه و سبزیجات می توانید مژه های بلند و پرپشتی داشته باشید.

مصرف چه میوه هایی برای رشد مو مفید است؟

۱٫ ماهی سالمون

خواص مصرف ماهی سالمون برای رشد مژه

ماهی سالمون منبع اصلی اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین های D و B است. اسیدهای چرب امگا-۳ از شکننده شدن و ریختن مژه جلوگیری می کنند و ویتامین های موجود در آن موجب تقویت مژه ها می شود.

۲٫ لوبیا

تاثیر خوردن لوبیا در رشد مژه

لوبیا دارای ویتامین H و فولیک اسید می باشد، ویتامین H باعث افزایش جریان خون به سمت فولیکول های مو می شود. این امر جلوی خشک شدن و ریختن موها را می گیرد. ویتامین H با کمک به جذب اسید های آمینه و چربی ها موجب می شود مژه های بلند و پرپشت داشته باشیم و فولیک اسید مانع شکننده شدن مژه ها می شود.

۳٫قارچ

خواص قارچ بر رشد مژه

قارچ یک منبع مهم از ویتامین B3 می باشد. این ویتامین گردش خون را بهبود می دهد و موجب تولید کراتین می شود. ویتامین B3 به رشد مژه ها کمک می کند و از خشک شدن و شکننده شدن مژه ها جلوگیری می کند. ویتامین B3 به تولید مجدد سلول ها کمک می کند و از ریختن مژه ها جلوگیری می کند.

۳٫ آجیل و مغزیجات

تاثیر مصرف آجیل بر داشتن مژه های بلند و پر پشت

تاثیر مصرف آجیل بر داشتن مژه های بلند و پر پشت

اسیدهای امگا-۳ و ویتامین E موجود در آجیل ها و مغزهای خوراکی نیاز بدن را تامین می کنند. امگا-۳ و ویتامین E جریان خون و اکسیژن را به فولیکول های مو می رسانند که باعث تقویت فولیکول های مو می شوند و این موضوع باعث می شود مژه ریشه محکم تری داشته باشند و با سرعت بیشتری رشد کنند.

۵٫ تخم مرغ

فواید مصرف تخم مرغ بر داشتن مژه های بلند و پر پشت

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و همانطور که می دانیم موها و مژه ها از کراتین تشکیل شده اند. هنگامی که مواد غذایی پروتئین دار می خورید، پروتئین مصرفی اسید آمینه لازم برای تولید کراتین را داشته باشد. این موضوع به داشتن مژه های بلند و پرپشت بسیار کمک میکند.

۶٫ میوه ها و سبزیجات

مصرف انواع میوه و سبزیجات برای داشتن مژه های بلند

میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین های A و C هستند. بدن برای تولید کلاژن به این ویتاکین ها احتیاج دارد. پوست میوه ها و سبزیجات دارای سیلیکاست که ماده ای معدنی و ضروری برای داشتن مژه های بلند محسوب می شود.

۷٫ غلات کامل

تاثیر مصرف غلات در رشد مژه ها

غلات کامل سرشار از از ویتامین B6 و آهن می باشند که برای تولید ملاتونین در بدن بسیار اهمیت دارد. آهن نیز در فولیکول های مو ذخیره می شود و از ضعیف شدن و ریزش مژه ها جلوگیری می کنند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو