دلایل تقلید از دیگران و نشانه های تقلید ناخودآگاه

دلایل تقلید از دیگران و نشانه های تقلید ناخودآگاه


منبع: آرگا

93

1399/6/28

22:34


از علت تقلید از دیگران می توان به مشورت و رابطه عمیق با اطرافیان فرد را به سمت تقلید ناخوآگاه می کشاند که او همان گونه که دوستش رفتار و گفتار دارد با بقیه برخورد می کند اشاره کرد.

دلایل تقلید از دیگران و نشانه های تقلید ناخودآگاه

آیا تا بحال متوجه این شدید که چرا مشابه دوستانتان صحبت می کنید ما حتی بدون این که دلیل کپی برداری از اطرافیان را بدانیم  آن ها را دنبال و تبعیت می کنیم. در خصوص این که علت ناخودآگاه کپی از بقیه را معلوم کنیم به صورت غیرارادی و تصادفی با گذشت طولانی رابطه مشابه آن ها صحبت و رفتار می کنیم. این حرکات از مقلد با دیگر افرادی که با آن ها ارتباط داریم ناخواسته اتفاق می افتد که به رفتاری عادی به نام همانند سازی رخ می دهد. در ادامه مطالب همراه مجله آرگا باشید.

مقلد از اطرافیان

دلایل تقلید از دیگران

هنگامی که شما در گذر زمان با اطرافیان ارتباط عمیقی دارید این امر موجب می شود تا از حرکات رفتاری و گفتاری او تقلید کنید. به این توجه کرده اید که چرا با دوستانتان همگی شبیه هم صحبت می کنید. این یک تقلید ناخودآگاه است که به تبعیت اتوماتیک رفتار ها و حرکات و سخنرانی و حالات چهره است که توصیف می شود. این پیروی ها به شکل باور نکردنی درگیر شدن با تقلید اتوماتیک را به ما نشان می دهد که عادت های زیادی را با شخصیت فرد نشان می دهد پس از انجام آن تعجب نکنید.

علل تقلید از دیگران

علت پیروی کردن از اطرافیان

در جهت تقلید می توان گفت در رابطه طولانی مدت با دوستتان چون مدت زمانی را با هم گذراندید گوش دادن و صحبت کردن و گشتن پس از مدت زمانی شبیه به آن می شود. در مواقعی که بر روی افراد اطرافمان زیاد متمرکز می شویم نگرانی نسبت به حس وابستگی داریم که بیشتر دوست داریم دوست داشته شویم. این عامل موجب می شود مردم زیاد از بقیه افراد کپی برداری کنند. چون این عادت طبق ضمیر ناخودآگاه در گفتار ثبت می شود و استفاده از تیکه کلامی که آن فرد تکرار می کند در ما بیشتر خواهد شد چون به آن نگاه می کنیم.

تبعیت از اخلاق دیگران

چرا دنباله روی دیگران هستیم؟

به این خاطر ما از دیگران تقلید می کنیم که آن ها را به نحوی دوست داریم و با نفوذ اجتماعی بالایی است که این فرد می تواند یک دوست یا رئیس و یا همکار شما همچنین یک شخص عادی باشد. به عنوان مثال؛ دیده اید که یک همکار با فرم بدنی خوبی نشسته و بر صندلی تکیه داده شاید شما هم به تبعیت از او همان گونه بنشینید. این طبیعت و فطرت معمول انسان گونه است. خواستن دوستان که شباهت به ما دارند با توجه به افرادی که از اهمیت و تحسین اطرافیان با قدرت اجتماعی در تقلید ناخودآگاهانه به خاطر وجود بیولوژیکی است که دوست داریم انجام شود. طبق بررسی های انجام شده علائم نشان می دهد که سیستم نورونی انسان ها به صورت آینه ای بوده که اجازه می دهد از راه تبعیت یاد بگیرند. نورون آینه ای در مغز ما زمانی که رفتار دیگران را می بینیم قابل مشاهده بوده و فعال می شود. طبق تصورات اجزای کوچک مغز که از فعالیت بقیه افراد به صورت یکبار انجام می پذیرد واقعا خوب می باشد.

پیروی از رفتار بقیه

نشانه های تبعیت ناخودآگاه از نظر روانشناس

اغلب نورون های آینه ای یک کودک امکان دارد در نگاه به والدین شکل بگیرد که مثلا دکمه لباسش را ببندد و یا دندان هایش را مسواک کند. با یک دستور خاصی این کار را تکرار می کند که شبیه می شود، نورون آینه ای به ما اجازه می دهد تا ابزار موسیقی و زیبا و مهارت و حرکات را با نگاه و مشاهده اطرافیان خود انجام دهیم. این واقعه به عنوان همدلی اجتماعی شناخته می شود که طبق توضیحات داده شده طبق عادت مثلا خمیازه کشیدن معلم در کلاس در دانش آموزان پخش خواهد شد یا ریتم و لهجه و تن صحبت کردن دو دوست شباهت زیادی به هم پیدا می کند. به بیان ساده تر می توان گفت نورون آینه ای ما را همدل می کند تا به شکل ناخودآگاهی از دیگران تقلید و کپی برداری کنیم.

مقلد بودن به دوستان

حرف آخر:

زمانی که متوجه می شوید شما به طور ناخودآگاه تغییر کرده اید شبیه خانواده یا دوستان و اطرافیان شده اید. چنان چه به فردیت خود افتخار می کنید تا از رفتار دیگران پیروی نمی کنید این در حالی است که امکان وجود دارد در تغییر یا عادت شخصی شما نباشد. که شخصیت تان با کپی از بقیه بخشی از همدلی اجتماعی و انسانی را دارا باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو