انشا دفاع مقدس و ارزش راه شهیدان

منبع: ستاره

131

1399/6/31

15:18


انشا دفاع مقدس موضوع انشایی است که ارزش ها و آرمان های شهیدان و جانبازان و هر فردی که برای دفاع از میهن و هموطنانش از خود گذشتگی کرد را به یاد ما می‌آورد. دفاع مقدس از ایران اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی با عراق.

انشا دفاع مقدس

 

ستاره | سرویس فرهنگ و هنر - در هفته دفاع مقدس یکی از موضوعات انشا که ممکن است از دانش آموزان خواسته شود بنویسند، انشا دفاع مقدس است. اگر چه برای این نسل که خوشبختانه جنگ را تجربه نکرده و خاطره ای از جنگ تحمیلی ایران و عراق ندارد، نوشتن از دفاع مقدس کمی سخت است، اما با مطالعه در این باره و درک موضوع می‌توان یک انشای مناسب درباره دفاع مقدس نوشت. 

 

انشا دفاع مقدس

مقدمه

ما به ۸ سال جنگ تحمیلی با عراق، دفاع مقدس می‌گوییم، زیرا ایران این جنگ را شروع نکرد، بلکه صدام که زمانی رییس جمهور عراق بود به کشور ما حمله کرد و مردم برای دفاع از وطن و هم‌میهنان‌شان به دفاع برخاستند. 

بدنه

اگرچه از خود دفاع کردن در شرایطی که جان انسان در خطر است یک رفتار طبیعی است، اما دفاع از میهن و همه هم میهنان تا پای جان به راستی مقدس است و کار هر کسی نیست. جوانانی که هزاران آرزو برای زندگی خود داشتد، زمانی که کشور خود را در خطر دیدند از همه چیز گذشتند و تنها به یک چیز فکر کردند: محافظت از سرزمین شان و دور کردن دشمن. 

آن ها با شجاعت و از جان گذشتگی، امنیت و آرامش را برای نسل های آینده وطن خود به جا گذاشتند، اگر چه بسیاری از شهیدان فرزندان خود را نیز ندیدند و فرزندانشان برای همیشه از دیدار آن‌ها محروم شدند. چه مادرانی که فرزند از جان عزیزتر خود را راهی میدان جنگ کردند تا از جان و مال و ناموس مردم ایران دفاع کنند و چه زنانی که همسرانشان را از دست دادند اما با غیرت و از خود گذشتگی فرزندان بی گناه شهدا را به سختی اما به درستی بزرگ کردند و پرورش دادند تا راه شهیدان ادامه داشته باشد.

امروز ما هر چه داریم از دفاع مقدسی است که دلاوران زمان جنگ از دیار ما کردند، اگر به مدرسه می رویم و شب با خیال راحت سر بر بالین می‌گذاریم و هنوز اصالت ایرانی خود را حفظ کرده ایم، همه این ها مدیون سربازان وطن است که هرگز از فداکاری برای دیگری، برای من و شما، دریغ نکردند.

نتیجه

نوشتن انشا در مورد شهید و شهادت و دفاع مقدس در سال های جنگ تحمیلی با عراق، باعث می شود که ما ارزش های شهیدان و جانبازان را به یاد بیاوریم و نگذاریم که آرمان های انسان‌دوستانه و خداپسندانه مدافعان وطن از یاد برود. ما با عزم و اراده قوی در راه اعتلای فرهنگ و کشورمان می‌کوشیم و نام ایران اسلامی را با افتخار سربلند می‌کنیم. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو