داستان سریال خاطره انگیز «خانه سبز» و دستمزد بازیگرانش

منبع: روزیاتو

115

1399/7/1

20:12


سریال خانه سبز مجموعه تلویزیونی مشهور دهه هفتاد شمسی است که در سال ۱۳۷۵ چهارشنبه شب ها روی آنتن شبکه ۲ سیما می رفت. سریال خانه سبز به عنوان یکی از سریال های مطرح دهه هفتاد، محصول مشترک بیژن بیرنگ و مسعود رسام بود. سریال خانه سبز هر شب ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می شود.

از این دو، سریال همسران را دیده بودیم. سریال خانه سبز درباره ساکنان یک خانه است که همگی فامیل بوده و ماجراهای تلخ و شیرین جالبی را رقم می زنند. نویسندگی سریال خانه سبز را پیمان قاسم خانی، شادمهر راستین و بیژن بیرنگ بر عهده داشت.

در سریال خانه سبز، شاهد آخرین نقش آفرینی های زنده یاد خسرو شکیبایی، سوپراستار دهه شصت سینمای ایران هستیم که اجل مهلت نداد تا او را امروز روی پرده سینما و قاب تلویزیون ببینیم. آهنگ جذاب سریال خانه سبز را بهرام دهقانیار ساخته بود و هر قسمت ۴۰ دقیقه است. سریال خانه سبز در ۲۶ قسمت تولید شده و به نظر می رسد تا پایان مهر۹۹ مهمان خانه های ایرانیان باشد.

علی تفرشی خواننده تیتراژ سریال خانه سبز است و این سریال دارای مفاهیم روانشناسی است لذا دکتر عیسی جلالی به عنوان مشاور روانشناسی سناریونویس ها همکاری داشت. طراحی لباس هنرپیشه های سریال خانه سبز را نیز ملک جهان خزایی بر عهده گرفته بود.

سریال خانه سبز از شنبه ۱۵ شهریور ۹۹ به جدول پخش شبکه نسیم صدا و سیما اضافه شد. شبکه نسیم در پاییز ۹۹ دارای ۴ برنامه پربیننده به نام های: کارستون، دست فرمون، کتاب باز و چهل تیکه است که مخاطبان زیادی دارد. تا آبان ماه که شاهد پخش دور جدید از برنامه دورهمی به مجری گری مهران مدیری باشیم، نخستین فصل پاییز هزار رنگ شبکه نسیم با یک سریال خاطره انگیز دهه هفتادی همراه شده است.

بازیگران سریال خانه سبز

  • بازیگر نقش رضا صباحی که وکیل دادگستری است را خسرو شکیبایی بر عهده داشت. خسرو شکیبایی، راوی اصلی و شخصیت اصلی سریال خانه سبز است.
  • بازیگر نقش عاطفه صدر در سریال خانه سبز ، مهرانه مهین ترابی بر عهده داشت که در سریال خانه سبز، همسر خسرو شکیبایی است.
  • بازیگر نقش فرید سریال خانه سبز نیز رامبد جوان است که فرزند رضا و عاطفه بوده و فرید جنگلبرد شهرت دارد. او در نقش جد بزرگوار خانواده صباحی نیز دیده می شود.
  • بازیگر نقش لیلی در سریال خانه سبز آتنه فقیه نصیری است که به عنوان همسر فرید (پسر عاطفه و رضا) نقش آفرینی کرد.
  • بازیگر نقش آقاجون در سریال خانه سبز نیز مرحوم داریوش اسدزاده است.
  • بازیگر نقش خانم جون سریال خانه سبز را مرحوم حمیده خیرآبادی بر عهده داشت. او مادر رضا با نقش آفرینی خسروشکیبایی است.
  • بازیگر نقش نرگس در سریال خانه سبز را اکرم محمدی بر عهده داشت. نرگس، خواهر رضا است.
  • بازیگر نقش علی کوچولو در سریال خانه سبز آرش نادری است که فرزند نرگس است و خواهر زاده رضا محسوب می شود.
  • بازیگر نقش پدر علی در سریال خانه سبز، فرخ نعمتی است که در چند قسمت سریال خانه سبز به صورت مهمان حضور دارد.
  • بازیگر نقش معلم مدرسه علی در سریال خانه سبز ، اسماعیل محرابی است که بعدها همسر نرگس (اکرم محمدی) می شود.
  • بازیگر نقش قاضی و رئیس دادگاه خانواده نیز فخر الدین صدیق شریف است که در سریال ها و فیلم هایی دهه های اخیر در نقش قاضی و روحانی بسیار دیده می شود.

سریال خانه سبز

تصویری از سکانس های سریال خانه سبز با حضور مرحوم خسرو شکیبایی و مرحوم حمیده خیرآبادی و مرحوم داریوش اسدزاده

سریال خانه سبز ما را با عدم سخت گیری در ازدواج جوانان، روش صحبت و مذاکره بزرگ تر ها با کوچک ترها در محیط خانواده، اهمیت زندگی مسالمت آمیز، احترام به بزرگ ترها، روح خانواده ایرانی را می توان مشاهده کرد که به همین خاطر، یک سریال درس آموز و ارزشمند است. حضور پدر بزرگ و مادر بزرگ در زندگی خانواده ها و قهر و آشتی هایی که در زندگی خانوارهای امروزی دیده می شود و چگونگی رفع مشکلات، از جمله نکات ارزشمند در هر قسمت از سریال به یاد ماندنی خانه سبز است.

کارگردان سریال خانه سبز قبلا گفته بود که با حضور خسرو شکیبایی که بازیگر توانمندی بود، می توانست چند سریال مثل خانه سبز بسازد. دستمزد بازیگران سریال خانه سبز از جمله موضوعاتی است که مورد سوال برخی از مخاطبان این سریال قرار گرفته بود.

بالاترین دستمزد بازیگران سریال خانه سبز متعلق به مرحوم خسرو شکیبایی بود که طی اعلام بیژن بیرنگ، ماهانه ۱ میلیون تومان بود. هزینه ساخت سریال خانه سبز نیز دقیقه ای ۸۰ هزار تومان بود. مهرانه مهین ترابی برای نقش آفرینی در سریال خانه سبز ماهی ۳۰۰ هزار تومان میگرفت. کارگردان سریال خانه سبز معتقد است که با یک سریال ایده آلیستی مواجه هستیم و کلام ها واقعی نیستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو