نوری‌‍مالکی: نمی‌گذاریم از عراق به جایی حمله شود

منبع: برترین ها

72

1399/7/2

18:29


«نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق با اشاره به اینکه درگیری آمریکایی- ایرانی همچنان بر عراق سایه افکنده است، گفت: عراق هدف قرار دادن هیئت های دیپماتیک را نمی پذیرد.

شفقنا: «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق با اشاره به اینکه درگیری آمریکایی- ایرانی همچنان بر عراق سایه افکنده است، گفت: عراق هدف قرار دادن هیئت های دیپماتیک را نمی پذیرد.

به نقل از خبرگزاری عراق، دفتر نوری مالکی در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس ائتلاف دولت قانون امروز(چهارشنبه) در دفتر خود پذیرای «استفان هیکی» سفیر انگلستان در عراق بود و در این دیدار درباره آخرین تحولات اوضاع سیاسی، امنیتی و تشدید اوضاع امنیتی در منطقه تبادل نظر شد.

نوری‌‍مالکی: نمی‌گذاریم از عراق به جایی حمله شود

مالکی با تاکید بر اهمیت همکاری مشترک میان دو کشور برای دور نگاه داشتن عراق و منطقه از درگیری ها و جنگ ها گفت: درگیری آمریکایی – ایرانی همچنان بر عراق سایه افکنده است.

براساس این بیانیه، رئیس ائتلاف دولت قانون با بیان اینکه عراق به روابط خود با کشورهای جهان افتخار می کند و هدف قرار دادن هیئت های دیپلماتیک را رد می کند، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم که عراق نقطه شروع حمله به هر یک از کشورهای همسایه یا میدانی جنگی برای تسویه حساب ها باشد.

مالکی در این دیدار به آرامش و تفاهم میان طرف های بحران منطقه ای و بین المللی و محلی دعوت کرد.

سفیر انگلیس در عراق هم با تاکید بر حمایت کشورش از حاکمیت و ثبات عراق، به اهمیت خویشتن داری و اتکا به گفتگوی سازنده و دوری از تشدید اوضاع و محافظتاز هیئت های دیپلماتیک اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو