طرز تهیه وافل ماکارونی یک غذای لذیذ و محبوب برای خانواده های جوان

طرز تهیه وافل ماکارونی یک غذای لذیذ و محبوب برای خانواده های جوان


منبع: آرگا

124

1399/7/5

08:18


در این مطلب با آموزش طرز تهیه وافل ماکارونی غذای خوشمزه و خوش طعم فرنگی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع غذا را در منزل به راحتی بپزید.

طرز تهیه وافل ماکارونی یک غذای لذیذ و محبوب برای خانواده های جوان

وافل ماکارونی از لذیذترین انواع غذاهای فرنگی می باشد و در طرز تهیه وافل ماکارونی از پاستا و کره و آرد و شیر چرب و سس تند و خردل و پنیر چدار رنده شده و شربت افرا در صورت تمایل استفاده می شود. 

با ماکارونی غذاهایی لذیذ نظیر وافل ماکارونی و جامبو پاستا و پاستا پنه و پاستا لاشریمپ و … را می توانید بپزید و اگر شما نیز تمایل دارید در برنامه غذایی تان تنوع ایجاد کنید بهتر است از تهیه این نوع غذاها غافل نشوید.

وافل ماکارونی

مواد لازم

  • ماکارونی خشک یا پاستا : ۴۵۰ گرم
  • نمک : دو قاشق غذاخوری
  • کره : به مقدار لازم
  • آرد : یک قاشق غذاخوری
  • شیر چرب : یک پیمانه
  • سس تند برای سرو
  • خردل : یک قاشق چایخوری
  • پنیر چدار رنده شده : ۵۵۰ گرم
  • شربت افرا برای سرو : به مقدار لازم

طرز تهیه وافل ماکارونی در منزل

برای پخت وافل ماکارونی ابتدا پاستا را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس روی پاستا آب ولرم بریزید به صورتی که آب ۵ سانت بالاتر از سطح پاستا باشد. دو قاشق غذاخوری نمک به پاستا بیفزایید و حرارت گاز را روی شعله زیاد قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و گهگاهی پاستا را هم بزنید تا نرم شود سپس پاستا را درون آبکش بریزید.

کره یا روغن را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا کره داغ شود و آرد را به آن بیفزایید و تفت دهید تا طلایی رنگ شود. شیر چرب را به آرامی و در حین هم زدن آرد به آن بیفزایید سپس سس تند و خردل را به آرد بیفزایید و بعد از اینکه مواد شروع به قل زدن کردند حرارت گاز را کم نمایید و ۳۴۰ گرم پنیر رنده شده را به مخلوط مواد بیفزایید و اجازه دهید تا پنیر ذوب شود. اگر تمایل دارید وافل ماکارونی بافت نرمی داشته باشید مخلوط مواد را درون دستگاه همزن بریزید و با سرعت بالا مواد را هم بزنید تا نرم و یکدست شوند.

پاستا و مخلوط پنیری را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مخلوط مواد را درون سینی لبه دار یا ظرف مخصوص پخت پاستا بریزید و سطح پاستا را به کمک کفگیر صاف نمایید و به مدت ۳۰ دقیقه پاستا را درون یخچال قرار دهید تا سفت و خنک شود.

وافل ماکارونی در منزل

اسنک ساز یا وافل ساز را گرم کنید سپس مخلوط وافل را به هشت قسمت مساوی تقسیم نمایید و به کمک کفگیری بزرگ ۴ مربع برش خورده از وافل ها را بردارید و آن ها را روی یک تخته قرار بدهید سپس پنیر باقی مانده را روی وافل ها بریزید و یک پاستا مربع شکل دیگر روی هر یک از وافل ها قرار دهید.

وافل ماکارونی

وافل های ماکارونی را درون اسنک ساز به مدت ۶ دقیقه قرار دهید و درب آن را ببندید و اجازه دهید تا دو طرف وافل ها به رنگ قهوه ای و طلایی در بیاید. وافل های پخته شده را از درون دستگاه بیرون آورید و آن ها را درون ظرف سرو قرار دهید و به همراه سس تند و شربت افرا آن را میل نمایید.

روش تهیه وافل ماکارونی در منزل

طرز تهیه وافل ماکارونی

وافل ماکارونی خوش طعم

در این مطلب با دستور تهیه وافل ماکارونی لذیذ در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع غذای خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو