وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: وزارتخانه در دو بخش هنر و رسانه مسئولیت‌های سنگینی دارد که به مقداری از این مسئولیت‌ها رسیدیم!

منبع: سینما پرس

51

1399/7/9

13:28


سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه دو حوزۀ مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه و هنر است، به نظر می‌رسد این دو حوزه می‌توانند جایگاهی مهم در تحریف‌زدایی و پیشگیری از تحریف داشته باشند.

صالحی؛ تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه دو حوزۀ مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه و هنر است، به نظر می‌رسد این دو حوزه می‌توانند جایگاهی مهم در تحریف‌زدایی و پیشگیری از تحریف داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی در گفت‌وگو با میزان، در جریان بازدید از موزۀ دفاع مقدس در پاسخ به این سؤال که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه نقشی در مقابله با تحریف دفاع مقدس دارد، گفت‌: مجموعه‌های مختلف در این فضای مصونیت‌سازی تاریخ دفاع مقدس از نظر تحریف نقش‌هایی دارند، با توجه به اینکه دو حوزۀ مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه و هنر است، به نظر می‌رسد این دو حوزه  می‌توانند جایگاهی مهم در تحریف‌زدایی و پیشگیری از تحریف داشته باشند.

صالحی تأکید کرد: حوزه رسانه با نگاهی که با بازگویی و پیوسته‌گویشِ مداوم، متناسب با نسل‌های مختلف، آنچه را که در دفاع مقدس‌ گذشته است، بتواند روایت‌گری‌مداوم داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در کمک به فهم ایام دفاع مقدس بیان کرد: رسانه‌های ما چه الان و چه در آینده می‌توانند در نقل آنچه که به عنوان رخدادهای دفاع مقدس است با زبان‌های تازه و روایت‌های خاص و همچنین عرضه آنچه که در آن ایام گذشته است - که همچنان می‌تواند تر و تازگی و طراوت داشته باشد - به کمک فهم ایام دفاع مقدس بیاید.

***هنر با جاذبه‌های خود روایت صادقانه‌ای را از دفاع مقدس گسترش دهد

صالحی تصریح کرد: بخش دوم هم حوزه هنر است، که با جاذبه‌ها و جذابیت‌هایی که دارد، می‌تواند روایت صادقانه‌ای از دفاع مقدس را در فضای اجتماعی ما گسترش بدهد و مانع روایت‌های تحریف‌آمیز شود.

وی پیرامون مسئولیت‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال دو بخش هنر و رسانه خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در دو بخش هنر و رسانه مسئولیت‌های سنگینی دارد که به مقداری از این مسئولیت‌ها رسیدیم، ان‌شاءالله امیدواریم در گام دوم انقلاب اسلامی قوی‌تر در این مسیر گام برداریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو