شخصیت شناسی و روانشناسی از روی رنگ چشم!

شخصیت شناسی و روانشناسی از روی رنگ چشم!


منبع: زیبامون

270

1399/7/13

15:45


اگه براتون جالبه تا با شخصیت افراد مختلف از روی رنگ چشمهاشون آشنا بشید، حتما این بخش از زیبامون رو بخونید.

شخصیت شناسی و روانشناسی از روی رنگ چشم!

طبق آمارهایی که وجود داره، تقریبا 79 درصد از مردم جهان دارای رنگ چشم قهوه‌ای، 8 تا 10 درصد، دارای رنگ چشم آبی، 5 درصد داری رنگ چشم فندقی و عسلی و فقط 2 درصد دارای رنگ چشم سبز هستند!

محققان علاوه بر ارائه این آمار، سعی کردند تا ویژگی‌های شخصیتی خاص برای هر رنگ چشم رو هم پیدا کنند و برخی از الگوهای رایج شخصیت شناسی و روانشناسی از روی رنگ چشم رو هم کشف نمایند!

ما در این بخش از زیبامون دات کام تصمیم گرفتیم تا به شما بگیم که افراد مختلف با توجه به رنگ چشم خود، چه ویژگی‌های شخصیتی دارند و چطور میتونیم از روی رنگ چشم افراد، به شخصیت درونی انها پی ببریم! با ما همراه باشید و اطلاعات جالبی در این زمینه کسب کنید.

 

1. زنان دارای رنگ چشم روشن، قدرت تحمل درد بیشتری نسبت به زنان دارای رنگ چشم تیره دارند!

یک مطالعه در این زمینه ثابت کرده است که زنان دارای رنگ چشم سبز یا آبی، بهتر و بیشتر از زنان دارای رنگ چشم قهوه‌ای یا فندقی میتونن درد و استرس رو تحمل کنند! اینطو ر به نظر میرسد که در دوران بارداری و زایمان نیز گروهی از زنان که دارای رنگ چشم روشن هستند، درد و ناراحتی کمتری دارند!

علاوه بر این، آنها پس از زایمان و تولد نوزاد، اضطراب و افسردگی پس از زایمان کمتری رو تجربه می‌کنند اما گروهی از زنان که دارای رنگ چشم تیره هستند، افکار منفی بیشتری داشته‌اند!

 

رنگ چشم روشن و تیره

 

2. افرادی که دارای رنگ چشم قهوه‌ای هستند، قابل اعتمادترند!

طبق نظر سنجی که بین 1016 خانم که رده سنی آنها بین 16 تا 35 سال انجام گرفته شد، به این نتیجه رسیدند که ویژگی‌های خاص در برخی زنان، با رنگ چشم آنها در ارتباط بود. به بیان بهتر، افرادی که دارای رنگ چشم قهوه‌ای بودند اغلب مهربان‌تر و باهوش‌تر قلمداد می‌شدند و مردم تمایل دارند تا به این افراد اعتماد بیشتری داشته باشند!

 

رنگ چشم قهوه ای تیره

 

حتما بخوانیدبهترین رنگ سایه برای چشم قهوه ای + عکس و اینفوگرافی

 

3. افراد دارای رنگ چشم آبی، معمولا شیرین و جذاب شمرده می‌شوند!

همین نظرسنجی که در بالا به آن اشاره شد، نشان داد که افرادی که دارای رنگ چشم روشن هستند، به روشهای مختلفی درک می‌شوند! در حقیقت، این افراد مهربان‌تر و شیرین‌تر شمرده میشن در حالیکه به نظر میرسد افراد دارای رنگ چشم تیره، باهوش‌تر هستند!

علاوه بر این، افراد دارای رنگ چشم روشن و به ویژه رنگ چشم آبی، از نظر سایر افراد بسیار جذاب و شیرین بوده و توجهات رو به خودشون جلب می‌کنند!

 

رنگ چشم ابی

 

4. افراد دارای رنگ چشم سبز، افرادی خلاق و گمراه کننده هستند!

29 درصد از افرادی که در این نظر سنجی حضور داشتند، افراد دارای رنگ چشم سبز رو به عنوان جذاب‌ترین افراد معرفی کردند! علاوه بر این، رنگ چشم سبز، نوعی خلاقیت و گمراه کنندگی رو هم به تصویر میکشه. به غیر از این مورد، چنین چشمهایی در برخی مناطق، شیطانی تقلی می‌شوند! البته این موضوع میتونه درست هم باشه چراکه این رنگ چشم بسیار نادر و کمیاب هست!

 

رنگ چشم سبز

 

حتما بخوانیدآرایش چشم سبز + عکس

 

5. مردان دارای رنگ چشم روشن، مشکلات روانپزشکی بیشتری نسبت به زنان دارای رنگ چشم روشن دارند!

طبق مطالعه‌ای که بر رو افراد دارای رنگ چشم قهوه‌ای روشن انجام گرفته، به یک نتیجه جالب رسیده‌اند! نتیجه این مطالعه علمی این هست که افراد دارای رنگ چشم قهوه‌ای روشن، مشکلات روانشناسی و روانپزشکی بیشتری نسبت به افراد دارای رنگ چشم قهوه‌ای تیره یا رنگ چشم مشکی دارند!

علاوه براین، مردان دارای رنگ چشم روشن، با مشکلات بیشتری در این زمینه مواجه هستند و این نسبت در مردان چیزی در حدود 67.48 درصد هست!

 

رنگ چشم روشن در مرد و زن

 

6. زنان دارای رنگ چشم سیاه، دارای اعتماد به نفس پایینی هستند!

بر طبق مطالعات انجام گرفته در این زمینه، به این نتیجه رسیدند که 65.38 درصد از زنانی که دارای رنگ چشم سیاه هستند، روابط اجتماعی خوبی ندارند و به اصلاح اجتماعی نیستند!

علاوه بر این، زنان دارای رنگ چشم سیاه در مقایسه با مردان با همین رنگ چشم، از اعتماد به نفس و جاه طلبی کمتری برخوردار هستند. مردان دارای رنگ چشم سیاه، شخصیت پویاتری دارند و همچنین جز افراد گرم مزاج، بدون دور اندیشی و عاشق ماجراهای خطرناک دسته بندی میشن.

 

رنگ چشم سیاه

 

حتما بخوانید: چگونه سفیدی چشم را سفید و شفاف کنیم؟

 

7. افراد دارای رنگ چشم آبی، از امتحان کردن چیزهای جدید لذت میبرند!

طبق نظر سنجی انجام گرفته در این زمینه به این نتیجه رسیدند که افراد دارای رنگ چشم آبی، افرادی با فکر باز و سنجیده، مهربان و با اعتماد به نفس هستند. این افراد از امتحان کردن چیزهای جدید، یافتن دوستان جدید، ماجراجویی و فعالیتهای سالم نیز لذت میبرند.

 

چشمهای آبی

 

8. افراد دارای رنگ چشم فندقی یا عسلی، زمانی که تحت فشار هستند، عملکرد خوبی دارند!

50.7 درصد از افرادی که دارای رنگ چشم فندقی و عسلی هستند، فقط در مواقعی که تحت فشار و استرس قرار می‌گیرند، عملکرد خوبی خواهند داشت و همچنین اشتیاق خیلی زیادی نسبت به شغل و حرفه خود نشان می‌دهند.

جالبه بدونید زنان دارای رنگ چشم فندقی، عسلی و سبز از نظر مردان، جز جذابترین زنان محسوب میشن!

 

رنگ چشم فندقی

 

حتما بخوانید: آرایش صورت - ایده های عالی برای خانم های چشم رنگی

 

9. افراد دارای رنگ چشم سبز، به آینده خود، خوش‌بین‌تر هستند!

افراد دارای رنگ چشم سبز در فعالیتهایی مثل تعیین اهداف، خوش بینی نسبت به آینده و اشتیاق نسبت به شغلشان، نسبت به افرادی که دارای رنگ چشم فندقی هستند، بهتر عمل می‌کنند.

چنین افرادی، اهداف زندگی خودشون رو به طور مکرر تعیین می‌کنند و برای رسیدن به اهدافی که از نظرشون اهمیت بیشتری داره، هدیه در نظر می‌گیرند!

 

چشمهای سبز

 

10. افراد دارای رنگ چشم قهوه‌ای، ترجیح می‌دهند زندگی رو به طور کامل انجام دهند!

36.5 درصد از افرادی که دارای رنگ چشم قهوه‌ای هستند یک کار رو به خوبی انجام داده‌اند: زندگی در لحظه حال به طور تمام و کمال!

این گروه از افراد، میتونن تماس چشمی رو به طور طبیعی و خیلی خوب حفظ کنند که میتونه در محیط کار برای اونها بسیار مفید و موثر باشه!

 

رنگ چشم قهوه ای

 

حتما بخوانید: رنگ سایه چشم - چشمان قهوه ای را زیباتر آرایش کنید

 

سخن آخر

طبق این نظر سنجی، بالاتریی امتیاز از نظر جذابیت به افرادی که دارای رنگ چشم خاکستری بودند، تعلق گرفت. اما باز هم در این مورد، تفاوتهایی بین جنسیت وجود داشت.

جذابترین رنگ چشم زنان از نظر مردان، رنگ چشم خاکستری بود. (رنگ چشم آبی در جایگاه دوم قرار گرفت).

جذابترین رنگ چشم مردان از نظر زنان، رنگ چشم سبز و فندقی بود!

 

رنگ چشم خاکستری

 

چشمهای شما چه رنگی هست؟ دوست داشتید چشم‌هاتون چه رنگی بود؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو