فواید و خواص زردچوبه برای پوست و مو

فواید و خواص زردچوبه برای پوست و مو


منبع: آرگا

155

1399/7/14

10:04


در تمام آفریده های خدا حکمتی است و همانگونه که گفته شده هر چیزی را در زمین برای استفاده ی انسان محیا ساخته است .یکی از همه ی این موارد بیشمار زرد چوبه است که ما در مجله اینترنتی آرگا به خواص زردچوبه برای پوست اشاره می کنیم .

فواید و خواص زردچوبه برای پوست و مو

حتما شما هم به دنبال راه کار های زیبایی و درمانی برای پوستتان هستید و دوست دارید که این کار علاوه بر موثر بودن ارزان قیمت هم باشد . پس با ما در مجله اینترنتی آرگا خواص زردچوبه برای پوست را بخوانید و بعد از استفاده از معجزه این گیاه دارویی لذت ببرید و شگفت زده شوید .

خواص زردچوبه برای پوست و مو  و تاثیرات دارویی آن :

زردچوبه یک گیاه دارویی است که ریشه آن دارای کاربرد های گوناگونی ازجمله غذایی و دارویی می باشد . زرد چوبه از زخم حاصل از استرس , الکل و ایندومتاسین جلوگیری می کند . زردچوبه ضد ورم است . خواص زردچوبه کاهش دهنده ی کلسترول و دارای اثر ضد نفخ و ازدیاد آنزیم های روده و معده است. زردچوبه خاصیت لایه برداری و تقویت پوست را داراست و با داشتن کوکومین خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد . زردچوبه ضدعفونی کننده است و سبب روشنایی پوست می شود. از جمله فواید زردچوبه برای پوست می توان به ضد آکنه بودن  و  از بین بردن جوش و لک اشاره کرد . استفاده از زرد چوبه در کند کردن روند پیری پوست و از بین بردن و کاهش چین و چروک موثر می باشد .

راز زردچوبه در زیبایی پوست

ماسک های زرد چوبه برای برطرف کردن جوش صورت :

  1. به اندازه سر قاشق غذاخوری زردچوبه را با دو قاشق نشاسته به همراه یک قاشق شیر با دو قطره روغن زیتون مخلوط می کنیم و می گذاریم به مدت بیست دقیقه به روی پوست صورت بماند و بعد آن را می شوییم .
  2. مخلوطی از زردچوبه به همراه پودر صندل را به مدت ده دقیقه روی صورتتان بگذارید و  سپس آبکشی کنید .

خواص و فواید زردچوبه برای پوست

ماسک های زردچوبه برای برطرف کردن تیرگی پوست :

  1. برای بهره مندی از خواص زردچوبه برای پوست و رفع تیرگی پوست، زردچوبه را با آب خیار و آبلیمو مخلوط می کنیم و هر روز به مدت پانزده دقیقه روی پوست صورت قرار می دهیم .
  2. آرد نخود را با شیر و آبلیمو به همراه زردچوبه مخلوط می کنیم تا مایع چسبناکی به دست بیاید سپس آن را به روی صورت گذاشته و اجازه می دهیم تا خوب خشک شود و بعد آن را با آب می شوییم .
  3. دو قاشق چای خوری زردچوبه را با نصف لیوان آرد نخودچی به علاوه دو قاشق پودر صندل با یک قاشق روغن بادام و کمی آب مخلوط کنید به مدت ده دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید و با مالیدن نوک انگشت آن را پاک کنید .

ماسک زردچوبه برای برطرف کردن کدری پوست :

  1. یک قاشق مرباخوری آرد نخود را با یک چهارم قاشق مربا خوری زردچوبه به همراه نصف قاشق روغن زیتون و نصف قاشق شیر به علاوه چهار قطره آبلیمو  مخلوط کرده به مدت نیم ساعت روی پوست صورت می گذاریم و بعد آن را می شوییم .

ماسک نرم کننده زردچوبه :

زردچوبه را با خامه میکس کنید و به روی پوست صورتتان بگذارید . این ماسک زردچوبه خاصیت نرم کنندگی دارد .

ماسک شفاف کننده زردچوبه :

یک قاشق مربا خوری زردچوبه را با یک قاشق مربا خوری آبلیمو ترکیب کنید و دو بار در هفته به مدت ده دقیقه روی صورتتان بگذارید تا موجب شفافیت پوست شما بشود .

فواید و خواص زردچوبه برای پوست و مو

ماسک زیبا کننده زردچوبه :

استفاده از مخلوط زردچوبه با شیر باعث زیبایی پوست صورت شما می شود .

کرم دور چشم از دیگر فواید زردچوبه برای پوست  :

از دیگر خواص زردچوبه برای پوست عدم چین و چروک و رفع سیاهی دور چشم می باشد . برای تهیه ی این کرم دو قاشق غذا خوری شیر بریده را با سر قاشق غذا خوری زردچوبه مخلوط می کنیم و دو بار در هفته  به مدت بیست دقیقه از آن استفاده می کنیم تا شاهد تاثیرات آن باشیم .

درمان چربی و خشکی و ترک پوست با زردچوبه :

  1. برای از بین بردن خشکی پوست یک عدد سفیده ی تخم مرغ را با دو قطره روغن زیتون و آبلیموی تازه با گلاب و زردچوبه مخلوط می کنیم به همه جای صورت میزنیم بعد از اینکه خشک شد آن را آبکشی می کنیم .
  2. برای بر طرف کردن چربی  پوست کمی زردچوبه را با دو قاشق غذا خوری پودر صندل و یک قطره آبلیموی تازه به همراه دو قاشق غذا خوری شیر میکس می کنیم و از آن استفاده می کنیم .
  3. از بین بردن ترک پوست با استفاده از مخلوط سه قاشق غذا خوری زردچوبه به اضافه سه قطره روغن نارگیل ممکن می شود .

بر طرف کردن شوره سر با  زردچوبه :

روغن زیتون را با پودر زردچوبه مخلوط کنید و اجازه دهید پانزده دقیقه به روی پوست سر شما استراحت کند و بعد از گذشت این زمان موهایتان را با شامپو بشویید .

برطرف کردن خارش پوست با زردچوبه :

از جمله خواص دارویی زردچوبه برای پوست درمان خارش پوست می باشد. بیست گرم زردچوبه را با ده گرم حنا به همراه روغن کاسنی مخلوط کنید و برای از بین بردن خارش پوست از آن استفاده نمایید.

تاثیرات زردچوبه برای پوست صورت

از بین بردن کک و مک و لک و خال و لکه های پوستی با استفاده از زردچوبه :

  1. برای از بین بردن کک و مک خمیری با پودر زردچوبه رو آبلیمو درست کنید و روی صورتتان بگذارید .
  2. مخلوط زردچوبه با ماست شیرین برای بر طرف کردن لک و خال موثر است .
  3. آبلیمو و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و از آن به مدت بیست دقیقه برای بر طرف کردن لکه های پوستی استفاده کنید .
  4. دو قاشق غذا خوری آرد به همراه یک قاشق غذا خوری زردچوبه و چند قطره عسل را به مدت بیست دقیقه روی صورتتان بگذارید این مخلوط برای لایه برداری از پوست یک پاک کننده طبیعی است و از فواید زردچوبه برای پوست محسوب می شود .

حذف موهای زائد با خمیر زردچوبه :

زردچوبه را با آب یا شیر به نسبت یک دوم روی حرارت کم با کمی نمک یا شکر می گذاریم تا خودش را بگیرد و حالت خمیری پیدا کند . بعد برای پاکسازی مناطقی را که می خواهیم با آرد ذرت می پوشانیم خمیر را روی آن گذاشته و یک پارچه روی آن می کشیم بعد از پانزده دقیقه آن را بر میداریم و این کار را دو بار در هفته انجام می دهیم تا تاثیر گذار باشد .

خواص مفید زردچوبه برای پوست

رفع سیاهی دور چشم

در ابتدا خمیر زردچوبه ای را درست کنید، برای این منظور مقدار کمی پودر زردچوبه را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی و نیز کمی آرد مخلوط کنید و این خمیر آماده شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار دهید، سپس بشویید.

ترکیب زردچوبه و آب آناناس نیز می تواند برای رفع تیرگی دور چشم ها مفید واقع شود به این ترتیب که خمیر حاصل را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس بشویید، هر دو این ترکیب ها موجب روشن تر شدن پوست دور چشم می شوند.

جلوگیری از ریزش مو ها

برخی مطالعات انجام گرفته بر روی زردچوبه نشان می دهد که ماده کورکومین موجود در آن می تواند مانع از ریزش مو ها شود.

فواید زردچوبه برای پوست

اسکراپ و لایه برداری زردچوبه

مقدار یک قاشق غذا خوری از زردچوبه را با یک قاشق غذا خوری آب و سرکه سیب مخلوط کرده و سپس ترکیب حاصل را به روی پوست صورت تان بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و بعد آن را شست و شو دهید. انجام این اسکراب ۲ یا ۳ بار در هفته کمک زیادی به از بین رفتن سلولهای مرده خواهد کرد.

بهبود و درمان زخم

زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و موجب بهبود زخم خواهد شد، این ماده غذایی با کاهش التهاب زخم موجب درمان سریعتر زخم می شود، به طور کلی ادویه زردچوبه تاثیر مثبتی بر روی کلاژن ها و بافت پوست دارد.

جلوگیری از پیری زودرس و ضد سرطان

استفاده از ماسک زردچوبه با از بین بردن علائم پیری مانع از پیر شدن زودتر از موعد می شود، ضمن اینکه مصرف زردچوبه از سرطان پوست نیز جلوگیری خواهد کرد.

مزایای زردچوبه برای پوست

درمان پوست چرب

از زردچوبه همچنین می توان برای درمان پوست چرب استفاده کرد به این صورت که مقداری پودر زردچوبه را با آرد گندم، ماست و چند قطره آبلیمو ترکیب کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت تان بماند، سپس صورت خود را با آب شست و شو دهید.

امیدوارم ماسک ها و روش های ذکر شده از فواید زردچوبه برای پوست در مجله اینترنتی آرگا برای شما مفید واقع شده باشد.، همچنین در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواص مواد غذایی و خواص ادویجات مختلف می توانید در اینجا کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو