لیزرهای موثر در بهبود دردهای فکی

85

1399/7/21

11:44


لیزرهای موثر در بهبود دردهای فکی

سلامت نیوز: بیماران بسیاری با دردهای مفصل فکی گیجگاهی برای لیزردرمانی به کلینیک مراجعه می‌کنند. این بیماران اغلب از سردرد، دردهای ناحیه صورت، درد گوش، سرگیجه، وزوز گوش، درد گردن، درد شانه و درد پشت شکایت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،چند دهه است ارتباط بین وزوز گوش و اختلالات فکی گیجگاهی و اختلالات فکی جمجمه‌ای مطرح شده و علل متعددی موجب ایجاد درد در این ناحیه از جمله مشکلات مفصل فک و مشکلات عضلات جونده و عضلات گیجگاهی است.درمان‌های متداول شامل تنظیم قرارگیری صحیح دندان‌ها و داروهای کاهش‌دهنده درد است که موجب بهبود عملکرد عضلات جونده می‌شوند.

نور لیزر موجب تنظیم زیستی عضلات جونده، برطرف‌شدن انقباض اضافی و شل‌ترشدن این عضلات و برطرف‌شدن فشار بر انتهای اعصاب حسی و در نتیجه بهبود درد ناحیه می‌شود.لیزردرمانی همچنین به‌دلیل افزایش جریان خون این عضلات موجب برطرف‌شدن اسید لاکتیک انباشته در عضله و کاهش دردهای عضلانی منطقه است. این روش درمانی با افزایش جریان لنف تورم عضله را نیز برطرف می‌کند.

لیزرتراپیست براساس علت ایجاد درد و ناحیه درگیر، لیزرهای با طول موج‌های متفاوت و میزان تابش نور متفاوتی برای پاسخ بهتر و کاهش درد در این بیماران به‌کار می‌برد.اختلالات مفصل فکی گیجگاهی شامل دردهای عضلات صورتی، آرتریت مفصل فکی، دردهای عصبی صورتی و دردهای ارجاعی به صورت است. این بیماران نیاز به درمان‌های ترکیبی چند رشته علمی دارند و لیزردرمانی یکی از روش‌های درمانی موثر در درمان دردهای فکی گیجگاهی است.

سرچشمه ایجاد درد ممکن است کاملا متفاوت از ناحیه دردناک باشد و برای گرفتن پاسخ خوب درمانی، نقاط اصلی درد و همچنین منبع ایجاد درد لیزر می‌شود. در موارد درد حاد ناحیه صورت، اغلب بعد از جلسه اول لیزردرمانی پاسخ سریع خواهیم داشت و درد بیمار کاهش می‌یابد.در موارد درد مزمن و طولانی‌مدت، تعداد جلسات لیزردرمانی بیشتری برای بهبود درد مورد نیاز خواهد بود و معمولا این بیماران دو سه هفته مورد لیزردرمانی قرار می‌گیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو