روشی مؤثر در بهبود دردهای عضلانی

77

1399/12/19

19:15


درد مزمن از مشکلات شایع جهان امروز است و از علل مهم مراجعات پزشکی به‌شمار می‌رود. امروزه رواج دردهای مزمن در کشورهای پیشرفته در حال افزایش است و‌ این دردها احتمال اختلال عملکرد عضو درگیر و ناتوانی را در افراد مبتلا بالا می‌برد.

روشی مؤثر در بهبود دردهای عضلانی

به گزارش بهداشت نیوز، از آنجا که هزینه و وقت زیادی از بیماران صرف برطرف‌کردن دردهای عضلانی اسکلتی می‌شود، فناوری‌های نوین درمانی مانند لیزردرمانی به روش‌های دیگر اضافه شده تا کمک به رفع این معضل باشد.
 
لیزردرمانی بیشتر از ۴۰ سال است با توجه به عوارض احتمالی درمان‌های دارویی طولانی‌مدت در دردها و مشکلات ارتوپدی با مکانیسم اثر کاهش درد، رفع التهاب و ادم و تورم و به‌عنوان روشی بدون عارضه و پذیرفته‌شده در درمان استفاده می‌شود.
 
این روش درمانی بدون خطر و مناسب از نظر پرداخت‌های مالی در کنار سایر روش‌های استاندارد در درمان دردهای عضلانی موجب بهبود کیفیت زندگی این بیماران و فعال‌شدن این افراد در طول زندگی شده است.
 
مشکلات ارتوپدی ازجمله پیچ‌خوردگی، کشیدگی، دردهای بعد از جراحی، آسیب‌های ناشی از تصادف، رادیکولوپاتی گردنی و کمری و تاندونیت به لیزردرمانی پاسخ خوبی دارند.
 
بیشتر از ۴۰۰۰ مطالعه در اثربخشی لیزردرمانی در دردهای عضلانی اسکلتی انجام شده است و مقالات به نفع اثربخشی لیزرها در پاب‌مد پزشکی موجود است.
 
این روش درمانی در سالمندان به‌راحتی تحمل می‌شود و پاسخ‌های بالینی به مهارت لیزرتراپیست و ماهیت آسیب و مکانیسم لیزرها بستگی دارد.
 
 
دکتر آریستا شجاع‌الدین - لیزر تراپیست / روزنامه جام جم 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو