مردم کردستان نگران کمبود آرد و نان نباشند

منبع: برترین ها

71

1399/7/25

03:09


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: مردم هیچ نگرانی و دغدغه‌ای در مورد کمبود آرد و نان نداشته باشند چرا که به اندازه نیاز استان گندم و آرد ذخیره داریم.

خبرگزاری فارس: محمد دره‌وزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جریان بازدید از چند واحد خبازی و کارخانه آرد در سنندج اظهار کرد: این وظیفه ذاتی همکاران ماست که در سطح صنوف و خبازی ها نظارت و بازرسی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: اخیرا مباحثی در مورد کمبود آرد و نان در سایر استان‌ها و برخی شهرستان‌های کردستان پیش آمده و این موجب شلوغی صف نانوایی‌ها شده بود.

وی با بیان اینکه امروز از 4 واحد خبازی و کارخانه آرد بازید کردیم گفت در همه صنوف انسان‌های قانون‌مدار وجود دارد که در چهار چوب قانون حقوق مردم را رعایت می‌کنند البته درصدی هم هستند که متخلف بوده و قانون را رعایت نمی‌کنند‌.

وی افزود: یک واحد خبازی از 4 مورد خبازی مورد بازدید تخلف داشت که پرونده برای آن تشکیل خواهد شد و برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: 3 واحد خبازی دیگر کاملا در چهارچوب قانون و فراتر از انتظار عمل کرده که حتما برایشان تشویقی هم خواهیم نوشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: در حال حاضر صف در خبازی‌ها وجود ندارد و همگی به اندازه کافی آرد دارند و هیچ مشکل خاصی در سطح شهر سنندج وجود ندارد.

وی گفت: آرد به اندازه لازم برای واگذاری به خبازی‌ها وجود دارد و در بقیه شهرهای استان هم به همین منوال است.

دره‌وزمی تصریح کرد: در کردستان کمبود آرد و افزایش قیمت نان و آرد نداشته‌ایم بلکه به اندازه کافی گندم و آرد در این استان موجود هست لذا مردم هیچ نگرانی و دغدغه‌ای در مورد کمبود آرد و نان نداشته باشند.

وی از برخورد قاطع با متخلفین در این راستا خبر داد و گفت امسال 350 پرونده برای متخلفین در بحث آرد و نان در استان تشکیل شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای متخلفین صنف خبازی‌ها در سطح استان جریمه لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام‌شده آرد برای هر کیلوگرم بیش از 3 هزار تومان است اما با قیمت دولتی و کیلویی 800 تومان در اختیار خبازی‌ها قرار می‌گیرد و همیناختلاف قیمت آرد دولتی با قیمت آزاد ممکن است افرادی را وسوسه کند که عرضه خارج از شبکه داشته باشند.

دره‌وزمی افزود: تمام خودروهای توزیع آرد در شهرها آرم شرکت خلیج فارس و در روستاها با آرم سازمان تعاون روستایی دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده توزیع آرد با خودروهایی که این لوگو و آرم ندارند از طریق شماره تلفن 124 مراتب را اعلام کنند و یا با شماره 135 تعزیرات حکومتی تماس بگیرند و مطمئن باشند با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو