روش درست کردن نبات های رنگی و متفاوت در منزل

روش درست کردن نبات های رنگی و متفاوت در منزل


منبع: آرگا

136

1399/8/3

13:50


نبات در انواع مختلفی وجود دارد که در این میان نبات شاخه و نبات چوبی بیشتر مورد توجه و استفاده قرار می گیرد. در این مطلب طرز تهیه نبات رنگی و خوش طعم را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

روش درست کردن نبات های رنگی و متفاوت در منزل

از نبات برای بیمارانی که دچار سردی و یا دل درد می شوند بیشتر به صورت نبات داغ استفاده می شود تا کمی از درد آن ها تسکین داده شود. شما عزیزان می توانید با فراگیری طریقه ساخت نبات خوش رنگ و عالی که در این مطلب برایتان بیان می کنیم به جای تهیه نبات از فروشگاه ها و مغازه ها به راحتی در منزل نیز آن را تهیه نمایید. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه نبات و آبنبات خانگی آشنا شوید.

برای تزئین سفره های عقد و یا حتی سفره هفت سین از شاخه نبات و برای شیرین نمودن چای و نوشیدنی های دیگر از نبات چوبی استفاده می کنند. در ماه مبارک رمضان بهتر است علاوه بر زولبیا و بامیه از نبات که برای تنظیم دمای بدن و فشار مفید است استفاده شود.

طرز درست کردن نبات در منزل

مواد لازم

  • آب : یک پیمانه
  • شکر : سه پیمانه ( نیم کیلوگرم )
  • زعفران و یا رنگ های خوراکی و یا طعم دهنده
  • خلال چوبی

طرز تهیه نبات خانگی

برای درست کردن نبات ابتدا آب و شکر را داخل قابلمه مورد نظر خود بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. زمانی که کاملا به جوش آمد و یا دمای آن به ۱۱۰ درجه رسید می توانید طبق سلیقه و یا نوع مصرف خود رنگ های خوراکی و یا زعفران را به آن اضافه نمایید.

جوشیدن شکر و آب

اضافه نمودن رنگ خوراکی به شربت

سپس تکه ای نخ را در وسط خلال های چوبی و یا مداد گره بزنید. توجه داشته باشید که طول نخ باید به گونه ای باشد که وقتی آن را در دهانه لیوان قرار دادیم تا حدودی به ته لیوان برسد. قبل از آن بهتر است خلال های چوبی را به کمی شکر آغشته کنید.

آغشته نمودن خلال های چوبی به شکر

گیره ای فلزی را نیز به انتهای نخ وصل کرده و پس از خیس نمودن نخ آن را به آرامی داخل شربت آماده شده قرار می دهیم. روی شربت را با حوله ای نسبتا ضخیم ببندید تا علاوه بر اینکه شربت گرم بماند، بلور های نبات نیز بوسیله آب بخار شده شربت بر روی نخ و یا همان خلال های چوبی ایجاد شوند.

قرار دادن خلال های چوبی در شربت

پس از گذشت ۲ روز و یا همان ۴۸ ساعت مشاهده خواهید کرد که بلورها و کریستال هایی روی نخ و خلال های چوبی تشکیل شده اند که در واقع همان نبات مورد نظر شما می باشد. اگر می خواهید نبات های خوش رنگی داشته باشید می توانید در روش تهیه نبات از انواع رنگ غذا به جای زعفران استفاده نمایید.

طرز تهیه نبات رنگارنگ

طرز تهیه نبات خوش رنگ

آموزش تهیه آبنبات خانگی با شیر

نبات ها و برخی آبنبات ها از شیرینی های دارای خواص درمانی مفید هستند که با آمدن فصل سرما می توانید به دلیل سردی هوا روزانه بیشتر از این شیرینی پرطرفدار با طبع گرم استفاده کنید. در ادامه این بخش قصد داریم دستور متفاوت دیگری برای تهیه نبات خانگی را آموزش دهیم، خواهشمندیم تا پایان همراه ما باشید و این روش تهیه نبات را نیز در منزل امتحان کنید.

مواد لازم:

  • شکر: ۳ لیوان
  • شیر: ۱ لیوان
  • زعفران: یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر هل: نصف قاشق چایخوری
  • مغز پسته: به میزان کافی

روش تهیه نبات خانگی

دستور پخت:

در ابتدا داخل قابلمه ای شکر را بریزید و بعد شیر را به آن اضافه کنید و بر روی شعله اجاق گاز بگذارید تا با حرارت کم بپزد.

در حین جوشاندن شیر پیش از به جوش آمدن باید زعفران و پودر هل را به مخلوط شیر و شکر بیفزایید.

جوشاندن شیر باید به حدی باشد که تقریبا همانند ماست سفت گردد و در دیواره قابلمه شکرک بزند.

در مرحله بعدی طرز تهیه نبات خانگی باید کف سینی را به مقدار کمی روغن مایع آغشته نمایید تا اندکی چرب شود و بعد مایه نبات را درون سینی بریزید به طوری که ضخامت آن در تمام سینی یکسان باشد.

سپس روی مایه را پودر پسته بریزید و به آن چند ساعتی زمان دهید تا خشک شود و به صورت تکه تکه می توانید از این نبات خوشمزه و خوش طعم استفاده نمایید.

نکته: در تهیه این نبات می توان آب و کاکائو را جایگزین شیر و زعفران کرد که انجام این کار به ذائقه شما بستگی دارد.

تهیه نبات خوشمزه با شیر

امیدواریم که در این مطلب از طرز تهیه نبات خوش رنگ با طعم عالی لذت برده باشید و بتوانید به آسانی آن را در منزل تهیه نمایید. در صورت تمایل برای مشاهده و آشنایی با دستور پخت انواع کیک و شیرینی در منزل برای مهمانی ها و پذیرایی از مهمان های خاص و ویژه خود به بخش شیرینی و کیک از مجله آرگا مراجعه نمایید. موفق باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو