طرز تهیه فلن کیک سوئدی خوش پخت با طعم عالی

منبع: آرگا

151

1399/11/16

18:34


فلن کیک یکی از انواع کیک های بسیار خوش مزه و جذاب است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است، در این مقاله طرز تهیه فلن کیک را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

همانطور که می دانید کیک ها دارای انواع مختلفی هستند و با روش های متفاوتی نیز تهیه می شوند که یکی از انواع پرطرفدار آن فلن کیک می باشد که در مدت زمان کمی می توانید این کیک خوشمزه را تهیه کنید، در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه فلن کیک را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه فلن کیک با طعم عالی

در مطالب قبلی شما عزیزان را با طرز تهیه انواع کیک ها از جمله : کیک شکلاتی خیس، کیک کاکائویی، کیک ریواس و…آشنا کردیم بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید به تهیه کیک در منزل علاقه دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا یک کیک بسیار خوشمزه تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • کرم کارامل : یک بسته
  • تخم مرغ : دو عدد
  • شکر : سه چهارم پیمانه
  • شیر : یک دوم پیمانه
  • آرد : یک پیمانه
  • پودر کاکائو : سه قاشق سوپ خوری
  • کره : دو قاشق سوپ خوری
  • روغن مایع : یک دوم پیمانه
  • بیکینگ پودر : یک قاشق غذا خوری سر خالی
  • وانیل : یک سوم قاشق چای خوری
  • پودر ژلاتین : یک قاشق سوپ خوری

آموزش تهیه فلن کیک

طرز تهیه فلن کیک با طعم ایده آل

در طرز تهیه فلن کیک ابتدا قالب مورد نظر را چرب کرده سپس سس کارامل ( داخل پودر کارامل است) را کف آن ریخته و پودر ژلاتین را با نصف پیمانه شیر سرد ترکیب کنید و به منظور حل شدن بر روی بخار کتری بگذارید.

حالا پودر کرم کارامل را با یک پنجم پیمانه شیر ترکیب کرده و بر روی حرارت قرار دهید و بعد از اینکه به نقطه جوش رسید اجازه دهید به مدت یک دقیقه بجوشد سپس پودر ژلاتین حل شدن را به آن بیفزایید.

حالا به صورت داغ بر روی سس داخل قالب ریخته و اجازه دهید به مدت یک ساعت داخل یخچال بماند تا خودش را بگیرید سپس، در این فاصله زمانی آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم ترکیب کرده و آن را سه مرتبه الک کنید.

در مرحله بعدی شکر، تخم مرغ و وانیل را خوب هم زده سپس به آن روغن و کره بیفزایید و به مدت یک دقیقه آن را هم زده و بعد به آن شیر افزوده و مجددا هم بزنید.

حالا مخلوط آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را به آن بیفزایید و آن را با هم مخلوط کنید سپس کرم کارامل را از یخچال خارج کرده و به آرامی مایه کیک را بر روی آن بریزید.

در مرحله پایانی داخل یک ظرف بزرگتر از قالب، دو لیوان آب ریخته و قالب را داخل آن قرار دهید سپس داخل فر که پانزده دقیقه قبل بر روی دمای ۱۶۰ درجه گرم کرده اید اجازه دهید، به مدت یک ساعت پخته شود و پس از خنک شدن مجددا به مدت سه ساعت داخل یخچال گذاشته تا دسر خودش را بگیرد سپس داخل ظرف مورد نظر برگردانده و نوش جان کنید.

دستور تهیه فلن کیک

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت بهره را برده باشید و این کیک خوشمزه را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع شیرینی و کیک می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو