بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان چیست؟

منبع: مینویسم

117

1399/8/4

22:23


بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان چیست؟

خیانت چیست؟ اصلا چه کارهایی خیانت محسوب میشود؟ بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان چیست؟ زوجی که ازدواج میکنند در واقع متعهد و مسئول میشوند نسبت به زندگی شان وفادار و پایبند باشند و خیانت نکنند. نیمی از زوج ها در زندگی مشترک خود، با خیانت یکی از طرفین مواجه میشوند؛ اما اینکه بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان چیست و اینکه آیا جدایی یا بخشش و بهبود رابطه بعد از خیانت کدام راه حل مناسبی هستند، هیچکدام قاعده و معیار ثابتی ندارد و بسته به شرایط آن رابطه، دلایل دخیل در خیانت، ویژگی های شخصیتی زوجین، شکل و نحوه خیانت متفاوت می‌باشد. پس برای اطلاعات بیشتر در زمینه واکنش مناسب در برابر خیانت مردتان در ادامه با ما همراه باشید.

واکنش های مناسب در برابر خیانت مردان

اولین و حائز اهمیت ترین نکته اینست که ابتدا باید از خیانت همسرتان مطمئن شوید و تا درباره خیانت مردتان مطمئن نشده اید رفتار مشکوکی نداشته باشید. و مسئله بعد اینکه درباره بهترین عکس العمل دربرابر خیانت دیدن از مردان باید در نظر بگیرید اینست که، به تفاوت های فرهنگی و شخصیتی خود و همسرتان کاملا آگاه باشید تا بتوانید به این موضوع پی ببرید که آیا کاری که همسر شما انجام داده از نظر خودش و فرهنگ و محیط خانوادگی که در آن تربیت شده، خیانت محسوب میشود؟ گاهی اوقات در نظر یکی از زوجین ممکن است یک رفتار خیانت محسوب شود اما از نظر دیگری همان رفتار یک رفتار عادی محسوب میشود. مثلا ممکن است مردتان با یکی از همکاران خانمش یا یکی از دوستان هم دانشکده ای خود که از قضا خانم هم هست؛ ارتباط داشته باشد که از نظر خودش یک ارتباط اجتماعی دوستانه فارغ از جنسیت محسوب میشود. اما از نظر شما و عقاید و باور هایتان هر گونه ارتباط با جنس مخالف خیانت محسوب میشود و برای همین است که لازم است ابتدای شروع یک رابطه ازدواج یا دوستی، یا هر نوع رابطه دیگری مهم ترین مسئله اینست که؛ طرفین بدون هیچ تحریفی تمام انتظاراتشان را از رابطه و طرف مقابل کاملا مشخص کنند.

خواندن این مقاله توصیه می شود: چرا همسران عشق خود را نسبت به یکدیگر از دست می دهند؟

برای تشخیص اینکه در مقابل خیانت شوهر چه عکس العملی نشان دهیم ابتدا باید مسائل مذکور را در نظر گرفت و بعد از اطمینان از اینکه خیانت روی داده لازم است که درباره این مسئله و دلایل آن و دیدگاه همسرتان با او صحبت کنید.

بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان چیست؟

مناسب ترین رفتاری که بعد از فهمیدن خیانت همسرم باید انجام دهم

خیانت همواره موضوعی پیچیده محسوب میشود و بیشترین آسیب را بر پیکره زندگی زناشویی و روح و روان زوج خیانت دیده وارد کرده و از رایج ترین دلایل شکست در ازدواج محسوب میشود. یکسری اقدامات وجود دارند که باعث کمک به تصمیم گیری درست و انجام بهترین و مناسب ترین اقدام در برابر خیانت مردان میشود که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می‌باشند:

۱- هنگامی که متوجه خیانت همسرتان میشوید مشکلات جسمی زیادی مانند لرزش، مشکلات خواب، مشکل در تغذیه و…برایتان ایجاد میشود پس بهتر است در این شرایط سلامت جسمی خودتان را حفظ کنید.

۲- سعی کنید تمام وقت خود را صرف فکر کردن به خیانت همسرتان و ناراحتی و غم و اندوه نکنید و اوقاتی را با دوستان خوش طبع برای تفریح خود صرف کنید.

۳- بهترین راهکار در برابر خیانت مردان و واکنش ضروری اینست که به سرعت واکنش نشان ندهید و برای تصمیم گیری و هضم ماجرا به خود فرصت دهید.

۴- قبل از تصمیم گیری درباره اقدام مناسب درمورد خیانت همسرتان حتما درمورد مسئله ای که پیش آمده با او صحبت کنید.

۵- بخاطر داشته باشید که خیانت آسیب زیادی وارد میکند پس واکنش هایی مثل بی قراری، آشفتگی و…تا مدتها بعد از خیانت طبیعیست و نباید انتظار حل یک شبه این مسائل را داشته باشید.

۶- برای تصمیم گیری تمام شرایط موجود را در نظر بگیرید.

۷- بهتر است افکار و احساساتی که در این زمان با آن مواجهه میشوید را روی کاغذ بنویسید.

۸- برای اقدام مناسب در مورد خیانت دیدن حتما با یک روانشناس خوب مشورت کنید.

۹- در صورت تصمیم گیری برای ادامه زندگی مشترک و بخشیدن مردتان بعد از خیانت، حتما آزمایش HIV وتست سایر بیماری های مقاربتی را بدهید.

۱۰- بعد از خیانت حتی در صورت بخشش و تصمیم به ادامه زندگی با همسرتان، باید بدانید که رابطه شما نسبت به قبل خیلی فرق کرده و باید برای بهبود رابطه به خود و همسرتان فرصت دهید.

همچنین بخوانید: مزایای رابطه جنسی

واکنش هایی که بعد از فهمیدن خیانت همسرم نباید انجام دهم

مهم ترین این واکنشها شامل:

۱- بعد از اطلاع از خیانت همسرتان شما مسلما دچار احوالات بدی خواهید شد و فرزندانتان نظاره گر این احوالات شما هستند، اما بهتر است از دلیل حالتان و خیانت همسرتان چیزی به آنها نگویید تا هم حرمت بین آن ها و پدرشان حفظ شود و هم از یک رفتار نامناسب در خانواده  الگو نگیرند.

۲- تا حد امکان خانواده را در جریان خیانت همسرتان نگزارید تا باعث کینه توزی و نزاع بیشتر بین شما نشوند.

۳- نکته مهم و لازمه بهترین کار در برابر خیانت مردان اینست که با هر کسی در اینباره مشورت نکنید. برخی اطرافیان یا دوستان از روی حسادت یا ندانم کاری باعث بدتر شدن اوضاع میشوند و از همه مهم تر اینکه آن ها در جریان همه ی مسائل بین شما و همسرتان نبوده آمد و آن شرایط را نیز تجربه نکرده اند. به همین دلیل اطلاعات و آگاهی لازم را از مسائل شما برای راهنمایی درست ندارند.

۴- سعی کنید هنگام عصبانیت همه ی حرمت های بین تان شکسته نشود و به این فکر کنید که اگر بخواهید دوباره با این آدم زندگی کنید پس نباید تمام احترام بین تان را از بین ببرید.

 

آیا سکوت در برابر خیانت مردان جایز است؟

در اکثر مواقع برای نشان دادن بهترین عکس العمل در برابر خیانت شوهر بر سر دوراهی قرار میگیرید؛ زیرا از یک طرف تمام باور های شما نابود شده و زیر سوال رفته اند و از طرف دیگر دلتان نمیخواد طلاق بگیرید‌. در این شرایط این سوال همواره برایتان پیش می آید که  آیا سکوت بهترین راهکار در برابر خیانت دیدن از مردتان است؟ همانطور که قبلتر نیز اشاره کردیم خیانت همواره یک رفتار پیچیده است که جای بررسی بسیار دارد. و گاهی ریشه در رویدادهای کودکی و تربیت خانوادگی فرد دارد، و گاهی هم نشانگر اختلال در فرد خیانتکار است، اما در هر صورت سکوت شما هیچ کمکی به حل این عارضه نخواهد کرد و چه بسا باعث بیشتر فاصله گرفتن مردتان از شما و تامین نیاز های عاطفی و جنسی اش در خارج از محیط زناشویی میشود. و مهم تر اینکه همانطور که گفتیم خیانت جزو پیچیده ترین مسائل زناشویی است و بیشترین آسیب ها را متوجه افراد آسیب دیده میکند.

مسلم است که شما به عنوان فردی که خیانت دیده، تحت فشار روانی بسیاری هستید و آسیبی که به روح و روانتان وارد شده احتیاج به همکاری همسرتان و راهنمایی یک روانشناس خوب و زمان بسیار برای ترمیم دارد. شما با فرو بردن خشم و ناراحتی خود و در صدد حل این مشکل برنیامدن، سلامت روان و حتی جسم خود را به خطر می‌اندازید. و با این خشم و کینه که وجودتان را فرا گرفته نمیتوانید به آسانی به رابطه با همسرتان بعد از خیانت ادامه دهید‌‌. و هر روز از شریک زندگیتان دور شده و آسیب بیشتری را متحمل میشوید.

حتی اگر اذعان میکنید که بخاطر فرزندتان سکوت میکنید تاز ندگی شما از هم نپاشد، این درست نیست و فرزندانتان نیز در این جو متشنج و ناآرامی که در این شرایط در خانه حاکم شده، آسیب خواهند دید. پس بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان اینست که، با خود مردتان در مورد موضوع پیش آمده صحبت کرده و با مشورت یک روانشناس و در نظر گرفتن همه شرایط و اولویت هایتان تصمیم بگیرید.

 

آیا بخشش خیانت مردان و ادامه زندگی بعد از خیانت واکنش مناسبی است؟

با درنظر گرفتن تمام شرایطی که تا بحال به آنها اشاره کردیم اگر میخواهید خیانت همسرتان را ببخشید و رابطه خود با او را  بهبود ببخشید لازم است با احترام و بدون توهین با همسرتان در مورد مسئله موجود صحبت کرده؛ اجازه دهید او نیز حرف هایش را کامل بزند. و مسئله مهم اینکه بدانید برای ادامه زندگی مشترک بعد از خیانت و ترمیم رابطه، نیاز به تلاش هر دو طرف وجود دارد. باید متوجه شوید که آیا هر دوی شما خواهان ادامه زندگی یا رابطه هستید یا نه؟ در صورت موافق بودن همسرتان، چند نکته به شما کمک می کند تا موفق به بخشش خیانت مرد شوید.

۱- حمایت: شما با حمایت و همراهی همسرتان تحت همه ی شرایط سخت زندگی، میتوانید یکی از نیاز های اساسی او را در رابطه برطرف کرده و عشق همسرتان را برای همیشه داشته باشید. بهتر است همیشه برای انجام هر کاری در زندگی مشورت و تبادل نظر داشته باشید.

۲- عاملی که باعث خیانت مردتان میشود اغلب اوقات یک نیاز ارضا نشده است. شما باید مهم ترین نیاز عاطفی همسرتان را بر حسب شرایط متغیر زندگی بشناسید و آن را برطرف کنید. این اقدام مهم ترین نکته برای دوام رابطی عاطفی بین شماست.

۳- حتما اوقاتی را برای تنهایی با همسرتان اختصاص دهید. برای صحبت، رابطه جنسی، تفریح و…

۴- با همسرتان در مورد احساسات، نقاط ضعف و قوت، انتظارات و برنامه های آینده تان کاملا روراست باشید.

 

آیا برحسب دلایلی که باعث خیانت میشود واکنش ها باید متفاوت باشد؟

جواب این سوال یک تایید قاطعانه و محکم است. وقتی خیانت در یک رابطه اتفاق می افتد، شوک ناشی از حادثه منجر به خشم و عصبانیت بسیار می‌شود. درست است که در هر صورت همسر شما کار اشتباهی انجام داده اما باید بدانید که هر کاری قطعا دلایلی دارد. در مورد خیانت مردان هم رفتار شما به عنوان همسرشان حتما دخیل بوده. ممکن است این دلیل تنها دلیل موجود نباشد، دلایلی هستند که در مسائل دوران کودکی، تربیت خانوادگی، مشکلات شخصیتی ریشه دارند اما حتی با در نظر گرفتن همه اینها رفتار شما به عنوان شریک زندگی میتواند مهم ترین و عمده ترین ارتباط را به خیانت همسرتان داشته باشد. پس برای اتخاذ بهترین تصمیم و نشان داد بهترین عکس العمل در برابر خیانت مردان حتما لازم است دلیل خیانت را ریشه یابی کنید و بر حسب آن واکنش نشان دهید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو