فقط آنفولانزایی که باعث ایجاد تنگی نفس و درد سینه می شود، خطرناک است

74

1399/8/5

03:45


آنفولانزایی که باعث عفونت در بخش فوقانی دستگاه تنفسی همچون آبریزش بینی شود، خطرناک نیست و نیاز به بستری شدن ندارد ولی اگر آنفلونزا منجر به تنگی نفس و ایجاد مشکل در ریه‌ها شود، خطرناک بوده و بیمار باید در بیمارستان بستری و تحت مراقبت ویژه قرار گیرد .

فقط آنفولانزایی که باعث ایجاد تنگی نفس و درد سینه می شود، خطرناک است

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهروز نقیلی با اعلام این مطلب گفت: همه ساله در فصل سرما بیماری آنفولانزا شیوع پیدا می کند، این بیماری باعث به وجود آمدن عوارضی همچون کسالت، تب و لرز، درد بدن و ... برای فرد بیمار می شود و گاها امکان دارد منجر به مرگ فرد هم شود .
وی با اشاره به اینکه دنیا یک دهکده بزرگ است، خاطرنشان کرد : کسانی که به کشورهای دیگر سفر می کنند، امکان دارد ویروس آنفولانزا را وارد کشور کنند .
وی با بیان اینکه سرماخوردگی مینیاتور آنفولانزا است، اظهار کرد: در بیماری آنفولانزا نیز همچون سرماخوردگی بیمار دچار سر درد، تب، درد عضلانی، آبریزش بینی و سرفه می شود، اما شدت این علایم در آنفلونزا نسبت به سرماخوردگی ۱۰ برابر بیشتر است .
نقیلی با بیان اینکه آنفلونزا همه ساله تغییر چهره می دهد، گفت: هر سال نسبت به سال قبلش تغییراتی به وجود می آید و در مدت ۱۰ سال نوع آنفولانزا بطور کامل تغییر می یابد و می تواند در تمامی دنیا فراگیر شود. همچنین انواعی از آنفولانزاها میان انسان و حیوان مشترک است .
وی تأکید کرد : آنفولانزایی که باعث عفونت در بخش فوقانی دستگاه تنفسی همچون آبریزش بینی شود، خطرناک نیست و نیاز به بستری شدن ندارد ولی اگر آنفلونزا منجر به تنگی نفس و ایجاد مشکل در ریه‌ها شود، خطرناک بوده و بیمار باید در بیمارستان بستری و تحت مراقبت ویژه قرار گیرد

فقط آنفولانزایی که باعث ایجاد تنگی نفس و درد سینه می شود، خطرناک است

.
متخصص بیماری های عفونی گفت: اخیرأ آنفولانزا نوع H۱N۱ در ایران شایع شده است که میزان مرگ و میر این نوع آنفولانزا کمتر از یک درصد است و افراد مبتلا به این بیماری با استراحت و استفاده از دارو به راحتی می توانند بهبود یابند .
وی در خصوص نحوه پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزا، گفت: در گام نخست باید از ورود این بیماری به جامعه جلوگیری کنیم، در گام دوم خود را در کانون آنفولانزا قرار ندهیم و با کسانی که به این بیماری مبتلا هستند سعی کنیم دست ندهیم و ارتباط برقرار نکنیم و یا اگر از روی ناچاری با بیمار مبتلا به آنفولانزا دست دادیم، سریع دستمان را با آب و صابون بشوریم .
نقیلی عنوان کرد: اگر خودمان آنفولانزا گرفته‌ایم، ضروری است به دکتر مراجعه کرده و در خانه استراحت کنیم همچنین با دیگران نیز ارتباط برقرار نکرده و از ماسک استفاده کنیم و در صورتی که این بیماری منجر به پیش آمدن مشکلات تنفسی برایمان شده، سریعأ در بیمارستان بستری شویم .
این متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد : کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، همچون افراد حامله، نوزادان، افراد سالخورده، کسانی که عمل پیوند را انجام داده‌اند و یا بیماری بدخیم دارند و .. بیشتر در معرض خطر قرار دارند و اگر به آنفولانزا مبتلا شوند، امکان دارد علایم شدید این بیماری در این دسته افراد رخ دهد .
وی با بیان اینکه واکسن پیشگیری از آنفولانزا در اکثر داروخانه‌های کشور وجود دارد، اعلام کرد: واکسیناسیون برای پیشگیری از آنفولانزا همگانی نیست و بهتر است تنها افرادی که در معرض خطر قرار دارند، واکسینه شوند .
نقیلی تأکید کرد: استفاده از آب و صابون و جمع بودن حواس بهترین روش پیشگیری از آنفولانزا و دیگر بیماری‌های عفونی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو