داروخانه اینترنتی و قوانین مربوط به تاسیس داروخانه

36

1399/8/18

15:35


وبینار آنلاین «داروخانه اینترنتی و قوانین مربوط به تاسیس داروخانه» در مدرسه آنلاین تخصصی «مدیریت داروخانه» برگزار شد.

داروخانه اینترنتی و قوانین مربوط به تاسیس داروخانه

به گزارش بهداشت نیوز، این وبینار با هدف آشنایی داروسازان با قوانین و ضوابط مربوط به تاسیس داروخانه و داروخانه اینترنتی و صدور مجوز فروش اینترنتی فرآورده های سلامت غیر دارویی در داروخانه، روز دوشنبه 12 آبان 99 در محل دفتر معاون غذا و دارو برگزار شد.

دکتر مظفری مدیر نظارت بر امور دارویی و مخدر معاونت غذا و دارو ضوابط و شرایط تاسیس داروخانه را حد نصاب امتیاز شهر مورد نظر، نحوه کسب امتیاز، مدرک تحصیلی، سابقه فارغ التحصیلی، سوابق اشتغال براساس منطقه جغرافیایی محل خدمت، بومی بودن و ایثارگری عنوان کرد و به ارائه توضیحات کامل در خصوص هر یک از موارد پرداخت.

وی در ادامه در خصوص شرایط ثبت نام متقاضی تاسیس و تقاضای تاسیس داروخانه توسط دونفر توضیحاتی ارائه داد.

دکتر مظفری در خصوص داروخانه اینترنتی و قوانین مربوط به تاسیس داروخانه به ارائه تعاریف سازمان (عبارتست از سازمان غذا و دارو)، دانشگاه (معاونت غذا و دارو دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی)، فرآورده های سلامت غیر دارویی (فرآورده های آرایشی، بهداشتی، مکمل های تغذیه ای، شیر خشک، گیاهان دارویی به صورت فرآوری نشده/ دم نوش/ فرآورده های طبیعی، سنتی حاوی گیاهان دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی که دارای مجوز از سازمان می باشند) و سامانه (سامانه مدیریت تاسیس و اداره داروخانه در بستر HIX به آدرس www.pharmacy.fda.gov.ir) پرداخت.

وی همچنین تعاریف داروخانه دارای مجوز فروش اینترنتی، موسس و مسئول فنی را عنوان کرد.

مدیر نظارت بر امور دارویی و مخدر معاونت غذا و دارو در خصوص مقررات، شرایط اخذ مجوز فروش اینترنتی، شرایط تارنما، شرایط صدور و تمدید مجوز، وظایف موسس و مسئول فنی توضیحات کامل را ارائه داد.

دکتر مظفری مدارک مورد نیاز اخذ مجوز فروش اینترنتی را ارائه درخواست مجوز فروش اینترنتی از طریق سامانه، برنامه نرم افزاری برای ارائه به مرکز توسعه تجارت الکترونیک از سوی موسس داروخانه، اخذ تعهد از موسس/ موسسین و مسئول/ مسئول فنی داروخانه در خصوص رعایت مفاد این ضابطه، اخذ تعهد محضری از موسس داروخانه در خصوص پذیرش مسئولیت بروز هرگونه مشکل در شبکه و تارنما در داروخانه (اعم از امنیت، سوءاستفاده و...) و معرفی نام و آدرس دامنه برای تارنما داروخانه توسط موسس عنوان کرد.

همچنین در ادامه به اقداماتی که در صورت تخلف و عدم رعایت مفاد ضابطه به تشخیص سازمان/ دانشگاه مربوط، بسته به نوع و حجم تخلف صورت می پذیرد، اشاره کرد.

در پایان حاضرین در این وبینار سوالات خود را در خصوص موارد مطرح شده عنوان کردند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو