پیشتازی سه فیلم در بین نامزدهای جوایز فیلم اروپا

77

1399/8/20

17:48


"یک دور دیگر" توماس وینتربرگ، "بدن مسیح" یان کوماسا و "مارتین ایدن" پیترو مارچلو بیشترین نامزدی را در سی‌ و سومین دوره جوایز فیلم اروپا دارند.

پیشتازی سه فیلم در بین نامزدهای جوایز فیلم اروپا

سرویس سینمایی هنرآنلاین: آکادمی فیلم اروپا روز سه‌شنبه اسامی نامزدهای سی و سومین دوره جوایز فیلم اروپا را اعلام کرد که از 8 تا 12 دسامبر (18 تا 22 آذر) در قالب یک مجموعه برنامه آنلاین برگزار می‌شود.

یک دور دیگر" تازه‌ترین ساخته توماس وینتربرگ کارگردان دانمارکی، فیلم لهستانی "بدن مسیح" به کارگردانی یان کوماسا و فیلم ایتالیایی "مارتین ایدن" ساخته پیترو مارچلو هر یک با نامزدی در چهار بخش شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردان، بیشترین شانس را برای دریافت جایزه دارند.

"برلین الکساندرپلاتس" به کارگردانی برهان قربانی سینماگر آلمانی-افغان، "پرنده رنگین" ساخته واتسلاو مارهول از جمهوری چک و "اوندینه" فیلم جدید کریستیان پتزولد کارگردان آلمانی، فهرست نامزدهای بهترین فیلم اروپا را کامل می‌کنند. امسال در بخش بهترین فیلم اروپا و بهترین مستند اروپا به‌جای پنج نامزد، شش نامزد معرفی شده‌اند.

وینتربرگ، کوماسا و مارچلو در بخش بهترین کارگردان با آگنیشکا هولاند فیلمساز لهستانی برای "شارلاتان" و ماریا سودال برای "امید" تولید مشترک نروژ و سوئد رقابت می‌کنند.

بیش از 3800 عضو آکادمی فیلم اروپا برندگان اصلی سی‌ و سومین دوره جوایز فیلم اروپا را انتخاب می‌کنند. برندگان بخش‌های فنی شامل بهترین فیلمبردار، تدوین‌گر و... با رأی یک هیئت داوری انتخاب می‌شوند.

در فاصله 2012 تا 2014، سه برنده جایزه بهترین فیلم اروپا شامل "عشق" به کارگردانی میشائل هانکه، "زیبایی بزرگ" به کارگردانی پائولو سورنتینو و "ایدا" به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی، جایزه اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی را هم دریافت کردند. سال گذشته کمدی تاریخی "سوگلی" به کارگردانی یورگوس لانتیموس کارگردان یونانی که در 9 رشته شانس دریافت جایزه را داشت، برنده هشت جایزه ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو