10 درمان خانگی معجزه آسا برای زگیل کف پا

10 درمان خانگی معجزه آسا برای زگیل کف پا


منبع: دلگرم

98

1399/8/21

14:38


10 درمان خانگی معجزه آسا برای زگیل کف پا

درمان خانگی برای زگیل های پلانتار یا زگیل کف پا

درمان زگیل کف پا در خانه نیز امکان پذیر است. شما به کمک روش هایی می توانید این مشکل را حل کنید و دیگر نیاز به مراجعه به مراکز و مطب ها نیست.

البته افرادی نیز هستند که قبل از اینکه اقدامی برای درمان انجام دهند، باید به پزشک مراجعه کنند. افرادی که دارای اختلالات:

  • دیابت
  • مشکلات گردش خون
  • هرگونه بیماری قلبی و عروقی
  • بیماری عروقی

می باشند بهتر است قبل از اقدام برای درمان با پزشک مشورت کنند.

درمان سریع زگیل

درمان طبیعی زگیل کف پا

روش های درمان زگیل کف پا در خانه

درمان خانگی زگیل های پلانتار: سرکه سیب

سرکه سیب خواص بسیاری برای بدن دارد و علاوه بر مصرف خوراکی، مصارف دیگری نیز دارد. از جمله این مصارف، درمان زگیل کف پا است. شما می توانید یک پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و روی زگیل قرار دهید.

حالا روی آن را با بند یا نوار چسب Duct بگذارید و اجازه دهید چند روز بماند تا اسیدیته تاثیر جادویی خود را روی زگیل بگذارد.

درمان زگیل کف پا

درمان زگیل کف پا با سرکه سیب

درمان زگیل کف پا در خانه: پیاز

یکی از بهترین منابع طبیعی برای درمان زگیل کف پا، پیاز است. در این نوع درمان، پیاز را خرد نمایید و آن را روی زگیل قرار دهید. به مرور زمان شاهد درمان زگیل های خود خواهید بود.

بهترین روش درمان زگیل کف پا

درمان زگیل کف پا با پیاز

درمان زگیل های پلانتار: روغن درخت چای

روغن درخت چای برای پوست خواص زیادی دارد و در ماسک صورت نیز از آن استفاده می شود. برای درمان زگیل کف پا با روغن چای، مقداری از این روغن را با آب رقیق کنید و محلول بدست آمده را روی زگیل پا بمالید.

این کار را چندین بار تکرار کنید تا زگیل های شما از بین بروند.

درمان زگیل کف پا در خانه

درمان زگیل کف پا با روغن درخت چای

گچ برای درمان زگیل کف پا

دانشمندان آمریکایی با بررسی هایی که انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که مالیدن گچ روی زگیل می تواند آن را از بین ببرد. برای استفاده از این روش مقداری گچ تمیز پیدا کنید و آن را روی زگیل های خود بمالید.

این کار را چندین بار تکرار کنید اگر نتیجه مطلوب بدست نیاوردید، گچ را خرد کنید و با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر شود. سپس خمیر را روی زگیل کف پای خود بگذارید.

درمان زگیل کف پا در منزل

درمان زگیل کف پا با گچ

سنگ پا برای از بین بردن زگیل های پلانتار

یکی از درمان های خانگی زگیل کف پا، استفاده از سنگ پا است. این آسان ترین روش ممکن برای از بین بردن زگیل هاست. ابتدا به مدت 10 الی 15 دقیقه پا را در آب گرم قرار دهید تا زگیل به خوبی نرم شود.

سپس پا را از آب خارج نموده و به آرامی با سنگ پا ماساژ دهید تا به مرور زمان زگیل ها از بین بروند. توجه داشته باشید که اگر محکم سنگ پا بکشید، ممکن است باعث آسیب به پوست شود.

درمان زگیل های پلانتار

درمان زگیل کف پا با سنگ پا

پوست موز برای درمان زگیل کف پا

در پوست موز آنزیم هایی وجود دارد که ممکن است به از بین رفتن زگیل کف پا کمک کند. برای این روش، روزی دو بار داخل پوست موز که سفید رنگ است را بتراشید و آن را روی زگیل قرار دهید.

این کار را تا زمانی که زگیل از بین برود انجام دهید. دکتر هیرش می گوید: “تئوری پوست موز بر این اساس است که زگیل تحت تأثیر غلظت بالای پتاسیم موجود در پوست قرار می گیرد. ”

درمان قطعی زگیل کف پا

درمان زگیل کف پا با پوست موز

درمان زگیل های پلانتار: ریحان

ریحان دارای ترکیباتی است که خاصیت ضد ویروسی دارد و موجب از بین رفتن ویروس ها می شود. این مسئله سبب شده که ریحان به بهترین درمان خانگی زگیل کف پا تبدیل شود.

برای استفاده از این روش، یک چهارم فنجان برگ را ریحان را خرد کنید تا حدی که کاملا له شوند. سپس آن را روی زگیل قرار دهید و با باند ببندید. این کار را هر روز به مدت یک تا دو هفته انجام دهید.

درمان زگیل کف پا در منزل

درمان زگیل کف پا با ریحان

عسل برای از بین رفتن زگیل های پلانتار

عسل دارای خواص بسیاری برای سلامتی است. یکی از این خواص، خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی آن است که موجب شده به یکی از درمان های طبیعی برای زگیل کف پا تبدیل شود.

برای اینکه از زگیل کف پا خلاص شوید، به طور کامل زگیل را در عسل قرار دهید تا پوشانده شود و اکسیژن به آن نرسد. سپس یک لایه ضخیم عسل را روی زگیل قرار دهید و آن را با باند بپوشانید.

اجازه دهید 24 ساعت بماند. سپس آن را تعویض نمایید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا زگیل ها از بین بروند. توجه داشته باشید که اگر بتوانید لایه بالایی زگیل را بردارید و روی آن را با عسل بپوشانید، تأثیر بیشتری دارد.

نکته: دکتر هیرش پیشنهاد می کند استفاده از عسلی که در کابینت آشپزخانه خود دارید را نادیده بگیرید و در عوض از عسل با درجه پزشکی استفاده کنید.

درمان صد در صد زگیل کف پا

درمان زگیل کف پا با عسل

درمان طبیعی زگیل کف پا: آب آناناس

اگر به دنبال یک ماده اسیدی برای درمان زگیل کف پا هستید، آب آناناس بهترین انتخاب است. این ماده دارای آنزیم های حل کننده ای است که موجب از بین رفتن زگیل می شود. برای این روش کافیست دو یا سه بار در روز زگیل کف پا را به مدت سه الی پنج دقیقه در آب آناناس قرار دهید.

اگر برای اولین بار پس از قرار دادن پا در آب آناناس متوجه لکه هایی روی زگیل شدید، اصلا نگران نباشید.

دکتر جاناتان کانتور مدیر پزشکی مرکز درماتولوژی فلوریدا سنت آگوستین توضیح می دهد که “هر چیزی که تحریک کننده باشد به تحریک پاسخ ایمنی، کمک می کند. این پاسخ در واقع اولین مرحله جهت پاک سازی زگیل ها می باشد. زگیل ها به خودی خود از بین خواهند رفت و سیستم ایمنی از بدن دفاع خواهد کرد.”

روش طبیعی از بین رودن زگیل کف پا

از بین بردن زگیل کف پا با آب آناناس

درمان خانگی زگیل های پلانتار: سیر

شاید تا به حال شنیده باشید که سیر خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد. به همین دلیل می تواند به ویروس ایجاد کننده زگیل حمله کند و آن را از بین ببرد. دکتر هیرش می گوید: “ماده اصلی سیر یعنی آلیسین اثرات ضد باکتریایی دارد. ”

برای این روش زگیل کف پا را با یک حبه سیر خرد شده بپوشانید و روی آن را با باند ببندید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند سپس آن را باز کنید و محل را بشویید. به مدت یک هفته روزانه دو بار این کار را انجام دهید.

توجه کنید که ممکن است این روش کمی آزار دهنده باشد پس باید احتیاط کنید.

رفع زگیل کف پا

رفع زگیل کف پا با سیر

امیدواریم از روش های درمان زگیل کف پا بهره کافی را برده باشید و بتوانید در منزل به راحتی این روش ها را اجرا و نتیجه دلخواه کسب کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو