آموزش ساخت کاردستی دلفین با کاغذ رنگی

آموزش ساخت کاردستی دلفین با کاغذ رنگی


منبع: آرگا

586

1399/8/23

19:08


در این مطلب شما علاقه مندان را با ساخت کاردستی دلفین با شکلی زیبا و روشی آسان آشنا ساختیم، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و بتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید.

آموزش ساخت کاردستی دلفین با کاغذ رنگی

کاردستی در واقع وسیله ای است که با دست و یا هر وسیله ی ساده دستی ساخته می گردد، کاردستی حیوانات تهیه شده از جنس های مختلف همیشه برای کودکان محبوب و مورد توجه می باشد؛ در این مطلب روش ساخت کاردستی دلفین اوریگامی را به بیانی ساده آموزش می دهیم.

همین طور که گفته شد کاردستی ها را می توان با استفاده از موادهای مختلف مانند کاغذ، مقوا، چوب، شیشه، فلز، پلاسیتک و حتی وسایل تزیینی و مواد خوراکی تهیه نمود؛ که در مدارس دانش آموزان موظف به تهیه آنها برای پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادها می شوند؛ قطعا خاطره ساختن کاردستی برای یکایک شما عزیزان خاطره انگیز می باشد، در این مطلب ساخت کاردستی دلفین یکی از حیوانات دریایی دوست داشتنی را که برای کودکان بسیار هم محبوب می باشد را آموزش داده ایم.

آموزش ساخت کاردستی دلفین برای کودکان

آموزش ساخت کاردستی دلفین زیبا

مواد مورد نیاز

  • کاغذ رنگی
  • ماژیک

کاردستی با کاغذ رنگی

ابتدا در اولین مرحله کاغذ دو کاغذ رنگی با دو رنگ متفاوت (مثلا قرمز و سفید) انتخاب کنید و چنانچه مربع نمی باشد، به وسیله ی قیچی ضلع های آن را برابر نموده و مربع بسازید.

کاغذ رنگی سفید را بر روی کاغذ رنگی قرمز قرار داده و به یکدیگر به کمک چسب بچسبانید.

نوک یکی از گوشه های کاغذ را به انتخاب کمی از نوک، تا کنید و به وسیله ی ماژیک چهره ی دلفین فانتزی را بکشید. (اینکه چه تصویری می کشید، کاملا بسته به سلیقه ی شما می باشد) این عمل باید بر روی کاغذ سفید انجام شود.

کاغذ را از وسط تا نمایید به طوری که خط از وسط چهره ی دلفین عبور کرده و نیم رخ چهره ی او را تشکیل دهد.

سپس در این مرحله نوک زاویه بالایی را به بیرون تا کنید، به گونه ای که بر روی خط تای میانی بدن دلفین قرار بگیرد؛ برای سمت دیگر نیز به همین شکل عمل کنید.

این بار نوک زاویه آن را به داخل تا نمایید؛ یعنی کاغذ رنگی قرمز مشاهده شود؛  برای سمت دیگر نیز این کار را انجام دهید؛ با این کار باله های دلفین را می سازید.

پس از تکمیل مرحله ی ساخت باله های دلفین، به سراغ ساخت دم دلفین می روید، برای ساختن دم دلفین خط تایی به صورت اریب بر روی نوک انتهایی آن قرار داده و از همان قسمت به سمت داخل و طرف بالا تا می کنید. برای آشنایی و راهنمایی بیشتر می توانید به عکس مراجعه نمایید.

روش ساخت کار هنری با دست به شکل دلفین

چند نمونه ی زیبای دیگر از دلفین اوریگامی با کاغذ:

ایده هایی زیبا و جدید از کار دست ساز دلفین و روش ساخت آن

آموزش ساخت کاردستی زیبا و شیک به شکل حیوان

آموزش ساختن کار هنری دلفین با کاغذ رنگی

کاردستی با پارچه

برای ساخت کاردستی دلفین نمدی می توانید به ساده ترین روش عمل کنید، الگوی خود را (تصویر دلفین) بر روی کاغذی رسم نموده و سپس بر روی پارچه نمدی انتقال دهید.

اموزش ساخت کاردست ساز زیبای دلفین با استفاده از کاغذ رنگی

آموزش ساخت کاردستی دلفین برای سلیقه های مختلف

از روی خط رسم با ۱ سانتی متر فاصله برای جای دوخت برش دهید.

از روی همان خط شروع به برش زدن کنید.

دور تا دور دلفین را غیر از قسمتی در زیر باله به اندازه (حدودا ۵ سانتی متر) بدوزید.

دکمه هایی را که برای چشم او در نظر گرفته اید را در محل مشخص شده بدوزید.

می توانید با استفاده از پارچه، و حتی موز نیز کاردستی های زیبایی از دلفین بسازید.

آموزش دو روش ساخت کار دست ساز دلفین

در این مطلب اموزش ساخت کاردستی دلفین را آموزش داده ایم، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان علاقه مند قرار گرفته و بتوانید نهایت استفاده را از آن برده و کاردستی های دلفینی زیبایی را خلق کنید. برای آشنایی بیشتر با آموزش ساخت  کاردستی های حیوانات از جمله کاردستی گربه، کاردستی قو، کاردستی جغد، کاردستی خروس و مرغ، کاردستی موش، کاردستی فیل و … بر روی آن کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو