نکات خرید چمدان مسافرتی + عکس

نکات خرید چمدان مسافرتی + عکس


منبع: زیبامون

979

1398/4/18

01:59


در این پست زیبامون دات کام، نکاتی مهم در هنگام خرید چمدان مسافرتی را بیان می کند.

نکات خرید چمدان مسافرتی + عکس

با قرار داشتن در فصل تابستان میزان مسافرت ها هم افزایش پیدا می کند و یکی از الزامات سفر داشتن چمدان مناسب است. برخی از افراد اعتقاد دارند که نباید هزینه ی زیادی برای چمدان پرداخت کرد، به دلیل این که زود به زود دچار شکستگی چرخ، خرابی زیپ و مشکلات دیگر می شود. با این که باوری اشتباه است اگر ما در انتخاب چمدان مناسب دقت کنیم مدت طولانی تر و بدون مشکل می توانیم از آن استفاده ی مفید کنیم. هیچ مسافری دوست ندارد زمانی که می خواهد چمدانش را از قسمت بار تحویل بگیرد، چمدانی شکسته با وسایلی بیرون ریخته یا گم شده رو به رو شود. با زیبامون همراه باشید تا با نکات خرید چمدان مسافرتی آشنا شوید.

 

چمدان مسافرتی

 

دسته ی چمدان

احتمال شکسته شدن دسته ی چمدان هایی، تنها با یک میله، بیشتر از چمدان هایی است که دسته ای دو میله ای دارند.

 

چمدان مسافرتی

 

جنس دسته ی چمدان بهتر است از استیل باشد. استیل مقاومت بیشتری نسبت به آلمینیوم دارد. دسته ی چمدان باید در داخل کار شده باشد یعنی شما با باز کردن چمدان، دو میله در کف آن ببینید. دسته هایی که در داخل کار شده باشند در حمل چمدان با ظرفیت بالا در دست انداز ها مقاوم ترند. چمدان هایی که دسته در بیرون کار شده است و برآمدگی در پشت بدنه ی چمدان معلوم است در هنگام جا به جایی و به مرور زمان دچار ساییدگی و حتی کنده شدن دسته می شود.

چرخ

چمدان هایی با دو چرخ تحمل وزن کمتری را دارند و فقط به عقب یا جلو می روند، اما چمدان های چهار چرخ  هم تحمل وزن بیشتری دارند و هم به راحتی به همه طرف حرکت می کنند. چمدان ها با وزن زیاد بر روی سنگ فرش و سطوح خشن حرکت می کنند. پس در هنگام خرید چمدان به نوع و مدل چرخ باید توجه شود.

 

چمدان مسافرتی

 

جنس چمدان

در هنگام انتخاب چمدان باید به جنس و وزن آن توجه کنیم. با توجه به محدودیت بار در سفر های هوایی باید چمدانی را انتخاب کنیم که علاوه بر این که وزن خودش به تنهایی سبک باشد، در برابر فشار هم مقاوم باشد. بهتر است جنس چمدان ضد آب باشد تا در روزهای بارانی و یا در اتفاقات پیش بینی نشده آسیبی به لوازم داخل چمدان نرسد. چمدان ها از الیاف مصنوعی، چرم، برزنت، تیتانیوم و یا پلاستیک فشرده شده ساخته می شوند. چمدان هایی با جنس نرم سبک ترند و جای کمتری می گیرند ولی در برابر ضربه های محکم مقاومت کمتری دارند و ضد آب نیستند.

 

چمدان مسافرتی

 

چمدان هایی با جنس سخت انعطاف پذیری ندارند به همین دلیل در هر جایی جا نمی شوند ولی در برابر ضربه ها مقاوم ترند، و برای لوازم شکستنی هم مناسب هستند.

 

چمدان مسافرتی

 

چمدان های با جنس تیتانیوم با استقبال زیادی رو به رو شده است و تنها ایرادی که به این نوع چمدان وارد می شود خط و خشی است که به مرور زمان بر روی آن می افتد و ظاهر را چمدان را از زیبایی می اندازد. در کنار این نوع جنس، چمدان هایی با پلاستیک فشرده ساخته شده است که مقاومت کمتری دارد، شکننده است ولی قیمت ارزان تری دارد.

 

چمدان مسافرتی

 

 زیپ و قفل چمدان

زیپ و قفل امنیت چمدان را تضمین می کنند. زیپ ها دو نوع دارند زنجیره ای و سیم پیچ. زیپ های زنجیره ای از دو ردیف دندانه ی بهم پیوسته ساخته شده اند که از جنس فلز هستند و مقاومت بالایی دارند.

برای کسانی که بیش از حد ظرفیت چمدان را پر می کنند  بهتر است به دنبال زیپ هایی با جنس کویل پلی استر باشند. این نوع زیپ فشار زیادی را تحمل می کند.

حتی اگر وسایلی گران بها به مانند طلا در چمدان ندارید مسئله ی قفل را جدی بگیرید.

 

چمدان مسافرتی

 

چمدان دستی کری آن (carry on)

ساک دستی که ما می توانیم به داخل پرواز ببریم را کری آن می گویند. که به جلوگیری از اضافه بار و راحتی ما کمک می کند. در انتخاب کری آن هم باید به نکاتی توجه کنیم:

چرخ ها در داخل چمدان کار شده باشد، هم به آسیب نرسیدن آن کمک می کند و هم باعث افزایش ارتفاع نمی شود. کری آن باید در فضای تعبیه شده ی بالا سر مسافر جا شود و ارتفاع زیاد آن باعث ایجاد مشکل می شود.

 

چمدان مسافرتی

 

چمدان های رنگی هم ظاهری زیبا و متفاوت دارند هم در هنگام تحویل بار به سرعت شناسایی می شوند ولی تنها مشکل چمدان رنگ روشن زودتر کثیف شدن آن است.

 

چمدان مسافرتی

از خرید چمدان های بدون گارانتی خودداری کنید.

چگونه برای یک سفر سالم آماده شویم ؟

لوازم آرایشی ضروری در سفر - کدام یک را با خود ببریم ؟

ایرانگردی حرفه ای در سفر نوروزی 97

 

 

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو