چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی


منبع: برترین ها

92

1399/9/5

12:24


این دومین بسته‌ی پیشنهادهای فرهنگی و هنری ما برای تعطیلات آخر هفته‌ی شماست.

برترین‌ها: در اینجا چند پیشنهاد فرهنگی برای شما داریم برگرفته از صفحه اینستاگرام «جعبه»، این دومین بسته‌ی پیشنهاد‌های فرهنگی و هنری ما برای تعطیلات آخر هفته‌ی شماست. بسته‌هایی پر از پیشنهاد فیلم، کتاب، پادکست و ...
 
یک مینی سریال/ The good lord bird
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
اگر دلتان هوس ژانر وسترن کرده سراغ مینی سریال «The good lord bird» بروید. این محصول تازه از تنور در آمده‌ی شبکه‌ی showtime، درباره‌ی اتفاقات ایالت کانزاس در قرن ۱۹ میلادی است که به کانزاس خونین مشهور است؛ اتفاقی که پیش درآمدی است برای جنگ داخلی آمریکا. ایتن هاک در نقش اصلی سریال نقشی متفاوت از آنچه از او دیده‌ایم بازی می‌کند، این مینی سریال در هفت قسمت پخش می‌شود.

یک فیلم ایرانی/ پاپ
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
انتخاب پاپ بعدی، رهبر واتیکان، چه تاثیری روی زندگی مردم بوشهر دارد؟ اگر می‌خواهید جواب این سوال عجیب را بدانید، تماشای فیلم اصیل و جذاب «پاپ» را از دست ندهید. این فیلم سلبریتی ندارد، اما احسان عبدی پور مثل همیشه با تلفیقی از فانتزی و واقعیت و موقعیت‌های تلخ و شیرین، نمایش خرده فرهنگ‌های مردم بوشهر و دیالوگ نویسی‌های جذاب، یک فیلم دیدنی خلق کرده است.

یک کتاب/ روزگار سخت
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
آخرین رمان ماریو بارگاس یوسا نویسنده ۸۴ ساله‌ی پرویی به فارسی ترجمه شد. یوسا سال قبل در همین روز‌ها «روزگار سخت» را وارد بازار کرد. نسخه‌ی فارسی کتاب به تازگی از روی نسخه‌ی اصلی از زبان اسپانیایی توسط مهدی سرایی ترجمه شده است. داستان کتاب در گواتمالا می‌گذرد؛ روایت دوران رئیس جمهوری که می‌خواست الگوی کشورداری آمریکا را در گواتمالا پیاده کند، اما همه چیز جور دیگری پیش رفت.

یک پادکست/ ری‌را
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
«ری‌را» پادکستی موجز و شنیدنی است درباره‌ی شعر معاصر. در هر قسمت سامان جواهریان یک شعر می‌خواند و درباره‌ی شعر، زندگی شاعر، سبک و دوره‌اش صحبت می‌کند. در قسمت‌هایی که تا به حال منتشر شده با شعر وزندگی دهخدا، لاهوتی، نیما یوشیج، توللی، هوشنگ ابتهاج، ایرانی، رحمانی، نادرپور و.. آشنا می‌شوید.

یک فیلم خارجی/او فردا می‌میرد
 

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 
اگر در این روز‌ها حال و حوصله‌ی فیلم‌های استرس زا را دارید سراغ «او فردا می‌میرد» بروید. امی وقتی از خواب بیدار می‌شود، خودش را متقاعد می‌کند که فردا خواهد مرد. با همین تصمیم تمام وصله و پینه‌های زندگی اش که با دقت زده شده بود از هم باز می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست. این پدیده مسری است و تمام اطرافیان امی نیز درگیر ماجرا می‌شوند تا جایی که جنون همه‌ی آن‌ها را در آغوش می‌کشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو