تداوم وضعیت قرمز کرونایی در این شهر باعث تغییر مدیریتی شد

97

1399/9/7

12:54


برکناری رییس شبکه بهداشت و درمان آمل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های مازندران در پی تداوم وضعیت قرمز کرونایی ، با واکنش‌های متضادی در این شهرستان روبه‌رو شده است.

تداوم وضعیت قرمز کرونایی در این شهر باعث تغییر مدیریتی شد

به گزارش بهداشت نیوز، برکناری دکتر فرامز اکبری از ریاست شبکه بهداشت و درمان آمل را شبکه های اجتماعی پنجشنبه شب با نامه استعفای تعدادی از روسای بیمارستان های این شهرستان اعلام کردند و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در تماس تلفنی آن را تایید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین دکتر احمدعلی رمضانی را به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل منصوب کرده است.

دکتر اکبری تیر ماه سال ۱۳۹۷ به عنوان رییس شبکه بهداشت شهرستان آمل منصوب و معرفی شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با تایید برکناری رییس شبکه بهداشت آمل ، آن را " موضوعی کاملا مدیریتی " توصیف کرد و گفت : تغییر در مدیریت و هر مجموعه امری عادی است و ممکن است که برای هر مدیری رخ دهد. 

دکتر سیمین بابایی افزود : بر اساس تشخیص ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، به دکتر اکبری ریاست یکی از بیمارستان های شهرستان پیشنهاد شد که رد کرد و ترجیح دادن این سمت را قبول نکند.

وی درباره علت این تغییر مدیریتی هم توضیح داد : مسائل مختلف در این زمینه دخیل بود و ایجاد تغییر مدیریتی در شبکه بهداشت برای اقدامات جدی تر در زمینه مقابله با کرونا یکی از آنها بود. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : تداوم شرایط قرمز در آمل نیاز فوری به تغییر در شبکه بهداشتی شهرستان را ضروری کرده است تا برنامه های مقابله ای با ویروس کرونا مورد پیگیری جدی تری قرار گیرد. 

آمل در حال حاضر یکی از سه شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی در مازندران است. بر اساس آخرین آماری  در اختیار داریم در حال حاضر دستکم 170 بیمار مبتلا به کووید-19 در بیمارستان های آمل بستری هستند که معادل بیش از 20 درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران 21 شهرستان از 22 شهرستان استان را زیر پوشش دارد. تنها شهرستان بابل زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار دارد . این دانشگاه مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران عمل می کند.

وضعیت کرونایی شهرستان آمل تابستان امسال هم بحرانی شده بود به گونه ای که اوایل مرداد ماه دستکم 400 بیمار مبتلا به کووید-19 در بیمارستان های این شهرستان بستری بودند. وضعیت بحرانی آن زمان سبب شده بود تا چند تن از مسئولان کشوری از جمله معاون درمان وزیر بهداشت ، قائم مقام وزیر بهداشت و همچنین مسئولان استانی از جمله استاندار مازندران و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان به این شهرستان سفر کرده و از نزدیک دلایل این وضعیت را بررسی کنند.

رییس برکنار شده شبکه بهداشت و درمان آمل هم در تماس تلفنی برکناریش را از این سمت تایید کرد.

دکتر اکبری گفت : عصر امروز بر اساس تشخیص رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بنده برکنار شدم.

 از وی در باره نامه استعفای چند تن از روسای بیمارستان ها که در آن خواستار بازگرداندنش به پست مدیریتی شدند ، پرسیدیم که وی اظهار داشت : من هم همانند شما ساعاتی پیش در شبکه های اجتماعی با خبر شدم و از جزییات و علت آن خبری ندارم.

دکتر اکبری به پرسش خبرنگار ما در باره علت برکناریش هم پاسخ نداد و به این جمله بسنده کرد : اکنون در جایگاهی نیستم که اظهار نظر کنم.

واکنش متضاد کاربران فضای مجازی 

برکناری رییس شبکه بهداشت و درمان آمل که با انتشار نامه استعفای چند تن از روسای بیمارستان های این شهرستان در فضای مجازی رسانه ای شد ، واکنش متضاد کاربران این شبکه های را هم در پی داشته است.

اگر نامه استعفای منتشر شده صحت داشته باشد که تا زمان انتشار این گزارش نتوانستیم  تایید یا تکذیب آن را مشخص کنیم ، نخستین و مهم ترین واکنش به برکناری دکتر اکبری بوده است. این نامه را روسای بیمارستان های امام خمینی (ره) ، امام رضا (ع) ، امام علی (ع) و ۱۷ شهریور امضاء کرده اند. آمل پنج بیمارستان دارد.

در حالی که بخشی از کاربران شبکه های اجتماعی برکناری رییس شبکه بهداشت و درمان را در وضعیت کرونایی که با اجرای محدودیت های جامع همراه شده است ، نادرست ارزیابی کرده اند ، تعداد دیگری هم این اقدام را از اختیارات مدیریتی رییس دانشگاه علوم پزشکی و به مصلحت شهرستان ارزیابی کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در واکنش به نامه استعفای روسای بیمارستان های آمل گفت : دانشگاه تاکنون استعفایی دریافت نکرده است ولی اگر صحت داشته باشد که امیدواریم اینگونه نباشد ، به معنای اعتراض به فرماندهی جنگ سلامت و تخطی از مسئولیت است.

دکتر بابایی افزود : برکناری مدیر شبکه بهداشت و درمان یک تصمیم مدیریتی است و همه باید به آن احترام بگذاریم و به طور قطع روسای بیمارستان های ما مطلع هستند که نباید در اینگونه تصمیمات مدیریتی دخالت کنند.

وی گفت : مازندران مانند سایر نقاط کشور اکنون در شرایط جنگ سلامت قرار دارد. نباید یک تصمیم مدیریتی که به مصلحت نظام سلامت گرفته شده  تبدیل به حاشیه شده و دستمایه تضعیف کادر درمانی و بهداشتی و خدمات رسانی به شهروندان واقع شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : هرگونه ایجاد حاشیه برای یک تصمیم مدیریتی نه تنها شرایط مدیریت کرونایی در استان و به خصوص شهرستان آمل را سخت تر می کند ، بلکه منجر به تخریب عملکرد کادر درمانی و همچنین دلسردی این بخش می شود که به سختی در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند. 

وی افزود : تغییرات پیش آمده یک اتفاق عادی است . شهرستان آمل بیش از هر نقطه دیگری در مازندران به آرامش در فضای درمانی نیازمند است. همه باید دست به دست کرونا را شکست بدهیم . کادر درمانی ما طی بیشتر از 9 ماه گذشته با جان و دل در حال خدمت به بیماران در سخت ترین شرایط هستند و لازم است همگان از جمله رسانه ها تمامی تلاششان را وقف آگاهی بخشی به شهروندان در باره خطرات ویروس کرونا و راه های مقابله با آن کنند.

 

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو