معرفی بهترین سوغاتی های دبی و دنیایی از تنوع

معرفی بهترین سوغاتی های دبی و دنیایی از تنوع


منبع: همگردی

451

1398/4/18

07:44


شهر دبی (Dubai)، بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی بوده که در بخش جنوبی ایران و در حاشیه خلیج زیبای فارس قرار دارد. این شهر یکی از مدرن ترین شهرهای دنیاست که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران از سراسر جهان قرار گرفته و سالانه هزاران نفر برای بازدید از این شهر لوکس و بزرگ به آن سفر می کنند. چیزی که در بین همه گردشگران دنیا مشترک است، خرید یادگاری یا سوغاتی است. آن ها سعی می کنند تا کالاهایی را خریداری کنند که نشان دهنده فرهنگ و سنت آن شهر یا کشور بوده و خاطره سفر را در ذهن آن ها تداعی کند. در دبی نیز کالاهای متنوع به عنوان سوغات دبی و بازارها و مراکز خرید فراوانی وجود دارند که همیشه انتخاب را برای گردشگران سخت می کنند. در اینجا قصد داریم تعدادی از بهترین سوغاتی های دبی را معرفی کنیم تا در سفر خود با آگاهی بیشتری سوغاتی مخصوص دبی را انتخاب کنید.

سوغات دبی

مجسمه برج خلیفه

برج خلیفه با ارتفاع 828 متر بلندترین برج دنیاست که در سال 2010 در شهر دبی افتتاح شد. این برج شیشه ای جذاب، دارای 163 طبقه است که در آن هتل، فروشگاه، مراکز خرید و تفریحی، استخر دیده می شوند. برج خلیفه در واقع یکی از بزرگترین افتخارات دبی بوده و نماد این شهر محسوب می شود. از این رو ماکت ها و مجسمه های زیبایی از این برج ساخته شده و در فروشگاه ها به عنوان سوغاتی مخصوص دبی به فروش می رسند. این ماکت ها در طراحی های متفاوتی چون چراغ خواب، جاسوئیچی، جعبه های موزیکال ساخته شده و به مشتریان ارائه می شوند. شما می توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها را به عنوان نمونه ای از بهترین سوغاتی های دبی تهیه نمایید. مطمئن باشید که این مجسمه ها به عنوان سوغاتی مخصوص دبی بهترین هستند.

سوغات دبی 2

خرما

اگر دوست دارید یک سوغاتی خوشمزه از دبی آورده و با آن از میهمانان خود پذیرایی کنید، می توانید خرمای را به عنوان سوغاتی مخصوص دبی خریداری نمایید. خرماهای دبی بهترین خرمای کشور امارات هستند که در مراکز خرید، هایپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی به مشتریان عرضه می شوند. شرکت های مختلفی در دبی هستند که خرماهای خوشمزه و خوش طعم این شهر را به صورت های گوناگون بسته بندی کرده و به بازار عرضه می کنند. برخی از شرکت ها کمی هم خلاقیت به خرج داده و خرماها را با آجیل یا شکلات پر می کنند. یکی از بهترین برندهای خرمای موجود در بازار دبی، برند بتییل (Bateel) نام دارد. این برند یکی از پرطرفدارترین برندهای موجود در بین گردشگران بوده و هر کیلو خرمای آن حدود 100 هزار تومان قیمت دارد.

سوغات دبی 3

شکلات شتری

اگر اهل شیرینی و شکلات هستید، پیشنهاد می کنیم شکلات شتری دبی را به عنوان نمونه ای از بهترین سوغاتی های دبی از دست ندهید. شکلات های شیری این شهر جز محبوب ترین خوراکی های دبی بوده و طرفداران بسیاری دارند. این شکلات ها عمدتا در قالب های مخصوص به شکل شتر تهیه می شوند، از این رو به آن ها شکلات شتری گفته می شود. جالب است بدانید که در برخی از این شکلات ها از شیر شتر استفاده شده است. شکلات های شتری در بسته بندی های متنوع و جذاب در بازارها و فروشگاه های مواد غذایی دبی عرضه می شوند. شما می توانید هر یک کیلو شکلات شتری را با قیمت 12 دلار خریداری کرده و به عنوان سوغات برای دوستان و آشنایان خود ببرید.

سوغات دبی 4

ادویه

از دیگر موراد خوراکی که می توانید به عنوان سوغاتی مخصوص دبی خریداری کرده و با خود به همراه بیاورید، ادویه جات هستند. زعفران، هل، آویشن، زیره، زردچوبه، انواع فلفل، انواع گیاهان و میوه های خشک شده از جمله مواردی هستند که در ادویه فروشی های این شهر مشاهده می شوند. فروشگاه ها و مغازه های ادویه فروشی در همه بازارها و مراکز خرید دبی دیده می شوند، اما اگر می توانید سری به بازار ادویه جات دبی بزنید، آنگاه چنان عطر و بویی استشمام خواهید کرد که ناخودآگاه شما را به سمت خرید سوق می دهد. این بازار از قرن ها پیش وجود داشته و کوچه هایی باریک و قدیمی دارد.

سوغات دبی 5

لباس هایی با مارک آی لاو دبی

یکی از بهترین سوغاتی های دبی که مورد توجه بسیاری از گردشگران نیز قرار گرفته، تی شرت ها و بلوزهایی است که بر روی آن جمله I love dubai (آی لاو دبی) نوشته شده است. این لباس ها در بسیاری از فروشگاه های این شهر دیده می شوند و قیمت مناسبی نیز دارند. علاوه بر این، انواع لباس های زنانه، مردانه و بچگانه با طراحی های متفاوت و قیمت های گوناگون در بازارهای محلی و مراکز خرید دبی به فروش می رسند. تنوع این لباس های به حدی بالاست که اگر به قصد خرید به بازار بروید، دست خالی برنخواهیم گشت و به این واسطه می فهمیم که از دبی چی بخریم.

سوغات دبی 6

پارچه

دبی، در صنعت پارچه و خیاطی نیز رشد گسترده ای داشته و در این زمینه با کشورهایی چون کشور هند و کشور ویتنام هم رده شده است. در فروشگاه ها و مراکز خرید این شهر پارچه های متنوع و رنگارنگی دیده می شوند که به دلیل قیمت های مناسبی که دارند، می توانند جز سوغاتی مخصوص دبی باشند. علاوه بر این می توان پارچه های تولیدی کشورهای دیگر را نیز در این شهر پیدا کرد.

سوغات دبی 7

شال های پشمی

شال های پشمی دبی یکی از بهترین سوغاتی های دبی هستند که از ابریشم 100 درصد طبیعی بافته می شوند. همانطور که می دانید شغل و منبع امرار معاش اعراب در گذشته دامداری و چوپانی بوده است. آن ها از گوشت و شیر گوسفند برای تغذیه و از پشم آن برای بافت لباس استفاده می کردند. با توجه به این، بافندگی از گذشته های دور در این کشور رواج داشته و امروزه به عنوان یکی از هنرهای دستی مردم این منطقه شناخته می شود. اگر به دنبال خرید یک کالای سنتی و خاص هستید، شال ها و لباس های پشمی را فراموش کنید. این شال ها در رنگ ها و طرح های متنوع تولید شده و در بازارها به عنوان سوغات دبی به فروش می رسند.

سوغات دبی 8

بوخور آگار

آگار، یکی از درختان بومی آسیای شرقی است که از پوست تنه آن استفاده های زیادی می شود. یکی از استفاده های چوب آگار، در ساخت عود و عطر است که بویی لذت بخش دارد. همچنین عصاره و روغن پوست درخت آگار خواص زیادی دارد که از آن برای بخور در زمان بیماری استفاده می شود. عصاره پوست این درخت در شیشه های کوچکی ریخته شده و در فروشگاه ها تحت عنوان سوغاتی مخصوص دبی عرضه می شوند. این عصاره ها را می توانید از عطرفروشی ها و ادکلن فروشی های دبی نیز خریداری کنید.

سوغات دبی 9

عطرهای عربی

عطرهای عربی بوی خاص و منحصر به فردی دارند که بوییدن آن شما را به دوران حکومت سلطان های بزرگ عرب خواهد برد. پیشنهاد می کنیم حداقل یک بار هم که شده بوی عطرهای عربی را استشمام کنید و اگر با سلیقه شما هماهنگ بود، برای خود و دوستانتان به عنوان سوغات دبی ببرید.

سوغات دبی 10

فرش و تابلوفرش های فارسی

همانطور که می دانید، فرش ایرانی نظیر ندارد و حرف اول را در سراسر جهان می زند. امارات نیز در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام داده و فرش ها و تابلوفرش های زیبایی را با الهام از هنر فرش بافی ایران تولید می کند. این فرش ها در امارات با عنوان فرش و تابلوفرش فارسی شناخته می شوند و یکی از پرطرفدارترین سوغات دبی هستند.

سوغات دبی 11

خنجر

شمشیر، خنجر و مانند آن نمادی از گذشته های دور هستند و در زندگی مدرن امروزی جایگاهی ندارند. این ادوات امروزه فقط در مراسم ها و جشن ها برای رقص و پایکوبی مورد استفاده قرار می گیرند و هیچ کاربرد دیگری ندارند، اما برخی از افراد از شمشیر و خنجر برای تزیینات خانه هایشان استفاده می کنند و دوست دارند تا آن ها را بر روی دیوار اتاقشان آویزان کنند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، می توانید خنجرهای تزیینی را با قیمت مناسبی تهیه نموده و به عنوان سوغات دبی با خود به همراه بیاورید.

سوغات دبی 12

طلا

دبی، یکی از مهمترین مراکز خرید طلا در کشور امارات است که در فروشگاه های آن طلاهایی با عیارهای بسیار بالا عرضه می شوند. در این شهر حدود 700 طلافروشی وجود دارد که در آن ها سبک های مختلف و طراحی متفاوتی به فروش می رسند و می توانند منبع خوبی برای طلادوستان و علاقمندان به زیورآلات باشند. اگر به دنبال هدیه ای ارزشمند و گران هستید، می توانید سری به فروشگاه های طلای دبی بزنید و از بین مدل های متنوع طلا گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. نگران تقلبی بودن طلاها نباشید! دولت امارات کنترل سرسختانه ای بر روی فلزاتی که در این کشور به فروش می رسند، انجام داده و به طور کامل آن ها را زیر نظر دارد. از این رو جای هیچ گونه نگرانی نبوده و می توانید با خیال راحت سوغات دبی را تهیه کنید.

سوغات دبی 13

ساعت شنی

اگر علاقمند به وسایل تزیینی و دکوری هستید، می توانید مجسمه های شیشه ای زیبا و جذابی را در دبی پیدا کنید. این مجسمه ها در اشکال مختلفی طراحی شده و در بازارهای این شهر به فروش می رسند. یکی از پرطرفدارترین اجسام شیشه ای در بین گردشگران، ساعت های شنی هستند که با شن های رنگارنگی پر شده و بر روی آن ها نیز تصاویری از شتر به چشم می خورد. این ساعت ها به دلیل قیمت مناسبشان گزینه های خوبی در بین سوغات دبی محسوب می شوند.

سوغات دبی 14

قلیان

یکی از سوغات دبی، قلیان است که برای اروپایی ها جذابیت بسیاری دارد. قلیان های شیشه ای در طرح ها و رنگ های متنوع در بازارها و فروشگاه های سوغاتی این کشور به فروش می رسند. اگر اهل کشیدن قلیان نیستید، می توانید قلیان های کوچک تزئینی را تهیه نمایید. این قلیان ها، شیشا پایپ نام داشته و یکی از محبوب ترین سوغات دبی محسوب می شوند.

سوغات دبی 15

لوازم الکترونیکی

امارات تولید کننده لوازم الکترونیکی نیست، اما این لوازم را به بسیار ارزان تر نسبت به جاهای دیگر عرضه می کند. تا جایی که افراد زیادی از ایران و کشورهای همجوار برای خرید لوازم الکترونیکی به دبی سفر می کنند. شما می توانید انواع گوشی تلفن همراه، لوازم صوتی و تصویری، لوازم منزل از برندهای مختلف را با قیمت هایی استثنایی و باورنکردنی از مراکز خرید و فروشگاه های این شهر تهیه نموده و به عنوان سوغات دبی به همراه خود به ایران ببرید.

سوغات دبی 16

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو