علایم دختر بودن جنین در دوران بارداری را بهتر بشناسید

علایم دختر بودن جنین در دوران بارداری را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

244

1399/9/10

15:48


تعیین جنسیت جنین یکی از انواع مسائلی بوده که از دیرباز نیز در بین مردم وجود داشته است. بعضی از این علائم و نشانه ها درست بوده است. ما قصد داریم تا در این مقاله شما عزیزان را با علایم دختر بودن جنین در دوران بارداری آشنا کنیم.

علایم دختر بودن جنین در دوران بارداری را بهتر بشناسید

یکی از دغدغه هایی که اغلب والدین در دوران بارداری با آن مواجه می شوند تعیین جنسیت جنین می باشد. افراد با کسب تجربه های گوناگون که در طول زمان بدست می آورند می توانند جنسیت جنین در شکم مادر را پیش بینی کنند. هر چند علائم پسر بودن جنین و دختر بودن جنین گاهی اوقات ممکن است به دور از واقعیت بوده باشد اما برخی از این پیش بینی ها نیز می توانند تاثیر داشته و صدق کنند. در این مقاله با علایم دختر بودن جنین در دوران بارداری در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

امروزه با روش هایی که وجود دارند دیگر نیازی نیست که برای تشخیص جنسیت فرزند به سونوگرافی مراجعه نمایید. مشاهده علائم بارداری پسر و یا علائم بارداری دختر می تواند کمک کند که راحت تر جنسیت فرزند خود را تشخیص دهید. در این مقاله تعدادی از دانستی های جالب و مفید را برای تشخیص دختر یا پسر بودن جنین در خدمت شما مخاطبان عزیز قرار می دهیم که امیدواریم با توجه به این دانستنی ها بتوانید جنسیت فرزند خود را تشخیص دهید.

علائم دختر بودن جنین

علایم دختر بودن جنین در دوران بارداری

اگر خانم های باردار در ماه های اول بارداری در ابتدای صبح حالت تهوع شدیدی داشته باشند می تواند یکی از علائم دختر بودن جنین باشد. اگر شکمتان در بارداری گرد و به سمت بالا باشد و به غذاهای شیرین و انواع میوه جات از جمله پرتقال علاقه مند شوید از علائم و نشانه های احتمال دختر دار شدن می باشند.

آشنایی با علائم دختربودن جنین

بالا بودن سن والدین

یکی از علائم دختر بودن جنین بالا بودن سن والدین می باشد. در هنگام اقدام به بارداری هرچقدر که سن والدین بالا باشد احتمال دختردار شدن افزایش می یابد. خانم هایی که پس از سن ۳۵ سالگی و همسرانشان در سن ۴۰ سالگی تصمیم به باردارشدن بگیرند احتمال اینکه فرزند آن ها دختر شود بسیار بالا می باشد. با افزایش سن تغییراتی در هورمون های زنانه ایجاد می شوند و کیفیت اسپرم های پسردار شدن نیز کاهش پیدا می کنند. علاوه بر آن در سنین بالا میزان رابطه جنسی کاهش پیدا کرده و عمر اسپرم های دختردار شدن نیز افزایش پیدا می کند و موجب می شود که جنین شما دختر شود.

باردار شدن در فصل زمستان

والدینی که در فصل زمستان می خواهند باردار شوند در واقع از شانس بیشتری برای دختردار شدن برخوردار می باشند. دلیل این امر این است که اغلب در فصل زمستان عفونت ها رخ می دهد و همین امر موجب آسیب پذیر شدن اسپرم های پسردار شدن می شوند. اما اسپرم های دختردار قوی تر بوده و موجب باروری تخمک ها می شوند.

داشتن تهوع شدید در صبح

اگر در دوران بارداری در ابتدای صبح دچار استفراغ و حالت تهوع شدید می شوید احتمال آن که جنین شما دختر شود بیشتر است. تحقیقات نشان داده است که ۵۵ درصد از کودکانی که مادر آن ها در دوران بارداری تهوع شدید داشته است دختر می باشند. محققان نیز دلیل این امر را افزایش هورمون استروژن در بارداری های دختردار اعلام کرده اند.

آشنایی با علائم دختر بودن جنین

داشتن استرس و یا کار پدر در محل آلوده

تحقیقات نشان داده است که شغل پدر بر روی تعیین جنسیت فرزند تاثیر دارد. داشتن استرس های شغلی پدر و یا کار کردن در محیط های آلوده می تواند موجب دختردار شدن شود. پدرانی که مشاغلی همچون غواص حرفه ای، تکنیسین زیر دریایی، کارگر کارخانه آرد، راننده حرفه ای و خلبان با تعداد پرواز زیاد داشته باشند شانس بیشتری برای دختردار شدن دارند.

داشتن دو یا چند فرزند

در صورتی که در بارداری های قبلی بیش از دو فرزند داشته باشید شانس شما برای دختردار شدن جنین در بارداری فعلی بالا می رود. زیرا هر چقدر که بارداری های بیشتری را تجربه کرده باشید میزان سطح هورمون گونادوتروپین در بدن افزایش پیدا می کند.

استفاده از داروهای تحریک تخمک گذاری

از دیگر علایم دختر بودن جنین مصرف داروهای تحریک کننده تخمک گذاری می باشد که محققان نشان داده اند که استفاده از داروهای تحریک تخمک گذاری توسط مادر موجب دختردار شدن نوزاد می شود. هر چند که این امر مورد تایید بسیاری از متخصصان قرار نگرفته است.

آشنایی با علایم دختر بودن جنین

 پوست روغنی

از دیگر راه های تشخیص دختر بودن جنین بروز جوش و بثورات بر روی پوست می باشد زیرا، افزایش ترشح هورمون مادر باعث چرب شدن پوست و ظهور جوش ها می شود از این رو، احتمال دختر بودن جنین تان افزایش پیدا می کند.

رنگ ادرار

رنگ ادرار کمک زیادی به تعیین جنسیت جنین می کند و در واقع می توان گفت در صورتی که رنگ ادرار مادر زرد باشد این احتمال وجود دارد که جنین دختر است.

تغییر نکردن شکل بینی

در صورتی که در طول مدت بارداری، مادر در شکل بینی خود هیچ گونه تغییری را مشاهده نکرد این احتمال وجود دارد که جنین دختر است اما اگر در این مدت حاملگی بینی مادر در حال رشد باشد نشان دهنده این است که جنین داخل رحمش پسر است.

علایم بارداری دختر در زن حامله

آزمون سیر

از دیگر نشانه های دختر بودن جنین تغییر نکردن بوی بدن مادر با خوردن سیر است و با خارج شدن بوی سیر از منافذ پوست جنین پسر خواهد بود.

جهت خوابیدن مادر

اگر مادر در طول دوران بارداری در اکثر موارد به طرف راست تمایل به خوابیدن داشته باشد از علایم دختر بودن جنین خبر می دهد.

چند روش تشخیص جنسیت جنین

اشتها

آن دسته از مادرانی که در طول مدت بارداری اشتهایشان کمتر شده و یا به نسبت قبل هیچ گونه تغییر در اشتهای خود مشاهده نمی کنند صاحب فرزند دختر خواهند شد و اگر گرسنه می شود بچه پسر به دنیا خواهند آورد.

تغییر رنگ نوک سینه

شکل و رنگ نوک سینه در طول مدت بارداری تغییر خواهد کرد اما اگر رنک نوک سینه راست به نسبت سمت چپ تیره تر باشد جنین دختر می باشد در غیر اینصورت جنین پسر خواهد بود.

 

آشنایی با علایم دختر بودن جنین

کاهش انرژی

از دیگر نشانه هایی که از دختر بودن جنین خبر می دهد کم انرژی و تنبل بودن مادر در طول مدت بارداری است اما هنگامی که مادر فعال و شاداب باشد احتمال پسر بودن جنین وجود دارد.

سایر نشانه های دختر بودن جنین در بارداری

  • خشک تر و نازک تر شدن موها نسبت به قبل
  • بزرگ تر شدن سینه چپ نسبت به سینه راست از علائم بارداری دختر می باشد.
  • ضربان قلب کودک بیشتر از ۱۴۰ ضربه در دقیقه باشد.
  • بالا رفتن شکم در بارداری
  • نرم شدن پوست
  • خلق و خوی شما نوسانات بسیاری داشته باشد.
  • علاقه مند شدن به میوه های شیرین و بستنی و شیرینی در دوران بارداری می تواند از جمله علایم دختر بودن جنین باشد.
  • اگر چند لحظه به آینه نگاه کنید اما مردمک چشم شما گشاد نشود.
  • داشتن تهوع شدید در دوازده هفته اول بارداری

آشنایی با نشانه های دختر بودن جنین

این پیش بینی ها به اعتقاد بسیاری از افراد خرافات می باشند اما پزشکان اعلام کرده اند که بسیاری از این پیش بینی ها برای تعیین جنسیت دختر یا پسر درست بوده است. در این مقاله با علایم دختر بودن جنین در دوران بارداری آشنا شدید. در صورت تمایل برای آشنایی با اطلاعات کافی در دوران بارداری و روش های دیگر تشخیص نوع جنسیت جنین به بخش بارداری مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو