طرز تهیه حلوای ایرمیک خوشمزه، دسر سنتی ترکی با طعم به یاد ماندنی

طرز تهیه حلوای ایرمیک خوشمزه، دسر سنتی ترکی با طعم به یاد ماندنی


منبع: آرگا

141

1399/9/12

18:11


در این مطلب با آموزش طرز تهیه حلوای ایرمیک خوشمزه و خوش طعم با دو روش مختلف در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از پخت این نوع حلوا در منزل نهایت لذت را ببرید.

حلوای ایرمیک از انواع دسرهای سنتی ترکی است و شما می توانید این نوع حلوا را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل به راحتی بپزید. برای طرز تهیه حلوای ایرمیک روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید این نوع حلوا را به صورت قالبی یا ساده بپزید.

طرز تهیه حلوای ایرمیک با دو روش متفاوت

حلوا از انواع دسرهای محبوب و پرطرفدار می باشد و برای پخت حلوا روش های زیادی نظیر حلوای شیره انگور و حلوای آرد برنج و حلوای هویج و … وجود دارد. در ادامه با دستور تهیه حلوای ایرمیک آشنا خواهید شد که امیدواریم از طعم بی نظیر این حلوا نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه حلوای ایرمیک

روش اول : دستور تهیه حلوای ایرمیک به صورت ساده

مواد لازم

  • شیر : دو لیوان
  • کره مارگارین : ۳۵۰ گرم
  • شکر : دو پیمانه
  • آرد سمولینا : سه پیمانه
  • آب : دو لیوان

روش تهیه حلوا ایرمیک

برای تهیه این نوع حلوا ابتدا درون قابلمه ای مناسب آب و شکر را بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و شکر درون آب حل شود سپس درون قابلمه ای دیگر شیر را بجوشانید.

آرد را به همراه مقداری روغن به مدت ۱۵ دقیقه تفت دهید تا قهوه ای رنگ شود. شربت را به صورت آرام آرام به آرد تفت داده شده اضافه کنید و مواد را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

دستور تهیه حلوای ایرمیک

شیر را به صورت آرام آرام به مخلوط مواد بیفزایید و هم بزنید و شعله گاز را روی حرارت کم تنظیم کنید تا شیر به خوبی به خورد مواد حلوا برود. توجه داشته باشید که در طول این مدت باید مواد حلوا را گهگاهی هم بزنید.

 

روش تهیه حلوای ایرمیک

حلوای ایرمیک خوشمزه

حلوای پخته شده را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید توجه داشته باشید که حلوا می توانید به صورت قالبی و ساده فرم دهید.

حلوای ایرمیک

روش دوم : دستور تهیه حلوای ایرمیک مغزدار

مواد لازم

  • ایرمیک : سه لیوان
  • روغن مایع : ۸۰ گرم
  • کره یا مارگارین : ۱۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیه شربت حلوا

  • شکر : سه لیوان
  • آب : سه لیوام

مواد لازم برای تهیه محلبی

  • شیر : ۴ لیوان
  • شکر : ۸۰ گرم
  • آرد : ۶۰ گرم
  • وانیل : یک قاشق مرباخوری
  • پودر نارگیل : دو قاشق غذاخوری

دستور پخت حلوا ایرمیک

برای تهیه این نوع حلوا ابتدا شکر و آب را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر درون آب حل شود توجه داشته باشید که نیازی به جوشیدن شربت نمی باشد.

کره را درون تابه ای مناسب بریزید و بعد از اینکه کره ذوب شد روغن مایع آن را به آن بیفزایید سپس ایرمیک را درون تابه بریزید و به کمک قاشق چوبی آن را هم بزنید تا تفت بخورد و تیره رنگ شود. شربت را به آرامی به آرد اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا شربت به خورد آرد برود و حلوا جا بیفتد و روغن پس دهد. توجه داشته باشید که این مرحله از طرز تهیه حلوای ایرمیک حدود نیم ساعت طول می کشد و اگر این مرحله را بدرستی انجام ندهید در زمان برش دادن ، حلوا تکه تمه می شود و از هم می پاشد.

 

طرز تهیه حلوای خوشمزه ایرمیک

برای تهیه محلبی شیر و شکر و آرد را با یکدیگر ترکیب کنید و مخلوط مواد را روی حرارت گاز قرار بدهید و مواد را به خوبی هم بزنید تا به غلظت لازم برسند و در مرحله آخر نیز وانیل و پودر نارگیل را به مخلوط مواد محلبی بیفزایید.

بعد از پخته شدن حلو درب تابه را روی آن قرار بدهید سپس کف قابل کمربندی را نایلون فریزر قرار دهید و نیمی از حلوا را در کف قالب بریزید سپس به کمک قاشق حلوا را صاف کنید و باقی مانده حلوا را اجازه دهید تا درون تابه بماند و درب تابه را دوباره روی آن قرار دهید.محلبی داغ را روی حلوا درون قالب بریزید و مخلوط حلوا را در دمای محیط قرار بدهید تا خنک شود و خودش را بگیرد می توانید برای تسریع روند کار قالب را درون یخچال قرار دهید.

روش تهیه حلوای ترکی ایرمیک

باقی مانده حلوا را بعد از خارج کردن قالب از درون یخچال روی محلبی بریزید و به کمک پشت قاشق حلوا را صاف کنید و دوباره قالب را درون یخچال به مدت یک شب قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده حلوا را از درون قالب بیرون آورید و آن را برش داده و میل کنید. در صورت تمایل می توانید حلوا را به کمک پودر پسته و پودر نارگیل و … تزیین نمایید.

طرز تهیه حلوای ایرمیک قالبی

در این مطلب آموزش دستور پخت حلوای ایرمیک را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع حلوا را به راحتی بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو