آشنایی با تاثیرات شگفت انگیز چای بادیان رومی بر روی بدن

منبع: آسان طب

80

1398/2/31

17:57


بادیان رومی نوعی گیاه دو ساله و علفی است که به خانواده چتریان تعلق دارد. بسیاری این گونه را با رازیانه اشتباه می‌گیرند چرا که از نظر ظاهری، این دو گیاه به شدت به هم شبیه هستند. مهم‌ترین قسمت بادیان رومی را دانه‌های آن تشکیل می‌دهند که عطر بسیار خوبی دارند. به همین دلیل است که می‌توان با استفاده از دانه‌های آن دمنوش فوق العاده‌ای تهیه کرد. بسیاری اعتقاد دارند که دمنوش این گیاه می‌تواند به سلامت شما از طرق مختلفی کمک کند. به همین دلیل است که ما در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را به صورت مختصر با برخی از مهم‌ترین خواص و ویژگی‌های چای بادیان رومی آشنا کنیم.

چای بادیان رومی

خواص چای بادیان رومی

سابقه استفاده از چای بادیان رومی به منظور درمان بیماری‌ها و بهبود شرایط سلامتی قدمتی چند هزار ساله دارد به طوری که حتی در پاپیروس‌های به جا مانده از هرم خوفو در مصر نیز به آن اشاره شده است. بر روی عصاره این گیاه تحقیقات زیادی انجام شده و نتایج حاکی از این است که شما می‌توانید در دمنوش های بادیان رومی با طیف گسترده‌ای از مواد مفید مانند آلفا لیپوئیک اسید، استاتسانانت، کوکومین، سیستئین و ملاتونین آشنا شوید. این گیاه یک منبع آنتی اکسیدان بسیار قوی است که حتی می‌توان از آن به جای الکل برای ضدعفونی کردن استفاده کرد.

کمک به هضم

یکی از قدیمی‌ترین خواص درمانی که به این چای نسبت می‌دهند کمک به هضم است چرا که ترکیبات موجود در بادیان رومی می‌توانند تاثیری ملین کننده داشته باشند. این بدان معنی است که مصرف چای بادیان رومی قادر است به شما در گرفتگی‌های گوارشی مانند یبوست کمک کند. متاسفانه به دلیل رعایت نکردن عادت‌های صحیح غذایی، مشکلات گوارشی در حال زیاد شدن هستند. شما می‌توانید با مصرف مواد طبیعی و سالم مانند این چای، سلامت گوارش خود را تا حد زیادی تضمین کنید. در سال‌های اخیر دانشمندان نتیجه گرفتند مواد موجود در بادیان باعث افزایش آنزیم‌های گوارشی می‌شود.

کاهش التهاب

از التهاب به عنوان یکی از دلایل اصلی بیماری‌های مزمن یاد می‌شود. در بیشتر کتاب‌های طب سنتی مانند کتاب مائو و آیورودا، به نقش بادیان رومی در کاهش التهاب اشاره شده است. این روزها بعضی از بیماری‌های التهابی مانند آرتریت و نقرس، به شدت رایج هستند به طوری که بر اساس آمارهای منتشر شده توسط موسسه بهداشت و سلامت عمومی ایالات متحده آمریکا، از هر 10 آمریکایی، 4 نفر به این بیماری‌ها دچار می‌شوند. متاسفانه هنوز برای آرتریت درمانی پیدا نشده و به همین دلیل بهتر است با انتخاب رژیم‌های حاوی مواد ضد التهابی از چنین بیماری‌هایی جلوگیری کنید. نوشیدن روزانه یک لیوان چای بادیان رومی می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را از بابت این بیماری، راحت کند.

چای بادیان رومی

تقویت سیستم ایمنی بدن

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این گیاه یک منبع آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها دارند چرا که آنها می‌توانند آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد را به حداقل برسانند. رادیکال‌های آزاد که معمولاً به دلیل متابولیسم بدن به وجود می‌آیند، با اکسیده کردن بافت‌های سالم بدن، آنها را به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کنند. این بدان معنی است که مصرف چای بادیان رومی در مبارزه با سرطان نیز نقش مهمی دارد.

درمان میگرن

اما بدون شک مهم‌ترین خاصیتی که بادیان رومی با آن شناخته می‌شود، درمان میگرن است. بسیاری از دانشمندان میگرن را به عنوان رایج‌ترین مشکلی عصبی در نظر می‌گیرند و باور دارند هر کسی در طول زندگی یک بار دردهای میگرنی را تجربه می‌کند. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های این بیماری سردرد است که به شدت دردآور نیز می‌باشد. این ماده باعث آرامش و تسکین اعصاب شما می‌شود و به همین طریق می‌تواند دردهای میگرنی را کاهش بدهد چرا که اضطراب و استرس به عنوان اصلی‌ترین محرک‌های این بیماری عصبی به شمار می‌آیند.

حفظ تعادل هورمونی

از دیرباز مردم بر این باور بودند که مصرف چای این گیاه می‌تواند به خانم‌های یائسه کمک کند. همان طور که می دانید یائسگی دوره‌ای از زندگی است که در آن خانم‌ها به دلیل عدم ترشح کافی هورمون استروژن با طیف گسترده‌ای از مشکلات نظیر نازایی، گرگرفتگی و عدم تعادل خلق و خو، رو به رو می‌شوند. معمولاً خانم‌ها از هورمون درمانی برای مقابله با این موضوع استفاده می‌کنند اما این روش می‌تواند عوارض جانبی بسیاری را به وجود آورد. تحقیقات نشان می‌دهد در این گیاه موادی وجود دارند که می‌توانند ترشح استروژن را افزایش بدهند، بدون این که هیچ گونه آسیبی شما را تهدید کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو