در شرایط کرونا پیگیری مراقبتهای دوره بارداری هر چند غیرحضوری ضروری است

96

1399/9/15

16:11


متخصص زنان و زایمان در برنامه عافیت گفت: در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا طبق پروتکل های بهداشتی پیگیری مراقبتهای دوره بارداری هرچند به صورت غیرحضوری و ارتباط تلفنی ضروری است.

در شرایط کرونا پیگیری مراقبتهای دوره بارداری هر چند غیرحضوری ضروری است

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر کاظمی رباطی متخصص زنان و زایمان روز پنج شنبه ۱۳ آذر ماه در برنامه  عافیت (ارتباط مستقیم  استودیو سلامت با شبکه استانی اشراق )گفت: نگرانی ما این است که در شرایط شیوع بیماری کرونا مادر باردار به جهت ترس از ابتلا مراجعات خود را به برای سنجش وضعیت خود و جنین انجام ندهد ولی ضروری است که  این مراقبتها هر چند به صورت غیر حضوری و تماس تلفنی وارسال مدارک پزشکی با وسایل ارتباطی انجام گیرد .

وی افزود: فرد ارائه دهنده خدمت نیز باید ارتباط خود را با مادر باردار قطع نکند و پیگیر وضعیت وی باشد .

دکتر کاظمی در مورد دفعات مراجعه مادر باردار گفت: در سه ماهه آخر؛  در دو ماه  هر دو هفته یکبار و در ماه آخر هر هفته یکبار مادر باردار باید مراجعه نماید و این دفعات قطعیتی ندارد و متناسب با شرایط بالینی مادر باردار فرد ارائه دهنده خدمت تعداد دفعات مراجعه را تعیین می کند.

این متخصص زنان وزایمان در ادامه تصریح کرد: در مراجعاتی که صورت می گیرد  علاوه بر خطرات و عوارض بارداری، آموزش های لازم نیز در خصوص بیماری کرونا برای خانم باردار داده می شود .

دکتر کاظمی در پاسخ به سوالی در مورد عوارض بیماری کرونا در مادر باردار گفت: تب از شایعترین عوارض کروناست که باعث سقط جنین و ناهنجاریهای سیستم  عصبی در نوزاد می شود

و همچنین مادری که دچار ویروس کرونا شود و در گیری ریه نیز داشته باشد با کاهش سطح اکسیژن خون و این عارضه طولانی مدت باشد جنین نیز متاثر خواهد بود .  

وی تصلب شرائین را از دیگر عوارض نام برد و افزود: اختلال در خونرسانی به نوزاد موجب می شود نوزاد سن متناسب از دوره بارداری عقب بیفتد و در این شرایط زایمان زودرس انجام شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو